Autor:domess
Postanowiłem się podzielić z Wami jak wymienić koronkę ABS w Astrze F.
W mojej Astrze F x16szr zaczął dość mocno wariować ABS.
Podczas jazdy tak do 60 km/h często było słychać jak aktywuje się pompa ABSu, a przy hamowaniu na suchym odbijał pedał
hamulca. Dodatkowo przy niższych prędkościach słychać było tykanie zgodne z prędkością obrotową kół.
Po połączeniu komputera wyszło, że prawe przednie koło ma regularne spadki odczytu prędkości obrotowej. Na tej podstawie i
metodą macajewa zidentyfikowałem pękniętą koronkę ABS na przegubie zewnętrznym.
Koronka dla astry F x16szr posiada 29 zębów i jest ciężko dostępna.
Można ją kupić telefonicznie u P. Pawła. Namiary i cena na
forum
.
Ja miałem cały przegub HARTa więc postanowiłem wybić koronkę z niego.
Do tego celu wykorzystałem opalarkę. Przegub wsadziłem w imadło i opalarką po zagrzaniu przegubu koronka dała się delikatnie
wybić.
Przegub trochę zmieni kolor po wygrzaniu.
Wymiana Koronki.
Zanim autko podniosłem odkręciłem nakrętkę piasty oczywiście po uprzednim zdjęciu zawleczki.
Ponieważ nakrętka jest ciężka do ruszenia polecam przedłużkę najlepiej rurkę + NASADKĘ 30 mm poniżej fotka.
Następnie auto do góry i ściągamy koło. Aby wyjąć piastę z kolumny McPhersona trzeba wybić sworzeń wahacza z piasty.
Ponieważ stabilizator trzyma wahacz, ja najpierw kluczem 13 od dołu i 12 od góry odkręciłem łącznik stabilizatora od wahacza.
Potem zdjąłem zawleczkę na nakrętce sworznia wahacza i kluczem 18 odkręciłem.
Teraz trzeba wybić sworzeń z piasty. Ja walnąłem kilka razy młotkiem i potem nacisnąłem na wahacz i puściło.
Potem odchyliłem na skręconych koła kolumnę i wyciągam przegub z piasty.
Pęknięta koronka schodzi bez problemu.
Miejsce styku przegubu z koronką wyczyściłem z rdzy kamieniem szlifierskim na wiertarce + WD 40. Porównałem koronki czy to
samo i delikatnie wbiłem nową koronkę na przegub.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Po jazdach próbnych problem znikł.