Marketingowa marża brutto (wymiar produktowy)
• NP – zysk przed opodatkowaniem (Net Profit - before taxes)
• NMC – marketingowa marża brutto (Net Marketing Contribution)
• MDu – wolumen popytu
• SOMu – udział w rynku ilościowy
• P – cena dla finalnych nabywców
• DMU – marża pośredników handlowych (jednostkowa)
• CGSU – jednostkowy koszt wytworzenia produktu
• ME - wydatki marketingowe
• OE – wydatki operacyjne
Marketingowa marża brutto (wymiar segmentowy)
• NP - zysk przed opodatkowaniem (Net Profit - before taxes)
• NMC – marketingowa marża brutto (Net Marketing Contribution)
• NC – liczba klientów na rynku
• MPC – stopień penetracji rynku przez firmę
• ARC – przeciętne przychody uzyskiwane od jednego klienta
• MD – marża pośrednika handlowego (całkowita)
• ACGSC– przeciętny koszt wytworzenia produktu do jednego klienta
• ME - wydatki marketingowe
• OP – wydatki operacyjne
Rentowność i produktywność marketingowa
• ROM – rentowność marketingowa (Return on Marketing)
• MP – produktywność marketingowa (Marketing Productivity)
• NMC – marketingowa marża brutto
• Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa
• ME - wydatki marketingowe
Popyt rynkowy (ilościowy)
• MDu – wolumen popytu (Market Demand - units)
• NC – liczba klientów
• TNC – rynek potencjalny
• RMD – stopień rozwoju rynku
• APA – przeciętny poziom zakupów
Popyt rynkowy (wartościowy)
• MDv – wartość popytu (Market Demand - value)
• NC – liczba klientów
• TNC – rynek potencjalny
• RMD – stopień rozwoju rynku
• APA – przeciętny poziom zakupów
• AMP – przeciętna cena rynkowa
Stopień rozwoju rynku
• RMD – stopień rozwoju rynku (Rate of Market Development)
• NC – liczba klientów (Numbers of Customers)
• TNC – rynek potencjalny (Market Potential – Maximum Number of Customers)
Udział w rynku: ilościowy i wartościowy (rynek produktowy)
• SOMu – udział w rynku ilościowy (Share of Market – units)
• SOMv – udział w rynku wartościowy (Share of Market – value)
• Su – sprzedaż przedsiębiorstwa ilościowa
• Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa
• MD u – wolumen popytu
• MDv – wartość popytu
Udział w rynku: ilościowy i wartościowy (rynek docelowy)
• SOMuTM – udział w rynku ilościowy w rynku docelowym (Share of Target Market– units)
• SOMvTM – udział w rynku wartościowy w rynku docelowym(Share of Target Market – value)
• Su – sprzedaż przedsiębiorstwa ilościowa
• Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa
• MD uTM – wolumen popytu w rynku docelowym
• MDvTM – wartość popytu w rynku docelowym
Udział w rynku: ilościowy i wartościowy (relatywny)
• RSOMu – relatywny udział w rynku ilościowy (Relative Share of Market– units)
• RSOMv – udział w rynku wartościowy (Relative Share of Market – value)
• Su – sprzedaż przedsiębiorstwa ilościowa
• Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa
• Scu – sprzedaż największego konkurenta ilościowa
• Scv – sprzedaż największego konkurenta wartościowa
Świadomość marki
• TOM– pierwsza wymienia marka (Top of Mind)
• UBA – spontaniczna świadomość marki (Unaided Brand Awareness)
• ABA – wspomagana świadomość marki (Aided Brand Awareness)
• RTOP - liczba osób (klientów), które spontanicznie wymieniły daną markę jako pierwszą
• RUBA - liczba osób (klientów), które spontanicznie wymieniły daną markę
• RABA - liczba osób (klientów), które wskazały na liście marek z danej kategorii markę X
• R- liczba wszystkich badanych
Preferencja/ wizerunek marki
•
• RQ – relatywna jakość produktu – do przeciętnej rynkowej
• RQcc – relatywna jakość produktu do najbliższego konkurenta
• Q– ocena jakości produktu (marki)
• AQ – przeciętna jakość produktów na rynku
• QCC – ocena jakości najbliższego konkurenta
Intencja zakupu marki
• PI – intencja (zamiar) zakupu (purchase intention)
• RPI - liczba osób (klientów), które zadeklarowany chęć zakupu marki (produktu)
• R- liczba wszystkich badanych
DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTU
Wskaźniki dystrybucyjne
1. Dystrybucja numeryczna
•
SM – liczba sklepów, które prowadzą sprzedaż marki X
• SKP – liczba sklepów prowadzących sprzedaż kategorii produktowej,
do której należy marka X
• Prowadzenie numeryczne
Odsetek sklepów prowadzących sprzedaż danej marki wśród sklepów prowadzących sprzedaż produktów całej kategorii (sklep mógł handlować daną marką, ale nie sprzedał ani jednej sztuki w badanym okresie)
• Numeryczna dystrybucja sprzedaży
Odsetek sklepów prowadzących sprzedaż danej marki, które zanotowały przynajmniej jedną transakcję sprzedaży
w badanym okresie
• Numeryczna dystrybucja netto
Różnica między wskaźnikiem prowadzenia numerycznego a wskaźnikiem braków w ujęciu numerycznym
2. Dystrybucja ważona
• DW – dystrybucja ważona
• SWM – sprzedaż produktów danej kategorii w sklepach prowadzących sprzedaż marki X
• SWKP – całkowita sprzedaż produktów danej kategorii produktowej
• Prowadzenie ważone
Odsetek sprzedaży zrealizowanej w sklepach prowadzących sprzedaż danej marki w całości sprzedaży kategorii produktowej (sklep mógł handlować daną marką, ale nie sprzedał ani jednej sztuki w badanym okresie)
• Ważona dystrybucja sprzedaży
Odsetek obrotu kategorii produktowej, za który odpowiadają sklepy, które zanotowały przynajmniej jedną transakcję sprzedaży
w badanym okresie
• Ważona dystrybucja netto
Różnica między wskaźnikiem prowadzenia ważonego a wskaźnikiem braków w ujęciu wagowym
3. Braki towarów- numeryczne
...