ZAWOROWY UKŁAD ROZRZĄDU SILNIKÓW DWUSUWOWYCH, Siłownia, Materiały na kurs-II oficer mechanik, SILNIKI, Silniki

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}ZAWOROWY UKŁADROZRZĄDU WDWUSUWOWYCHSILNIKACH SPALINOWYCHZasada budowy i działania zaworowego układurozrządu czynnika roboczegoSchemat konstrukcyjny powszechnie stosowanego w silnikach okrętowychmechanizmu rozrządu czynnika roboczego pokazano na rys.1.Rys. 1. Schemat układu rozrządu czynnika roboczego silnika czterosuwowego.1.1; 1.2; 1.3 - koła zębate przekładni napędowej; 2.1 - wał rozrządu; 2.2 - ło yska wału rozrządu;2.3 - krzywki; 3.1 - rolki popychaczy; 3.2 - prowadnica; 3.3 - popychacz; 3.4 - dzwigniazaworowa; 3.5 - ło ysko dzwigni; 4.1 - gniazdo grzybka; 4.2 - grzybek zaworu; 4.3 - prowadnicatrzona zaworowego; 4.4 - obsada prowadnicy trzona zaworowego; 4.5 - sprę yna zaworowaW układzie tym mo na wyró nić cztery zespoły: 1 - napęd wału rozrządu; 2 -wał rozrządu; 3 - mechanizm przeniesienia napędu na zawory; 4 - zawory.Napęd wału rozrządu stanowi przekładnia zębata 1.1, 1.2, 1.3 (lub łańcuchowa)o przeło eniu 1:1 – silnik dwusuwowy. Na wale 2.1 Osadzone są krzywki 2.3sterujące otwarciem i zamknięciem zaworów za pośrednictwem mechanizmuprzeniesienia napędu 3. Głównymi elementami mechanizmu przeniesienia napędusą rolka 3.1 i jej prowadnica 3.2, popychacz 3.3 oraz dzwignia zaworowa 3.4wsparta w ło ysku 3.5. Zawór 4 składa się z korpusu, w którym mo na wyró nićgniazdo zaworu 4.1, grzybek 4.2 wraz z jego trzonem, prowadnicą trzonazaworowego 4.3, jej obsadą 4.4 i sprę yną zaworową 4.5.Przedstawiony na rys. 7.35 układ rozrządu czynnika roboczego jestrozwiązaniem typowym, chocia nie jedynym. Ró nice konstrukcyjne w budowietego układu mogą dotyczyć:•przekładani napędowej, która mo e być zębata lub łańcuchowa,•konstrukcji zaworów - zawory osadzone bezpośrednio w głowicy lub koszachzaworowych,•mechanizmu przeniesienia napędu na zawory; w nowszych rozwiązaniach,zwłaszcza w dwusuwowych silnikach du ych mocy, stosuje się hydraulicznyukład napędu zaworów, którego schemat ilustruje rys. 2.Rys.2. - Uproszczony schemat hydraulicznego układu napędu zaworu.1 - zespół tłoczący; 2 - krzywka; 3 - siłownik; 4 - przewód cieczy roboczej;5 - sprę yna; 6 - grzybekUkład ten składa się z napędzanego krzywką 2, zespołu tłoczącego 1,przetłaczającego pod ciśnieniem ciecz do siłownika 3 zamontowanego nad trzonemzaworu. Grzybek 6 otwiera się pod działaniem ciśnienia cieczy, zamyka - po spadkuciśnienia w przewodzie 4 siłą sprę yny 5.Szczelinowo-zaworowy rozrząd jest jednym ze sposobów rozrządu czynnikaroboczego stosowanym w silnikach dwusuwowych. Rozrząd taki umo liwiawzdłu ne płukanie przestrzeni roboczej uwa ane za najskuteczniejszei najsprawniejsze.Dolot ładunku odbywa się przez okna, wylot spalin przez zawór lub zawory.Liczbę i rozmieszczenie zaworów wylotowych w głowicy, stosowane w tymsystemie rozrządu, ilustruje rys.3Rys.3. Rozmieszczenie zaworów wylotowych silników dwusuwowych
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl