ZS sylabus, UEP lata 2014-2019, Zabezpieczenie społeczne ćwiczenia
Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}Zabezpieczenie społecznedr Łukasz WróblewskiKatedra EuropeistykiUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniulukasz.wroblewski@ue.poznan.pl•Forma zajęć:ćwiczenia•Wymiar godzinowy:15 godzin dydaktycznych•Cel przedmiotu:– zapoznanie słuchaczy z pojęciem i technikami zabezpieczenia społecznego– zapoznanie słuchaczy z konstrukcją zabezpieczenia społecznego w Polsce (zakresemryzyk socjalnych, zakresem podmiotowym i przedmiotowym, finansowaniem,świadczeniami, podstawowymi danymi statystycznymi)– zapoznanie słuchaczy z przykładowymi rozwiązaniami w ramach zabezpieczeniaspołecznego w innych krajach– zapoznanie słuchaczy z pojęciem, zakresem podmiotowym i przedmiotowym orazzasadami koordynacji wybranych świadczeń z zabezpieczenia społecznego w UE orazwykorzystania funduszy na rzecz instytucji zabezpieczenia społecznego2•Plan:– Wprowadzenie do zajęć– Pojęcie zabezpieczenia społecznego– Aktywna i pasywna polityka rynku pracy– Ubezpieczenie zdrowotne w Polsce– Pomoc społeczna w Polsce– Fundusze unijne na rzecz instytucji zabezpieczania społecznego w Polsce–Analiza ubezpieczenia chorobowego / System emerytalny w Polsce /Prawa pacjenta / Koordynacja w UE w zakresie rent i emerytur /Świadczenia rodzinne– Kolokwium3•Metoda zaliczenia:– obecność obowiązkowa• usprawiedliwienie należy dostarczyć w najbliższym możliwym terminie,tj. do tygodnia od ustania przyczyny nieobecności– dopuszczalnajednanieusprawiedliwiona nieobecność–przygotowanie prasówki i aktywność na zajęciach• 10 punktów (aktywność)32 punkty–przystąpienie do kolokwium• 22 punkty (kolokwium)Liczba punktów3229,5 – 31,527 – 2924,5 – 26,5Ocena654,5422 - 2419,5 – 21,50 – 193,5324•Prasówka– na wybrany i związany problematyką zabezpieczenia społecznego temat (zob. treściprogramowe poruszane na zajęciach)–prasówkę należy przesłać na adres mailowy do czwartku poprzedzającego zajęciadydaktyczne– prezentacja wybranej prasówki–Zalecana struktura•Identyfikacja zagadnienia/problemu–Opis zagadnienia(zmiany, jakie wprowadzono; dyskusja jaka została wywołananajczęściej stawiane pytania lub punkty analizy – co jest punktem centralnym wopisywanym problemie)–Analiza SWOT(czy zmiany, które zaszły lub zajdą wywołają skutki, o których sięmówi? Czy rzeczywiście będą to złe/dobre zmiany? Jakie są koszty społeczne,ekonomiczne? Jakie korzyści? Szanse? Zagrożenia? – poparcie statystykami,badaniami)–Opinia, rekomendacje(czy było to właściwe, jaki problem rozwiązało/wywołało,na co należy zwrócić uwagę, co należałoby zrobić, by naprawić problem, którypróbowano rozwiązać (alternatywy), czy i jak inne państwa sobie z tymradzą/poradziły – czy można „zaimplementować” doświadczenia z innych państw,jakie mogą być konsekwencje teraz, w przyszłości, dla kogo..., powiązanie z innymiobszarami z ZS)–Warunki techniczne:• 3-4 strony A4, 12 Times, interlinia 1,5, marginesy standardowe, wyjustowany tekst•przypisy i bibliografia zgodnie z wymogami przyjętymi na UEPzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl kachorra.htw.pl