WYMAGANIA EDUKACYJNE Z J. POLSKIEGO kl VI, DOKUMENTACJA, SZKOŁA PODSTAWOWA, WYMAGANIA Z PRZEDMIOTÓW

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

WYMAGANIA EDUKACYJNE KARTA INFORMACYJNA DLA RODZICÓW

Przedmiot: Język polski

Imię i nazwisko nauczycieli: W. Tomaszewska,. E. Kotkowska

 

Klasa VI A VI B VI C

Rok szkolny 200' /2(M

Wymagania programowe (zgodne z podstawą programową- Rozporządzenie MEN z 21 maja 2001 roku)

Dział programowy

Treści kształcenia

Wymagania podstawowe (ocena dostateczna i dopuszczająca)

Wymagania ponadpodstawowe ( ocena dobra i bardzo dobra )

 

I. Słuchanie i mówienie

•  Wypowiedź jednozdaniowa,

•  Wypowiedź wielozdaniowa (rozmowa,
opowiadanie, opis, opis postaci,
charakterystyka postaci, sprawozdanie,
dyskusja, wygłaszanie tekstów z
pamięci)

Na poziomie podstawowym uczeń:

•  koncentruje uwagę podczas słuchania
dłuższej wypowiedzi,

•  rozumie sens słyszanych poleceń,
potrafi je zrekonstruować,

•  odróżnia informacje ważne od mniej
ważnych,

•  formułuje pytania do usłyszanego
tekstu,

•  nawiązuje kontakt werbalny z
rówieśnikami (praca zbiorowa,
grupowa) i nauczycielem,

•  bierze udział w rozmowie,

•  umie opowiadać teksty fabularne
(chronologicznie) opisywać krajobraz,
wygląd fikcyjnej lub rzeczywistej
postaci,

•  próbuje budować precyzyjne
wypowiedzi w sytuacjach oficjalnych,

•  wyraża polecenie, prośbę,

•  tworzy wypowiedź o charakterze
zaproszenia, przeprosin, odmowy,

•  wygłasza tekst z pamięci, zwraca
uwagę na słowa kluczowe.

Na poziomie ponadpodstawowym uczeń:

•  słuchając tekstu artystycznego, rozumie
jego sens dosłowny oraz przenośny,

•  umiejętnie słucha poleceń, instrukcji i
innych wypowiedzi, tak że potrafi
samodzielnie zanotować treść lub
najważniejsze myśli zawarte w tych
wypowiedziach,

•  potrafi wykorzystać informacje w
wysłuchanym tekście do tworzenia
własnego tekstu,

•  bierze aktywny udział w dyskusji,

•  przedstawia własny punkt widzenia i
popiera swoje stanowisko argumentami
z życia, lektury itp.

•  barwnie opowiada teksty fabularne,

•  tworzy różnorodne komunikaty w
zależności od celu wypowiedzi,
sytuacji,

•  wyraża obietnicę, zachętę,
współczucie, zwątpienie,

•  próbuje opisać dzieło sztuki,

•  charakteryzuje postać rzeczywistą i
literacką,

•  streszcza fabularny utwór literacki

• wygłaszając tekst z pamięci stosuje
logiczne akcenty ,pauzę, posługuje się
barwą i tonem głosu.

...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl