zal 3 rmz gabinety 221204, druty szydełko, Muestras y Motivos Tricot Hogar 01, obrona ph

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Załącznik nr 3

ZAKRES I TERMINY WYKONYWANIA TESTÓW PRZESIEWOWYCH, PROFILAKTYCZNYCH BADAŃ LEKARSKICH ORAZ PROFILAKTYCZNYCH ŚWIADCZEŃ STOMATOLOGICZNYCH

 

 

Klasa (wiek ucznia)

 

 

 

 

 

 

Testy

przesiewowe

 

 

 

 

Profilaktyczne badania lekarskie

 

 

 

 

 

 

Profilaktyczne badanie lekarskie

stomatologiczne

 

 

 

 

 

Grupowa

profilaktyka

fluorkowa

 

 

Klasa 1 (7 lat)*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Test do wykrywania

zaburzeń:

1) rozwoju

fizycznego

(pomiar wysokości

i masy ciała)

2) układu ruchu, w

tym bocznego

skrzywienia

kręgosłupa,

zniekształceń

statycznych

kończyn

dolnych,

3) zeza (Cover test,

test

Hirschberga,

4) ostrości

wzroku,

5) słuchu (badanie

orientacyjne

szeptem),

6) ciśnienia tętniczego krwi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Badanie w obecności rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych

obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od rodziców i dziecka, z

uwzględnieniem czynników ryzyka

dla zdrowia oraz zachowań

zdrowotnych;

2) analizę informacji zawartej w

karcie badania profilaktycznego

od: pielęgniarki szkolnej, ze

szczególnym uwzględnieniem

wyników testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy klasy;

3) analizę innej indywidualnej

dokumentacji medycznej.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem oceny:

1) rozwoju fizycznego;

2) rozwoju psychomotorycznego;

3) mowy;

4) lateralizacji;

5) układu ruchu;

6) jamy ustnej;

7) u chłopców - obecności jąder w

mosznie i wad układu

moczowo-płciowego.

3. Badania lekarskie specjalistyczne i

laboratoryjne w razie potrzeby.

Podsumowanie badania z określeniem:

zdrowotnej dojrzałości szkolnej i

kwalifikacji do grupy na zajęciach

wychowania fizycznego (w tym nauki

pływania) oraz ewentualnego problemu

zdrowotnego. Poradnictwo w zakresie

prozdrowotnego stylu życia.

 

1. Ocena stanu uzębienia za

pomocą wskaźnika

intensywności próchnicy:

PUW dla zębów stałych i

puw dla zębów mlecznych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych składowych

wskaźnika PUW i wskaźnika

puw.

3. Wykrywanie

nieprawidłowości (wad)

zgryzu, spełniających co

najmniej jeden z warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie;

2) wyraźne ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

4. Kwalifikacja do

szczególnej opieki

stomatologicznej, w tym

profesjonalna profilaktyka

fluorkowa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupowa

profilaktyka

fluorkowa metodą

nadzorowanego

szczotkowania

zębów /

wykonywana w

klasach I - VI,

6 razy w roku, w

odstępach od 1 do 6

tygodni/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasa III

(10 lat)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Test do wykrywania

zaburzeń:

 

1) rozwoju

fizycznego

(pomiar wysokości

i masy ciała),

2) układu ruchu, w

tym bocznego

skrzywienia

kręgosłupa,

3) ostrości

wzroku,

4) widzenia barw,

5) ciśnienia

tętniczego krwi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Badanie w obecności rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych

obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od rodziców i dziecka, z

uwzględnieniem czynników ryzyka

dla zdrowia oraz zachowań

zdrowotnych;

2) analizę informacji zawartej w

karcie badania profilaktycznego

od: pielęgniarki szkolnej, ze

szczególnym uwzględnieniem

wyników testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy klasy;

3) analizę innej indywidualnej

dokumentacji medycznej.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem oceny:

1) rozwoju fizycznego;

2) rozwoju psychospołecznego;

3) układu ruchu;

4) układu moczowo-płciowego;

5) dojrzewania płciowego według

skali Tannera;

6) tarczycy;

7) jamy ustnej.

3. Badania specjalistyczne lekarskie

i laboratoryjne w razie potrzeby.

4. Podsumowanie badania z określeniem

poziomu i tempa rozwoju

fizycznego, rozwoju

psychospołecznego (ocena

orientacyjna), przystosowania

szkolnego, kwalifikacji do grupy

na zajęciach wychowania fizycznego

i sportu szkolnego oraz

ewentualnego problemu zdrowotnego.

Poradnictwo w zakresie

prozdrowotnego stylu życia.

 

1. Ocena stanu uzębienia za

...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl