ZESTAW ZABAW I GIER RUCHOWYCH DO ZAJEC N R 5 Julii i Blanki, Prywatne, Studia, Zabawy i Gry

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

ZESTAW ZABAW I GIER RUCHOWYCH DO ZAJĘĆ NR 6

 

 

Temat zajęć: Zabawy i gry ruchowe ze sprzętem nietypowym – przygotowanie i   przeprowadzenie zestawów

 

Zespół prowadzących: Anna Zielińska, Karolina Zarzycka gr. 9 dzienne

Data: 21.03.2007r.

Miejsce: Sala nr XII

Ilość ćwiczących: 36

Sprzęt: 8 pachołków

            44 szarfy (36 z podziałem na 4 kolory)

10 plastikowych kubeczków

10 balonów

różne rodzaje małych przyborów (ok. 10 z każdego rodzaju)

2 rolki papieru toaletowego

4 krzesła

4 łyżeczki

4 piłeczki ping-pongowe

1 lina

4 kartony

8 reklamówek

15 woreczków

gazety

30 wiaderek

 

 

 

Rodzaj zabawy

Nazwa zabawy lub gry, treść

Dozowanie

Wskazówki organizacyjno-metodyczne

1. Zabawa szybkościowo - zwinnościowa

GAZETOWY SZAŁ

Na podłodze ułożone są gazety, o cztery mniej od ilości uczestników zabawy. Na sygnał wszyscy biegają po boisku. Na drugi sygnał uczestnicy próbują zająć miejsce na gazetach (na jednej gazecie jedna osoba). Osoby, które nie staną na gazetach odpadają. Zabierane są kolejne cztery gazety. Sytuacja powtarza się do czasu, gdy zostanie jedna gazeta na boisku.

5’

·  Uczestnicy ustawiają się w rozsypce po całej sali.

● Wyznaczone przez prowadzące-

    - go 2 osoby rozkładają sprzęt.



       

 

 

 

 

 

 

 

 

·  PUNKTY

Wygrywa osoba, która pozostanie na ostatniej gazecie.

·  Po zakończonej zabawie uczestnicy wracają na zbiórkę na czworakach i ustawiają się drużynami w 2 rzędach obok

    siebie.

● Wyznaczone przez prowadzące- 

go osoby porządkują sprzęt

2. Gra zwinnościowo - rzutna

LATAJĄCE KULE

Zabawa odbywa się na boisku do siatkówki. Zespoły staja po obu stronach środkowej linii w rozsypce. Każdy uczestnik zabawy posiada 2 gazetowe kule mocno zbite. Nad linią środkową zawieszona jest lina. Na sygnał zespoły przerzucają na stronę przeciwnika znajdujące się na własnym boisku kule. Wygrywa zespół, który po drugim sygnale przerzucił więcej kul na boisko rywali. Podczas trwania zabawy uczestnicy przyjmują pozycje na czworakach w podporze tyłem

3’

·  Uczestnicy są podzieleni na 2 drużyny. Jeśli liczba jest nieparzysta musi zgadzać się ilość kul w każdym zespole.

·  Drużyny ustawiają się po obu stronach środkowej linii boiska w rozsypce.

·  Wyznaczone przez prowadzących osoby rozdają sprzęt (kule) oraz rozwieszają linę na wys. 150 cm od ziemi.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

·  PUNKTY

Wygrywa drużyna, która po zakończeniu zabawy posiada na swojej części boiska mniejszą liczbę papierowych kul.

·  Po zakończonej zabawie uczest-nicy wracają na zbiórkę poruszając się na skokami na jednej nodze.

·  Wyznaczone przez prowadzących osoby zbierają sprzęt i odkładają go na miejsce składowania.

3 Zabawa porządkowo-orientacyjna

SZUKAJ, A ZNAJDZIESZ

Grupa podzielona jest na cztery zespoły. W każdym rogu boiska ustawiony jest 1 pachołek i 1 karton. Na sygnał drużyny biegną w kierunku rozstawionych w rozsypce wiaderek. Zadaniem drużyn jest odnalezienie pod wiaderkami żądanego przedmiotu (np. piłeczek, woreczków itd.), które wywołuje prowadzący. Wygrywa ta drużyna, która po zakończeniu zabawy zdobędzie więcej pożądanych przedmiotów.

7’

● Podział grupy na 4 zespoły.

·  Uczestnicy ustawiają się zespołami w 4 rogach boiska.

·  Wyznaczone przez prowadzących osoby ustawiają sprzęt przy pomocy instrukcji prowadzącego.

·  Prowadzący pilnuje sposobu wykonania zadania.

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

● PUNKTY

Drużyna otrzymuje 1 punkt za każdy znaleziony przedmiot. Na koniec zabawy prowadzący sumuje punkty drużyny. Wygrywa ta, która otrzyma najwięcej punktów.

·  Po zakończonej zabawie uczest-nicy wracają na zbiórkę podsko-kami obunóż.

·  Wyznaczone przez prowadzących osoby zbierają sprzęt i odkładają go na miejsce składowania.

4. Zabawa zwinnościowa

BALONIK DO TYŁU

Każda z drużyn znajduje się w siadzie prostym w rzędach. Przed pierwszą i ostatnią osobą z każdej drużyny leży balon. Na sygnał pierwszy w drużynie układa balon między stopami i przez wykonanie leżenia przewrotnego przekazuje balon ćwiczącemu za nim. Ostatnia osoba podnosi leżący obok balon i dmucha go, aż pęknie. Wygrywa drużyna, której balon pęknie najszybciej.

4’

● Podział grupy na 4 zespoły.

● Uczestnicy znajdują się w

   siadzie prostym tyłem do siebie

   w rzędach obok siebie.

● Prowadzący wyznacza osobę,

    która przyniesie sprzęt.

● Odległość między ćwiczącymi

   taka, aby swobodnie mogli

   wykonać leżenie przewrotne.



 

 

 

 

 

 

 

 

·  PUNKTY

  Wygrywa drużyna, której balon  

   pęknie najszybciej,

·  Po zakończonej zabawy uczest-nicy wracają na zbiórkę trzymając się za kostki.

●Wybrane przez prowadzącego 

    osoby zbierają balony i odkłada-

    ją je na miejsce składowania

   sprzętu.

 

5. Zabawa sprawnościowa

BALONOWE RACZKI

Każdy z zespołu staje naprzeciw drugiego przy pachołkach. Pierwszy zawodnik z pierwszej drużyny przyjmuje pozycję na czworakach w podporze tyłem, kładzie balon na brzuchu i poruszając się w takiej pozycji dochodzi do przeciwległego krzesła, przepycha pod nim balon, dochodzi do pachołka i przekazuje balon ręką pierwszej osobie z drugiego rzędu. Każdy zawodnik musi pokonać raz swoja trasę. Punkty przydzielane są wg szybkości wykonania.

4’

·  Podział grupy na 4 drużyny, z których każda dzieli się na 2 zespoły.

● Prowadzący wyznacza osobę,

    która przyniesie sprzęt.

● Zespoły stają naprzeciwko siebie w odległości kilku metrów przy przygotowanych pachołkach. Przed każdym z pachołków krzesło.

● Jeżeli balon spadnie zawodnik

   kładzie do na brzuch i idzie dalej

● Nie można przytrzymywać

    balonu rękoma

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·  PUNKTY

I miejsce = 4 punkty

II miejsce = 3 punkty

III miejsce = 2 punkty

IV miejsce = 1 punkt

 

  ●Po zakończonej zabawie uczest-nicy wracają na zbiórkę biegiem

·  Wybrane przez prowadzącego osoby zbierają sprzęt i odkładają na miejsce składowania.

6. Zabawa szybkościowo - sprawnościowa

PIŁECZKA NA ŁYŻECZCE

Zespoły staja w rzędach przy pachołkach naprzeciwko siebie. Pierwszy zawodnik z pierwszej drużyny trzyma w ręku łyżkę, na której znajduje się piłeczka ping – pongowa. Stara się on jak najszybciej dobiec do przeciwległego pachołka i przekazać łyżeczkę z piłeczką kolejnej osobie. I tak analogicznie, aż każda z drużyny pokona trasę z łyżeczką. Wygrywa zespół najszybszy. Punkty przydzielane są wg szybkości wykonania

5’

·  Podział grupy jak w powyższej zabawie.

● Zespoły stają w rzędach przy

    pachołkach naprzeciwko siebie.

● Jeżeli zawodnik opuści piłeczkę

    lub przetrzyma ją ręką wraca do

    swojego startowego pachołka i

    rozpoczyna od nowa.



 

 

 

 

 

     

 

 

 

·  PUNKTY- jw.

·  Po zakończonej grze uczestnicy powracają na zbiórkę „raczkiem”.

·  Wybrane przez prowadzącego osoby zbierają sprzęt i odkładają na miejsce składowania.

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl