Wzory
1. Lokalizacja regionalna.
} Sc- środek ciężkości;
} Di- odległość pomiędzy punktem zerowym a rynkiem zbytu wyrobów gotowych;
} di- odległość pomiędzy punktem zerowym a miejscem produkcji;
} Mi- waga (względnie objętość lub wartość) wyrobów gotowych sprzedawanych na rynku i
} Si- waga (względnie objętość lub wartość) towarów produkowanych w punkcie i
} m- liczba rynków, na które są dostarczane gotowe produkty;
} n- liczba źródeł zaopatrzenia w surowce.
2.
Lokalizacja miejska.
Współrzędna
Koszty
W1
K1
W2
K2
W3
K3
3. Parkingi.
N- liczba stanowisk
tz – czas zajętości (obsługi) stanowiska
n-liczba pojazdów korzystających ze stanowisk (parkingów)
T- okres, dla jakiego stanowiska są potrzebne
β– wskaźnik nierównomierności (1,2-1,3)
Rodzaj pojazdu
Ustawienie pod kątem
Długość
m
Szerokość
m
Szerokość jezdni manewrowej
Samochód osobowy
90
5
2,5
5
60
5
2,5
4
0
6
2,5
3
Samochód ciężarowy członowy
90
19
3,5
16
60
19
3,5
10
0
30
3
3,5
4. Wielkości luzów
Wysokość
Klasa 400
Palety
półka
3m
75mm
75mm
6m
75mm
100mm
9m
75mm
125mm
Klasa 400 – uniwersalny wózek widłowy czołowy
5. Roczne koszty tworzenia zapasów.
– KTZ- jednorazowy koszt utworzenia zapasu
– P - roczne zapotrzebowanie
– Q- wielkość jednorazowej partii
6. Roczne koszty utrzymania zapasów.
– KUZ- normatywny koszt utrzymania zapasu, podawany zwykle w procentach od ceny zapasu KUZ=r*cena zapasu,
– r- stopa procentowa kosztu utrzymania zapasu r=10-25%
– Q/2- średni poziom zapasów
7. Optymalna wielkość dostawy.
8.
Poziom alarmowy wyznaczający moment zamówienia
y- prognozowany średni popyt w okresie jednostkowym,
L- średni okres realizacji zamówienia,
k- współczynnik bezpieczeństwa określany na podstawie przyjętego poziomu obsługi klienta,
s- średni błąd prognozy
9. Maksymalny poziom zapasów.
...