Wykład 4, Marketing WZ UŁ, Rok I, semestr II, Podstawy marketingu, Wykłady

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Etapy procesu badawczego
1. Etap przygotowania
Na początku należy sformułować problem badawczy (cel marketingowy).

Określamy zakres badań:
- podmiotowy- dotyczy osoby/grupy wykonującej badanie
- przedmiotowy- dotyczy przedmiotu badania
- przestrzenny- dotyczy terenu, jaki obejmujemy badaniem
- czasowy- dotyczy czasu, w jakim mamy wykonać zadanie

Wybieramy metodę prowadzenia badań (dane wtórne, pierwotne?)

W przypadku badań pierwotnych określamy populację badania

 

 

 

 

Opracowanie narzędzia badawczego.

 

Budowa kwestionariusza/ wywiadu.
- wprowadzenie (kto? w jakim celu?)
- pytania
- metryczka (dane respondenta np. płeć, wiek, wykształcenie)


 

Kafeteria odpowiedzi:
- porównywalność
- statystyczne przetworzenia
- czasochłonne przygotowanie
- niedostosowanie do indywidualnych respondentów

Badanie pilotażowe

2. Realizacja badania
Zbieranie informacji
- weryfikacja formalna
- weryfikacja merytoryczna

Kodowanie i wprowadzanie informacji do komputera (gdy próba jest większa niż 100)

3. Analiza i interpretacja
- tabulacja  (wynik przedstawiony w formie rysunkowej np. tabela)
- analiza jedno/wieloczynnikowa- łączymy warianty odpowiedzi z cechami respondentów

4. Raport
- wstęp (kto? co? cel? dlaczego? zakres przestrzenny i czasowy oraz krótko o wynikach)
- reszta


 

5. Techniki badań jakościowych
 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl