Wzory tabel
I. Prezentacja danych demograficznych osób badanych
(1) Prezentacja danych demograficznych osób badanych w postaci rozkładów
Tabela X. Cechy demograficzne uczestników badania (N=1 022)
Cecha
Liczba osób
Procent
Płeć
kobiety
501
49
mężczyźni
521
51
Wiek
20-29
244
24
30-39
534
52
40-49
132
13
50-59
112
11
Wykształcenie
wyższe
245
24
średnie
441
43
podstawowe
203
20
niepełne podstawowe
133
13
Miejsce zamieszkania
miasto
670
66
wieś
352
34
(2) Prezentacja danych demograficznych osób badanych w postaci średnich
Tabela X. Cechy demograficzne uczestników badania (N=10 222)
Cecha
M
SD
Wiek
37.12
8.21
Lata edukacji
10.69
3.04
Długość zamieszkiwania w obecnym miejscu
13.5
4.36
II. Istotność różnic między średnimi
(1) Test t studenta
Tabela X. Różnice w łatwości zapamiętywania w grupach, które stosowały i nie stosowały sposobów mnemotechnicznych
Zadanie
Bez mnemotechniki
Stosowanie mnemotechniki
t (9)
M
SD
M
SD
Twarze
9.70
2.21
13.00
2.98
-4.33***
Słowa
7.60
1.51
10.00
1.70
-2.76*
Słowa nonsensowne
3.80
1.14
4.00
0.82
-0.51
Cyfry
6.80
1.62
8.20
1.87
-1.74
*p < 0,05, *** p < 0,001
(2) Jednoczynnikowa analiza wariancji
Tabela X. Wpływ rodzaju treningu na funkcjonowanie w miejscu pracy
Wskaźnik
Trening I
Trening II
Trening III
ANOVA
M
SD
M
SD
M
SD
F(2,297)
p
Poziom wykonania
12,34
2,89
11,78
3,45
10,90
2,98
35,87
0,001
Zaangażowanie w pracę
3,35
0,89
3,41
0,96
3,33
0,82
1,67
n.i.
Satysfakcja z pracy
5,67
1,01
4,79
0,99
3,45
1,10
6,78
0,01
Stres w pracy
15,87
3,56
15,32
3,24
17,04
3,18
9,01
0,001
III. Wieloczynnikowa analiza wariancji
Tabela X. Funkcjonowanie w szkole jako wynik stosowania dwóch technik nauczania w trzech rodzajach szkół
Poziom wykonania
nauczanie multimedialne
nauczanie tradycyjne
ANOVA F
M
SD
M
SD
Szkoła (S)
Technika nauczania (T)
S x T
szkoła wiejska
76,89
4,01
70,52
2,12
6,10**
7,21**
2,01
technikum
16,78
2,45
15,67
1,89
3,62*
4,73*
0,39
liceum ogólnokształcące
55,32
8,62
59,62
9,87
5,95**
4,67*
4,15*
...