ZARZĄDZANIE- TEST, Informatyka i Ekonometria SGGW, Semestr 5, Zarządzanie, Kolos

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}1. Wedlug zalolefi teoriX:pracva) ludzienie lubiapracowacistaraiasie unikna6b) ludziesq zdolnido nowatorskiegopodej6cia rozwi4zywaniaproblem6wdoprzyrodzonejc) ludzienie wykazujqawersjido pracy2.Wyzwa iem wsp6lczesnnegozarzqdza ia jest:na) centralizacjawladzyprzedsiebiorstwb) etvka i spolecznaodpowiedzialno66c) zwigkszaniezysku przedsiebiorstw3. Ograniczaniepolegana:konfliktua) rozdzileniustrondo czasu uzgodnieniarozwiqzaniab) zmianastrukturyorganizacjic) koncentrowaniuuwagiczlonk6wzespoluna celachwyzszego4.Do zasad sprawnegozarzqdzaniaFayol zaliczaa) autorvtet,dvscvplineiedno66iwladzvb) wszechstronnewyksztalcenieinteligencjgipersonelu inicjatywgc) stabilno66i5.Jednq cechkt6raprowadzi doskonaloScijest:zdoa) odrzuceniecentralizacjii decentralizacjiprostejb) utrzvmaniestrukturyoroanizacvjneic) zajmowanie tym co cieszysig popularnoSciq rynkusigna6. Rozwiqzywaniepopzez kompromiskonfliktupolegana:a) arbitrazuczyli zgodziena roztzygnigcieprzezosobgtrzeciqb) rozstzygnigciukonfliktuprzezwigkszo6cc) ustanowieniecel6wnadrzgdnychkt6reuwzglgdniajq ni2szegocelezgdu7. Do zasadtwozenia i stosowaniaplacy nalezyzasada:wla6ciweja) psychologicznej leg{o5ciodb) proporcjonalnejzgodno6cic) r6wnejdostgpnoSci8. Do czynnik6wokre6lajqcychksztattiwielko56strukturorganizacyjnychzaliczasig:podpozadkowaniaa) ustalenierelaciimiedzystanowiskamib) strategidzialaniai rozwojuc) obecno56kilkuszczeblikadrykierowniczel9. Do wad strukturyfunkcjonalnejzaliczastg'.a) mozliwo66kontakt6w specjalistamizeb) autonomizaciakom6rekfunkcionalnychc) wysokacentralizacja10.WedlugzaloZefiteoriiY:a) menadzerowiepracownikowmuszqkontrolowa6b) ludziewolq by nimikierowanoc) ludziesa wewnetzniemotvwowani osiaqaniadocel6w1'1 llosciowateoriazarzqdzania.koncentrule na:srgprodukcji iloS6, nie na jako56a) ukierunkowaniunaab) opracowvwaniumodelimatematvcznvchc) uwzglgdnieniuliczbypracownik6w podejmowaniuwdecyzji12.Ka2dastrukturaorganizacyj powinna:na51. Cecha skutecznychsystem6wkontroli nie jest:a. reahzm ekonomiczny,b. akceptacjapoprzez czlonk6w organizacjic. wysoki stopieri sformalizowaniado cech skutecznych system6wkontroli nie naleZy;a) realizm ekonomiczny przy wdrazaniu systemowkontrolib)koncentracjana strategicznychcelachprzedsiebiorstwa ???c) obiektywizm i zrozumialoSi informacji52. Ze wzglgdu na rozmiar zmian wyr62niamy zmiany:a) zachowawczei rozwojoweb) innowacyjnei.....-...-c)r adl/kalne i stopniowejednym ze sposobowpokonywania oporow wobec zmian jest;a) zmrana struktury organizacjib) b) poprawa procesukomunikowania ??c) konkretyzacja cel6w i zakresu zmian53. Demokratyczny styl przewodzenia cechuje sig ze kierownik:a) utrzymuje dystansdo czlonk6w grupyb) czgstoprzeprowadzadrobiazgowekontrolec) jako mot.vwatorytwpfuwa na erupe stosujqc karv ???54. Demokratyczny styl dowodzenia cechuje sig ze kierownik:a) jako motywatory stosujekaryb) czgstoprzeprowadzadrobiazgowekontrolec) pozostawiapracownikomsamodzielnoS6 realizacji ich dzialari???w55. Jedna zpczyczyn konfliktu jest:a) d1hemedo maksymalizacji zysku w przedsigbiorstwieb) duza dostgpnoSi zasob6wmaterialnychprzedsigbiorstwadoc) niqiasne cele organizaciiintrgruj ace r orw i4zywanie ko nfl iktu p olega na :a) arbrtrahuczyli zgodzie na rozstrzygniecieprzez osobe trzeciab) rozstrzygnieciekonfliktu przez osobe trzeciac) ustaleniecel6w nadrzedn)'chkt6re uwzglgdniaj4 cele niZszegorzedu55. Model SpuZ cechuje:grupowaa) odpowiedzialnoS6indywidualne podejmowanie decyzjic)caloiciowa troska o czlowieka56. Jedna zbarier przy ustalaniu cel6w i planowaniu jest:a)komunikacja i wsp6lzawodnictwo,b)udzial podwladnych w procesiepodejmowania decyzjiC) dJtnamiczne zlo2oneotoczeniai63. teorie wzmocnienia motywacji odpowiadajd na pytanie;a).iakie crynniki mot.vwuialudzi do pracvb) dlaczego ludzie wybieraja pewne warianty zachowat do zaspokojeniaswoich potrzebc0 w j aki spos6bskutki poprzednie dziatoaniawplayna na ich zachowani w przyszloficigoa64. Teoria oczekiwariwedlugportela i Lawera (?) to uklad nastgpuj4cych czynnik6w :a) osi4gnigcia zadowolenia,nagrody,odczuwanasprawiedliwo6c,b )osi qgnieci o, nagrodlt, odczuwana sprawi edliw oi c, zadowol eni ec) osi4gnigcianagrody,zadowolenia,odczuwanasprawiedliwoSc65. teoria Dawida MClleanda dzieli potrzeby ludzkie na:a) wladz.v,a.filacii , osiqgnietb) egzystencj kontakt6w spolecznych,wzrostui,c) czynniki motywuj4ce i czynniki higieny psychicznej1.Wedlugzalo2efiteoriX:pracowacpracva) ludzie lubianieistaraja uniknacsieb) ludzie zdolni nowatorskiegopodejScia rozwiqzywaniasqdoproblem6wdoc) ludzie wykazujqprzyrodzonejnieawersji pracydojesl'.2.Wyzwa iem wsp6lcze nego zarz4dzaniansa) centralizacjawladzyprzedsiebiorstwb) etykai spolecznaodpowiedzialnoS6c) zwiqkszaniezyskuprzedsiebiorstwpolega3. Ograniczaniekonfliktuna.???a) rozdzileniu do czasuuzgodnieniastronrozwiazanlab) zmianastrukturyorganizacjic) koncentrowaniu czlonkowuwagizespolu celachnawyzszego4.Do zasad sprawn go zarzqdzaniaayol zaliczaeFa) autorvtet,dyscvplineiedno66iwladzvb) wszechstron wyksztalcenie gencjgnei intelipersoneluinicjatywqc) stabilnoSdi5.Jednq cechkt6raprowadzi doskonalo5cijest:zdoa) odrzuceniecentralizacjii decentralizacjiprostej ktu orq nizacyjb) utrzymaniestru rv aneic) zajmowanie tymco cieszy popularnoSciqrynkusigsiqnajest:5.Jednq cechktoraprowadzi doskonaloScizdoa) tworze ie zloironej ktury organizacyjnstrunejpopieranieb)autonomiiprzedsigbiorczoSciic)zajmowanie tymco jestproste wytwarzanrusigw6. Rozwiqzywaniepoprzezkonfliktupolegakompromisna:??przezosobetrzeciEa) arbitrazuczvlizqodzie roztrzyqniecienab) rozstrzygnigciuprzezkonfliktuwigkszoScc) ustanowieniecelownadrzqdnych uwzglgdniajq nizszegokt6recelerzqdu7. Do zasadtworzeniastosowaniaplacynalezyiwlaSciwejzasada:??psychologiczneja)odleglo6ciproporcjonalnejb)zgodno5cic) sposobemrozwiqaorganizacjenieformalnacechuje;a) wspolnycel czfonk6woroanizaciib) wystepowanieprzepisowregulujqcychdzialalnoscrJ,Zarzadzanie operacyjne :a) zajmuiesiq wspqmaganiemorqanizaciiwefektvwnymwvtwarzaniuprzyjqlokoncepcjeczlowiekaspolecznego,b)zaleznegood Srodowiskajakos zestawwzajemniec) traktujeorganizacjepowiazanychelementowrozwojnurtow w zarzadzaniuprzebiegal nastqpujqcejwkolenosci:a) ilo6ciowy,elastyczny,behawioralny,wymuszonyb) integrujqcy,iloSciowy,klasyczny,wielokierunkowyc) klasvczny,behawioralnv,iloSciowv,inteqrujqgyteoriaERG C,P.Alderferadzielipotrzebyludzkiena:a)egzvstencji,kontaktowspolecznvchi wzrostub) wtadzy,afilacji,osiqgniqic) czynnikimotywujqceiczynnikihigienypsychicznejteoria sprawiedliwoSciAdamsa zakladaze',a) ludziepor6wnujqswojewynikiz nakladamiinnychjest funkcjasil tkwiqcych nim samymb) zachowanieclzowiekawc) ludziedaza do sprawiedliwoScispoleczneido sposobowuzyciawladzyzaliczasiq:a) osobisteutazsamianiesieb) psychologiczneoddzialywanie pracownikownac) posiadaniewiedzyi dowiadczeniawedlugherseyai blanchardaprzywodcy nowejfirmiecechuje:zachowaniewa) maly naciskna wzaiemnvchstosunkach duzv na zadaniachiZq"Zq DZfrN{cPrawidlowe odpowiedzi s4pogrubione i podkreslonel.a)b)c)2.a)b)c)3.a)b)c)4.a)b)c)5.a)b)c)6.a)b)c)7.a)b)c)8.a)b)c)W modelu typowych sytuacjiFiedler uwzglgdnil:kontakty emocjonalnemiedzy pracownikami,zakres wladzv kierownika*'Izasobyfirmy decyduj4ceo zadaniachW model Vrooma-Yellona-Jegostyle podejmowaniadecyzjiSA:sposobemkontroli realizacji podejmowanych decyzjiudzialem podwladnych w procesiepodejmowania decyzjisposobemrozwi4zrrwania problem6w i odnowiedzialno5ciOrganrzacjenieformalna cechuje:wsp6lny cel czlonk6w orsanizacii.wystepowanieprzepis6w reguluj4cych dzialalnoSc.....-niewidze ze zdjqciazarzadzarie operacyjne:zaimuie sig wspomasaniem orqanizacii w efektvwnvm wytwarzaniuprzyjElo koncepcje czlowieka spoleczne za)eznego Srodowiskago,odjtraktuj e or ganizacje ako zestawwzajemnie powi4panychelement6wModel typuZ cechuje:grupowaodpowiedzialnoSczbiorowepodejmowaniedecyzjicalosciowatroska o czlowiekad'ajest:Jednaz cechkt6ra prowadzi do doskonaloScitworzenie zlozonej struktury organizacyjnejponieranie autonomii i przedsiebiorczoScizajmowanie siEtym co jest proste w wytwarzaniuDo zasadtworuenia stosowaniawlaSciwej placy nale?y zasada:prawidlowej orientaciiproporcjonalnejodlegloScir6wnej dostEpnoSciDo cech skutecznychsystem6wkontroli nie naleZy:reahzm ekonomiczny przy wdrazaniu system6wkontrolikoncentracia na strategicznvch celach nrzedsiebiorstwaobiektywizm i zrozrxrrialoScinformacjij9 .Wyzwani em wsp6lczesnego zar zqdzarria est:a) c entralizacja wladzy przedsiEbi orstwb) etvka i spolecznaodpowiedzialno5cc) zwiekszeniedobrobytu pracownik6w10.Do barier przy planowaniu cel6w i planowaniu nie zaliczasip:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl