ZASADY DYPLOMOWANIA(1), MAMA, Praca dyplomowa, Nowy folder, Nowy folder, uczelnia

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

ZASADY DYPLOMOWANIA

 

 

Proces dyplomowania rozpoczyna się udostępnieniem studentom propozycji tematów prac dyplomowych, a kończy złożeniem egzaminu dyplomowego.

I.      Powoływanie promotorów
 

1.     Zgodnie z Regulaminem studiów (§ 32 ust. 4 – dostępny w sieci intranetowej SUSZI na tablicy ogłoszeń) promotorem kierującym pracą dyplomową może być nauczyciel akademicki posiadający tytuł naukowy profesora, posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego lub doktora. W wyjątkowych przypadkach Rektor może upoważnić do kierowania pracą dyplomową także nauczyciela akademickiego lub specjalistę - praktyka spoza Uczelni. Dyplomowanie prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający co najmniej stopień naukowy doktora oraz posiadający dorobek naukowy lub artystyczny w obszarze wiedzy lub sztuki, do którego został przypisany kierunek studiów, zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 8 sierpnia 2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych. Kolegium rektorskie może udzielić zgody na  prowadzenie pracy dyplomowych praktykom gospodarczym.

2.     W uzasadnionych przypadkach Rektor może dokonać zmiany promotora (§ 32 ust. 5).

3.     Listę promotorów prac dyplomowych ustala Dziekan odpowiedniego Wydziału – lista ta jest zamieszczona w SUSZI. Dziekan wyznacza limit seminarzystów przypisanych do konkretnego promotora.

4.     Każdy z promotorów jest zobowiązany do określenia swoich obszarów badawczych, zgodnie z danym kierunkiem studiów.

5.     Dziekan określa termin dokonania wyboru promotora. Wyboru promotora dokonuje student za pomocą uczelnianej sieci intranetowej SUSZI. Wybór ten powinien być uzasadniony zainteresowaniami studenta i jego osiągnięciami.

6.     Promotor decyduje o przypisaniu studenta do swojej grupy seminaryjnej.

7.     W przypadku gdy student nie dokona wyboru promotora w terminie określonym przez Dziekana, zostaje on przydzielony administracyjnie do promotora, który posiada wolne miejsca w swojej grupie seminaryjnej.

8.     Po zatwierdzeniu grup seminaryjnych w SUSZI, w rozkładzie zajęć promotora i studenta pojawia się pozycja „Seminarium dyplomowe”. Stanowi to podstawę do ustalenia harmonogramu spotkań seminaryjnych przez promotora.

 

II.  Prowadzenie seminarium dyplomowego

 

1.     Według planu studiów seminarium dyplomowe trwa dwa semestry (od piątego do szóstego). W ostatnim semestrze studiów student jest zobowiązany do złożenia pracy dyplomowej (§ 32 ust. 1). Szczegółowe zasady złożenia pracy dyplomowej określa § 33 i 34 Regulaminu studiów.

2.     Za pracę dyplomową może być uznana praca przygotowana samodzielnie przez studenta (§ 32 ust. 2).

3.     Pierwszym etapem spotkań seminaryjnych jest uzgodnienie tematu pracy dyplomowej oraz wprowadzenie go przez studenta do sieci intranetowej SAKE. Promotor akceptuje (bądź odrzuca) temat pracy dyplomowej. Za zgodność tematu pracy dyplomowej z kierunkiem studiów studenta odpowiada promotor. Dziekan Wydziału zatwierdza tematy prac dyplomowych, po zaopiniowaniu ich przez Kolegium Rektorskie.

4.     Wymogi formalne dotyczące pracy dyplomowej są zamieszczone w sieci intranetowej SUSZI na tablicy ogłoszeń; za ich przestrzeganie przez studenta odpowiada promotor.

5.     Na tym etapie seminarium dyplomowego student powinien rozpoznać możliwość pozyskania materiału empirycznego, niezbędnego dla opracowania części praktycznej pracy.

6.     W kolejnym etapie student jest zobowiązany do przygotowania planu pracy oraz wykazu literatury bazowej (literatura może ulec zmianie – poszerzyć się - w trakcie realizacji tematu). Natomiast promotor jest zobowiązany do weryfikacji i wskazania kierunków realizacji pracy.

7.     Promotor określa harmonogram pisania poszczególnych fragmentów (rozdziałów, punktów) pracy dyplomowej. Harmonogram stanowi podstawę oceny postępów studenta w pisaniu pracy (jest to podstawa do zaliczenia seminarium dyplomowego w danym semestrze).

8.     Kontakt studenta z promotorem, w tym przesyłanie kolejnych fragmentów pracy – prócz spotkań seminaryjnych – może odbywać się przez sieć intranetową SUSZI/SAKE.

 

 

III.         Rejestracja pracy dyplomowej

 

1.       Po ostatecznej akceptacji pracy dyplomowej przez promotora, student jest zobowiązany do wprowadzenia pliku pracy dyplomowej do SAKE; ponadto student wprowadza do SAKE abstrakt oraz uzgodnione z promotorem słowa kluczowe. Wprowadzenie powyższych elementów do SAKE musi być potwierdzone przez promotora, co stanowi podstawę rejestracji pracy dyplomowej w Dziekanacie.

2.     Rejestracja pracy dyplomowej jest możliwa po spełnieniu wymogów podanych w SUSZI na tablicy ogłoszeń.

3.     Oceny pracy dyplomowej dokonuje oddzielnie promotor pracy oraz jeden recenzent, którym może być nauczyciel akademicki posiadający co najmniej stopień naukowy doktora  lub inna osoba, będąca wybitnym specjalistą w zakresie tematyki recenzowanej pracy. Recenzenta wyznacza Dziekan, a gdy Dziekan jest promotorem – Rektor lub Prorektor.

4.     Recenzje nie mogą ograniczać się jedynie do opisu pracy ale powinny być wnikliwe, powinny zawierać uwagi krytyczne, ocenę przygotowania merytorycznego, warsztatowego i wartości pracy.

5.     Dyplomant powinien złożyć pisemne oświadczenie, iż swą pracę dyplomową wykonał samodzielnie, będąc pouczonym o odpowiedzialności karnej, wynikającej z nieprawdziwości tego oświadczenia. Brak tego oświadczenia powoduje odrzucenie pracy dyplomowej i niemożność przystąpienia do egzaminu dyplomowego.

6.     Podstawą oceny samodzielności wykonanej pracy jest badanie antyplagiatowe z wykorzystaniem systemu plagiat.pl oraz opinia promotora i recenzja. W szczególności promotor podczas konsultacji dyplomowych i formowania opinii jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań, by nie dokonać pozytywnej oceny pracy, która powstała w wyniku kradzieży własności intelektualnej lub jej treść czy sposób realizowania wskazuje na nieprawdziwość oświadczenia o samodzielności wykonania pracy. Procedurze oceny antyplagiatowej z wykorzystaniem systemu plagiat.pl podlegają wszystkie prace dyplomowe realizowane w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Po przeprowadzeniu procedury oceny antyplagiatowej z wykorzystaniem systemu plagiat.pl skrócony raport podobieństwa jest bezzwłocznie przekazywany promotorowi i studentowi w SUSZI. Jeśli ocena antyplagiatowa z wykorzystaniem systemu plagiat.pl wykazała, iż pierwszy współczynnik podobieństwa wynosi więcej niż 50% lub drugi współczynnik podobieństwa wynosi więcej niż 5% lub inne cechy wskazują na możliwość wystąpienia nadmiernych zapożyczeń, decyzję o dalszym losie pracy podejmuje promotor. W takim przypadku promotor może dopuścić pracę do dalszego postępowania dyplomowego lub skierować pracę do ponownego zredagowania lub odrzucić  pracę ze względu na niedopuszczalny zakres zapożyczeń.

 

IV.          Egzamin dyplomowy

 

1.   Za organizację egzaminu dyplomowego odpowiada Dziekan, starając się brać pod uwagę potrzeby, zgłaszane przez promotora lub dyplomanta.

2.   Egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym, weryfikującym wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zdobyte w czasie studiów i odbywa się przed komisją powołaną przez Rektora lub Prorektora, w składzie Dziekan Wydziału lub inna osoba, posiadająca stopień lub tytuł naukowy, jako przewodniczący komisji, promotor, recenzent, inny nauczyciel akademicki w przypadku braku możliwości uczestniczenia w egzaminie promotora lub recenzenta. W skład komisji może zostać powołany przedstawiciel otoczenia społeczno-gospodarczego (np. przedstawiciel pracodawców).

3.   W trakcie egzaminu dyplomowego student prezentuje pracę dyplomową, odbywa się dyskusja nt. pracy dyplomowej, podczas której student odpowiada na pytania dotyczące pracy i ustosunkowuje się do uwag członków komisji, następnie student omawia dwa zagadnienia egzaminacyjne, z których co najmniej jedno powinno dotyczyć kierunku studiów i co najmniej jedno studiowanej przez niego specjalności.

 

4 | Strona

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl