wzory marketing, UW - Zarządzanie, 50 twarzy marketingu

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Marketingowa marża brutto (wymiar produktowy)





 

•                     NP – zysk przed opodatkowaniem (Net Profit - before taxes)

•                     NMC – marketingowa marża brutto (Net Marketing Contribution)

•                     MDu – wolumen popytu

•                     SOMu – udział w rynku ilościowy

•                     P – cena dla finalnych nabywców

•                     DMU – marża pośredników handlowych (jednostkowa)

•                     CGSU – jednostkowy koszt wytworzenia produktu

•                     ME -  wydatki marketingowe

•                     OE – wydatki operacyjne

 





Marketingowa marża brutto (wymiar segmentowy)

 

 

 

 

•                     NP - zysk przed opodatkowaniem (Net Profit - before taxes)

•                     NMC – marketingowa marża brutto (Net Marketing Contribution)

•                     NC – liczba klientów  na rynku

•                     MPC – stopień penetracji rynku przez firmę

•                     ARC – przeciętne przychody uzyskiwane od jednego klienta 

•                     MD – marża pośrednika handlowego (całkowita)

•                     ACGSC– przeciętny koszt wytworzenia produktu do jednego klienta

•                     ME -  wydatki marketingowe

•                     OP – wydatki operacyjne

 

Rentowność i produktywność marketingowa





 

 

•                     ROM – rentowność marketingowa (Return on Marketing)

•                     MP – produktywność marketingowa (Marketing Productivity)

•                     NMC – marketingowa marża brutto

•                     Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa

•                     ME -  wydatki marketingowe

 

Popyt rynkowy (ilościowy)

 





             

•                     MDu – wolumen popytu (Market Demand - units)

•                     NC – liczba klientów

•                     TNC – rynek potencjalny

•                     RMD – stopień rozwoju rynku

•                     APA – przeciętny poziom zakupów

 

Popyt rynkowy (wartościowy)





 

•                     MDv – wartość popytu (Market Demand - value)

•                     NC – liczba klientów 

•                     TNC – rynek potencjalny

•                     RMD – stopień rozwoju rynku

•                     APA – przeciętny poziom zakupów

•                     AMP – przeciętna cena rynkowa

 

Stopień rozwoju rynku



 

•                     RMD – stopień rozwoju rynku (Rate of Market Development)

•                     NC – liczba klientów  (Numbers of Customers)

•                     TNC – rynek potencjalny (Market Potential – Maximum Number of Customers)

 

Udział w rynku: ilościowy i wartościowy (rynek produktowy)





 

             

 

•                     SOMu – udział w rynku ilościowy (Share of Market – units)

•                     SOMv – udział w rynku wartościowy (Share of Market – value)

•                     Su – sprzedaż przedsiębiorstwa ilościowa

•                     Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa

•                     MD u – wolumen popytu

•                     MDv – wartość popytu

 

Udział w rynku: ilościowy i wartościowy (rynek docelowy)





 

             

 

•                     SOMuTM – udział w rynku ilościowy w rynku docelowym (Share of Target Market– units)

•                     SOMvTM – udział w rynku wartościowy w rynku docelowym(Share of Target Market – value)

•                     Su – sprzedaż przedsiębiorstwa ilościowa

•                     Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa

•                     MD uTM – wolumen popytu w rynku docelowym

•                     MDvTM – wartość popytu w rynku docelowym

 

Udział w rynku: ilościowy i wartościowy (relatywny)





 

 

•                     RSOMu – relatywny  udział w rynku ilościowy  (Relative Share of Market– units)

•                     RSOMv – udział w rynku wartościowy (Relative Share of Market – value)

•                     Su – sprzedaż przedsiębiorstwa ilościowa

•                     Sv – sprzedaż przedsiębiorstwa wartościowa

•                     Scu – sprzedaż największego konkurenta  ilościowa

•                     Scv – sprzedaż największego konkurenta  wartościowa

 

Świadomość marki







 

 

 

•                     TOM– pierwsza wymienia marka (Top of Mind)

•                     UBA – spontaniczna świadomość marki (Unaided Brand Awareness)

•                     ABA – wspomagana świadomość marki (Aided Brand Awareness)

•                     RTOP - liczba osób (klientów), które spontanicznie wymieniły daną markę jako pierwszą

•                     RUBA - liczba osób (klientów), które spontanicznie wymieniły daną markę

•                     RABA - liczba osób (klientów), które wskazały na liście marek z danej kategorii markę X

•                     R- liczba wszystkich badanych

 

Preferencja/ wizerunek marki





 

•                                  

•                     RQ – relatywna jakość produktu – do przeciętnej rynkowej

•                     RQcc – relatywna jakość produktu do najbliższego konkurenta

•                     Q– ocena jakości produktu (marki)

•                     AQ – przeciętna jakość produktów na rynku

•                     QCC – ocena jakości najbliższego konkurenta

 

Intencja zakupu marki



 

 

•                     PI – intencja (zamiar) zakupu (purchase intention)

•                     RPI - liczba osób (klientów), które zadeklarowany chęć zakupu marki (produktu)

•                     R- liczba wszystkich badanych

 

DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTU

Wskaźniki dystrybucyjne

1. Dystrybucja numeryczna

•                    

SM – liczba sklepów, które prowadzą sprzedaż marki X

•                     SKP – liczba sklepów prowadzących sprzedaż kategorii produktowej,
do której należy marka X

•   Prowadzenie numeryczne

Odsetek sklepów prowadzących sprzedaż danej marki wśród sklepów prowadzących sprzedaż produktów całej kategorii (sklep mógł handlować daną marką, ale nie sprzedał ani jednej sztuki w badanym okresie)

•   Numeryczna dystrybucja sprzedaży

Odsetek sklepów prowadzących sprzedaż danej marki, które zanotowały przynajmniej jedną transakcję sprzedaży
w badanym okresie

•   Numeryczna dystrybucja netto

Różnica między wskaźnikiem prowadzenia numerycznego a wskaźnikiem braków w ujęciu numerycznym

 

2. Dystrybucja ważona



 

 

•                     DW – dystrybucja ważona

•                     SWM – sprzedaż produktów danej kategorii w sklepach prowadzących sprzedaż marki X

•                     SWKP – całkowita sprzedaż produktów danej kategorii produktowej

 

•         Prowadzenie ważone

Odsetek sprzedaży zrealizowanej w sklepach prowadzących sprzedaż danej marki w całości sprzedaży kategorii produktowej (sklep mógł handlować daną marką, ale nie sprzedał ani jednej sztuki w badanym okresie)

•         Ważona dystrybucja sprzedaży

Odsetek obrotu kategorii produktowej, za który odpowiadają sklepy, które zanotowały przynajmniej jedną transakcję sprzedaży
w badanym okresie

•         Ważona dystrybucja netto

Różnica między wskaźnikiem prowadzenia ważonego a wskaźnikiem braków w ujęciu wagowym

 

3. Braki towarów- numeryczne



 

...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl