Nazwa i adres szkoły, nazwiska autorów
Struktura opisu projektu edukacyjnego
1. INFORMACJE WSTĘPNE: etap i rok nauczania, przedmioty nauczania, liczba uczniów klas / uczniów realizujących projekt.
2. TEMAT PROJEKTU:
3. UZASADNIENIE: dlaczego podjęto decyzję o tym właśnie projekcie, jakie są przyczyny sformułowania danego tematu i stosowania danych metod, ew. jakie tematy powinny być zrealizowane przed realizacją opisywanego projektu
4. CELE PROJEKTU: czego uczniowie mają się nauczyć w wyniku realizacji projektu, jakie cele ważne dla szkoły / środowiska lokalnego realizowane będą podczas projektu
5. CZAS POTRZEBNY NA REALIZACJĘ PROJEKTU
6. ZASOBY NIEZBĘDNE DO REALIZACJI PROJEKTU: pomoce dydaktyczne, pomieszczenia, instytucje / organizacje współpracujące, osoby zaangażowane do realizacji projektu, ewentualne koszty
7. OPIS REALIZACJI PROJEKTU – ETAPY: na czym polega praca nauczycieli i uczniów w poszczególnych etapach
8. OPIS PLANOWANEGO EFEKTU KOŃCOWEGO PROJEKTU: co ma być produktem końcowym – jaka ma być prezentacja efektów pracy uczniów, warunki, jakie ta prezentacja / produkt ma spełniać
9. STRUKTURA PROJEKTU:
Etap realizacji projektu (numer i nazwa)
Cele danego etapu
Nauczyciele odpowiedzialni
Zadania
nauczycieli
Zadania uczniów
Czas realizacji etapu
Niezbędne zasoby
Uwagi
10. SPODZIEWANE EFEKTY PROJEKTU: dla uczniów, szkoły, środowiska lokalnego
11. ZAŁĄCZNIKI: materiały dla uczniów np. opisy zadań, kryteria oceny końcowego efektu,
scenariusze poszczególnych lekcji
12. BIBLIOGRAFIA