wyjasnienie1, szkoła, Rady Pedagogiczne, wychowanie, profilaktyka

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

mam w jednej klasie dziecko z dużymi zaburzeniami zachowania i koncentracji uwagi (oraz wieloma innymi dysfunkcjami)staram się sobie ułatwić pracępotrzebowałam:1. wyjć z klasš do kocioła, zależało mi na dobrym zachowaniupowiedziałam więc dzieciom, że będzie to sprawdzian z zachowania ;)sprawdziło się i to jak!2. nauczyć dziecko siedzenia w ławce, cichej pracy i podnoszenia rękido tego służyła mi ta mniejsza tabelkasprawdzało się doć dobrze, ale nie zawsze (sšdzę, że oczekiwanie na nagrodę byłozbyt długie, bo trwało cały tydzień, gdyż lekcje ze mnš były w pon i pt)3. nauczyć to samo dziecko j/w, ale również udowodnić mamie, że mimo wkładanej pracy zestrony nauczyciela istnieje problem zachowania chłopca oraz, że zachowania negatywne znaczniezakłócajš pracę w tej klasie; dlatego ułożyłam nowš tabelkępoza tym ważnym plusem tej karty jest to, że nagroda "wpada w ręce" dziecka tego samego dnia,którego była prowadzona obserwacja------------------------------------------------------------------------------------------------zastosowanie karty wyjcia do kocioła:uprzedziłam dzieci, że za wyjcie mogš dostać 5 punktów nagrody, powiedziałam, że będęoceniała ubranie się w dszatni, drogę tam,itd.po każdym etapie było podsumowanie (pochwała za piękne zachowanie, uwagi o jego braku w raziepotrzeby)na następnej lekcji rozdałam kartki całej klasie, dzieci wkleiły a następnie przygotowały kredkiczerwonš i zielonš [takie jak wiatła na przejciu dla pieszych - w końcu to wycieczka ;) ]kto nie otrzymał w drodze ani jednej uwagi - kolorował cały punkt na zielono, kto otrzymał uwagęustnš - pół kolorował na czerwono a pół na zielono (albo cały na czerwono jeli wrażšcy sposób naruszył np zasady bezpieczeństwa wybiegajšc na ulicę przez klasš)po podsumowaniu wstawiałam ocenę, najczęciej 4+ lub 5 w miejsce kropekklasa była szczęliwazastosowanie karty zachowania w mniejszej tabelce:ustalamy nagrodę (nalepka, obrazek, jakie małe puzzle itp), po każdej lekcjiwstawiamy zdobyte punktyustaliłam po dwa na sprawnoć, co daje nam szansę uzyskania punktu nawet gdy musismy trzy razy zwrócićuwagęsens: dziecko cišgle ma możliwoć zdobycia punktu i poprawy zachowaniazastosowanie karty z dużš tabelkš:liczba "buziek" jest równa występowaniu danej czynnoci na jednej lekcjidlatego przy zachowaniu na modlitwie sš dwie, pakowaniu też dwieponieważ dziecko często wstaje - ma 8 buziek przy czynnoci "siedzę na miejscu ..."w ten sposób obserwujemy poprawę lub jej brak, możemy też wykazać natężenie danego zachowaniajeli dziecko nie wykonuje zgodnie z umowš jakiej czynnoci (np wstaje i chodzi po klasie)skrelamy bukępo lekcji liczymy całe buki i piszemy obok cyfrš zdobyte punktyjeli zebrał tyle ile trzeba na nagrodę - otrzymuje jš, jeli nie- to nie ma nagrody----------------------------------------------------------------------------------------------------!!!!!!!!!WAZNE!!!!!!!!!!ZANIM WPROWADZIMY JAKAS TABELKE NALEZY UMOWIC SIE Z DZIECKIEM/KLASA, UPRZEDZIC, ZE COS TAKIEGOBEDZIEw przypadku pojedynczego dziecka zakładamy zeszyt dla niego na te karty, rozmawiamy z wychowawcšrodzicem i dzieckiem o zasadach jakie obowišzywać będš od tej/następnej lekcjitłumaczymy dlaczego i po co to potrzebne zawsze napierwsze miejsce wysuwajšc dobro dzieckajedynym wrogiem nauczyciela w tej metodziej jest brak konsekwencjii tylko ona - konsekwencja - gwarantuje powodzenie metodywiem, bo sama to na sobie testowałam ;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl