Zapas informacyjny: Zapas bezpieczeństwa
ZI = P * T + ZB ZB = ω * σPT
P- popyt ω -współczynnik bezpieczeństwa dla przyjętej
T- oczekiwany czas wielkości obsługi klienta
zamówienia σPT –odchylenie standardowe
σPT = σp2 * T + σt2 *P2
σp- odchylenie standardowe błędu prognozy
σt- odchylenie standardowe cyklu uzupełniania
Ekonomiczna wielkość Roczne koszty magazynowania. Roczne koszty dostawy
zamówienia KRM = iQC2 KRD = PSQ
EWZ = 2PSiC Q – wielkość zamówienia (dostawy)
P- popyt roczny Optymalna liczba dostaw
S- koszt dostawy Ld= PEWZ
C- koszt jednostkowy
i- współczynnik rocznego kosztu
utrzymania zapasu
Moduł magazynowy
M=(2d + G) * I [m2]
M – powierzchnia modułu magazynowego,
d – długość lub szerokość palety z luzem manipulacyjnym(0,1m)
b – moduł szerokości magazynu,
l – moduł długości magazynu,
G – szerokość drogi manipulacyjnej (między regałowej) zależy od zastosowanych technik.
Powierzchnia składowania = dł. * szer.
Powierzchnia stosu zblokowanego z wszystkich palet w jednej warstwie = dł. * szer. *
liczba jednostek ładunkowych.
Powierzchnia stosu zblokowanego z wszystkich palet w warstwach(Nw-liczba warstw)
=powierzchnia stosu zblokowanego z wszystkich palet w jednej warstwie/ Nw.
Przestrzeń składowania = dł. * szer. * wys. * liczba jednostek ładunkowych.
Kubatura wszystkich jednostek = suma przestrzeni składowych wszystkich elementów
Wymiary miejsca paletowego = M
Liczba modułów w 1 warstwie = liczba palet/2
Liczba modułów w n warstwach = liczba modułów w 1 warstwie/ Nw
Powierzchnia modułów zblokowanych = wymiary miejsca paletowego * liczba modułów w N warstwach.
Przestrzeń składowa magazynu = M * wys. * Liczba modułów w 1 warstwie.
Wielkość pracy przewozowej QP = waga ładunku [t] * droga [km]
Współczynnik wykorzystania pracy przewozowej ko = praca przewozowa [tkm]ładowność pojazdut*droga [km]
Prędkość eksploatacyjna VE= droga wykonana przez pojazd [km]czas pracy pojazdu[h]
Prędkość techniczna VT = droga wykonana przez pojazd [km]czas jazdy pojazdu [h]
Efektywność pojazdu EF = praca przewozowa [tkm]liczba wozokilometrów [wkm]
Współczynnik wykorzystania pojazdu Kp = czas pracyczas uzytkowania + czas obsługiwania
Współczynnik gotowości technicznej Kp = czas użytkowaniaczas użytkowania+czas obsługiwania
Koszty wozokilometra KW = koszt eksploataqcji [zł]liczba wozokilometrów [wkm]
Koszt tonokilometra KT = koszt eksploatacji [zł]praca przewozowa [tkm]
Metoda liniowa
Ka(roczna) = wartość pojazdu * wskaźnik amortyzacji Ka(miesięczna) = Ka(roczna) /12
Metoda degresywna
Ka(roczna) = wartość pojazdu * wskaźnik amortyzacji * wskaźnik podwyższenia Ka(miesięczna) = Ka(roczna) /12