Temat 6: Czynności z piłką - nauczamy i uczymy się wybranego sposobu ataku w zależności od poziomu umiejętności ćwiczących. Poznajemy ogólne zasady prowadzenia gry w siatkówkę halową – organizacja zespołu przy zagrywce własnej i przeciwnika.
Ø Przygotuj pisemnie zbiór trzech ćwiczeń przygotowawczych do nauczania wybranego rodzaju ataku i pięciu ćwiczeń nauczających zbicie tenisowe.
I. Cel e do ćwiczeń:
· Motoryczny: Orientacja przestrzenna – chwyty piłek w biegu i wyskoku
· Umiejętności: Uczeń rozwija zdolności koordynacyjne i kondycyjne – Uczeń zapoznaję się z ćwiczeniami przygotowawczymi do ataku
· Wiadomości: Uczeń odtwarza ćwiczenia przygotowujące do ataku
· Wychowawczy: Uczeń angażuję się w rozwijaniu swoich umiejętności.
1. Organizacja: Rzuty jednorącz i oburącz górne, zza głowy, w miejscu i w wyskoku do partnera
2. Organizacja: Chwyty, ponad głową, piłek spadających, wykonywane w miejscu, w biegu i w wyskoku.
3. Organizacja: Uderzanie piłki jednorącz (kozłowanie uderzeniami)
II. Cel e do ćwiczeń:
· Motoryczny: Orientacja przestrzenna – zbicia z wyskoku
· Umiejętności: Techniki i taktyki sportowej – uczeń wykonuję zbicie tenisowe
· Wiadomości: Uczeń odtwarza technikę zbicia tenisowego.
· Wychowawczy: Uczeń angażuję się w rozwijaniu swoich umiejętności.
1. Organizacja: Z półprzysiadu wyskok w górę z wymachem ramion.
2. Organizacja: Uderzenie piłki trzymanej na wysokości bioder, głowy i wysokości dosiężnej – uderzenie kozłem o ścianę.
3. Organizacja: Zbicie piłki (bez siatki) trzymanej przez partnera stojącego na podwyższeniu (np. ławeczka gimnastyczne).
4. Organizacja: W trójkach zbicie piłki trzymanej przez jednego z partnerów nad obniżoną siatką
5. Organizacja : Zbicie z rozbiegu piłki trzymanej nad siatką przez współpartnera. Organizacja i przebieg jak w ćwiczeniu wyżej.
Bibliografia:
- M. Szczepanik, T. Klocek, „Siatkówka w szkole”, Kraków 2001
- H. Skrobański, A. Wieczorek, „Przewodnik do ćwiczeń z piłki siatkowej”, Poznań 1995