WYCZONA BEZRADNOSC od Marty, wyuczona bezradność

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

WYCZONA BEZRADNOŚĆ- LITERATURA:

 

1.       Kofta, M., Sędek, G. (1993). Wyuczona bezradność: podejście informacyjne. W: M. Kofta (red.), Psychologia aktywności: zaangażowanie, sprawstwo, bezradność (s. 171–223). Poznań: Nakom (Wrocław biblioteka ul Worcella

2.       Sędek, G. (1995). Bezradność intelektualna w szkole, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN (Wrocław biblioteka ul Worcella)

3.       Sędek, G. (2001). Jak ludzie radzą sobie z sytuacjami, na które nie ma rady? W: M. Kofta, T. Szustrowa (red.), Złudzenia, które pozwalają żyć (s. 226–248). Warszawa: PWN (Wrocław biblioteka ul Worcella)

4.       Sędek, G., Kofta, M. (1993). W poszukiwaniu uniwersalnych wyznaczników zjawiska wyuczonej bezradności: Przegląd klasycznych wyników eksperymentalnych i test empiryczny koncepcji egotystycznej. W: M. Kofta (red.), Psychologia aktywności: zaangażowanie, sprawstwo, bezradność (s. 133–170). Poznań: Nakom – obowiązkowa dla wszystkich

5.       Kaja B., 1998, Lęk przed niepowodzeniem a wyuczona bezradność, „Forum Psychologiczne”, 2.

6.       Sędek G., 1983, Przegląd badań i modeli teoretycznych zjawiska wyuczonej

bezradności, w: Przegląd Psychologiczny, Warszawa, t. XXVI, 3 (Wrocław, biblioteka DSW)

7 .Martin Seligman „Optymizmu można się nauczyć”. Media Rodzina, Poznań, 1996 (Wrocław biblioteka ul Worcella, DSW,

8. Chodkowska, M. i Szymanek, Z. (2005). Socjopedagogiczne konteksty wyuczonej bezradności. W: Z. Gajdzica, M. Rembierz (red.), Bezradność interdyscyplinarne studium zjawiska w kontekście zmiany społecznej i edukacyjnej (s. 21-34). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

9.       Grzelak, J. (1987). O bezradności społecznej. W: M. Marody, A. Sułek (red.), Rzeczywistość polska i sposoby radzenia sobie z nią (s. 243-266). Warszawa, WUW

10.   Gradziński, T. (2005). Wyuczona bezradność - przegląd koncepcji. W: Z. Gajdzica, M. Rembierz (red.), Bezradność interdyscyplinarne studium zjawiska w kontekście zmiany społecznej i edukacyjnej (s.82-90). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

11.   Doliński Artur, Gajewska Grażyna, Rewińska Elżbieta ”Teoretyczno - metodyczne aspekty korekcji zachowań 7„ Programy profilaktyczne.

12.   M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Różyńska Uczeń z dysleksją w domu. (2007) Gdynia, Wyd: Wydawnictwo Operon.

13.   Martin E.P. Seligman „Optymistyczne dziecko. Jak wychowywać dzieci, aby nauczyć je optymizmu i dawania sobie ze wszystkim rady”. (Wrocław biblioteka ul Worcella, DSW,

14.     Konarzewski Krzysztof „Bezradność umysłowa w szkole : skąd się bierze i jaką rolę odgrywa”

15.   Sędek Grzegorz „Przegląd badań i modeli teoretycznych zjawiska wyuczonej bezradności”. // Przegląd Psychologiczny. - 1983, s. 587-609

16.   Eliminowanie depresji i wyuczonej bezradności, Martin Seligman „psychologia i życie” 1998 s. 386 – 389 (biblioteka DSW)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl