zadanie-dyskryminacja, LO, kurs pedagogiczny, patologie w pracy

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Cel:              

Uświadomienie uczestnikom warsztatów, że każdy może mieć pozytywne cechy

i nie powinno się nikogo dyskryminować.

Nabycie praktycznej (szczególnie w zawodzie doradcy zawodowego) umiejętności konstruowania wypowiedzi, które zawierają pozytywne cechy i anty-dyskryminacyjne argumenty.

Czas:             

15 minut z czego :               6 minut- konstruowanie wypowiedzi

                                          9 minut- wypowiedzi na forum grupy

 

Podział na grupy : 8 grup

 

 

Zadanie :

 

 

Skonstruuj 5-10 zdań, wykorzystaj jak najwięcej argumentów, by przekonać osobę o poniższych poglądach, że nie ma racji:

 

Grupy: 1,2

-  Redaktor naczelny działu kultura ma już 59 lat i powinien odejść z firmy. Napracował się już, ma odłożoną sporą sumkę. Starzy powinni zrobić miejsce na rynku pracy dla ludzi młodych.

 

Grupy:3,4

- Marysia, która jeździ na wózku nie powinna pracować w naszej firmie. Szczególnie ,że zajmujemy się siecią napraw rowerów. Ciekawe, czy szef nie będzie jej pobłażał.

 

Grupy:5,6

-Nie rozumiem dlaczego ta kobieta ma reprezentować naszą firmę na rynku międzynarodowym. Mężczyzna dużo lepiej sprawdził by się w tej roli.

 

Grupy:7.8

-Jest tak mało miejsc pracy. Nie rozumiem dlaczego na stanowisko sprzedawcy zatrudnili tego Niemca. Polskie centrum handlowe powinno mieć polskich sprzedawców.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl