wzory (2), logistyka, semestr I, Infrastruktura logistyczna

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Wzory                       

1.      Lokalizacja regionalna.



 

 

                                                           

 

 

}          Sc- środek ciężkości;

}          Di- odległość pomiędzy punktem zerowym a rynkiem zbytu wyrobów gotowych;

}          di- odległość pomiędzy punktem zerowym a miejscem produkcji;

}          Mi- waga (względnie objętość lub wartość) wyrobów gotowych sprzedawanych na rynku i

}          Si- waga (względnie objętość lub wartość) towarów produkowanych w punkcie i

}          m- liczba rynków, na które są dostarczane gotowe produkty;

}          n- liczba źródeł zaopatrzenia w surowce.

2.     

Lokalizacja miejska.

 

 

Współrzędna

Koszty

W1

K1

W2

K2

W3

K3

3.      Parkingi.

                

 

N- liczba stanowisk

tz – czas zajętości (obsługi) stanowiska

n-liczba pojazdów korzystających ze stanowisk (parkingów)

T- okres, dla jakiego stanowiska są potrzebne

β– wskaźnik nierównomierności (1,2-1,3)

Rodzaj pojazdu

Ustawienie pod kątem

Długość

m

Szerokość

m

Szerokość jezdni manewrowej

Samochód osobowy

90

5

2,5

5

60

5

2,5

4

0

6

2,5

3

Samochód ciężarowy członowy

90

19

3,5

16

60

19

3,5

10

0

30

3

3,5

 

 

 

 

 

 

4.      Wielkości  luzów

Wysokość

Klasa 400

 

Palety

półka

3m

75mm

75mm

6m

75mm

100mm

9m

75mm

125mm

 

Klasa 400 – uniwersalny wózek widłowy czołowy

5.      Roczne koszty tworzenia zapasów.                                   



                                              

 

 

 

–        KTZ- jednorazowy koszt utworzenia zapasu

–        P - roczne zapotrzebowanie

–        Q- wielkość jednorazowej partii

 

6.      Roczne koszty utrzymania zapasów.



 

 

 

–        KUZ- normatywny koszt utrzymania zapasu, podawany zwykle w procentach od ceny zapasu KUZ=r*cena zapasu,

–        r- stopa procentowa kosztu utrzymania zapasu r=10-25%

–        Q/2- średni poziom zapasów

 

 

7.      Optymalna wielkość dostawy.



 

 

 

 

8.     

Poziom alarmowy wyznaczający moment zamówienia      

                                         

 

 

y- prognozowany średni popyt w okresie jednostkowym,

L- średni okres realizacji zamówienia,

k- współczynnik bezpieczeństwa określany na podstawie przyjętego poziomu obsługi klienta,

s- średni błąd prognozy

 

9.      Maksymalny poziom zapasów.



...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl