//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}Siatka dyfrakcyjnaZadanie 1Znaleźć największy rząd widma dla żółtej linii sodu o długości fali 589nm, gdy stała siatki dyfrakcyjnej wynosi dwamikrometry.Zadanie 2Na siatkę dyfrakcyjną...
Zaka+-enia przewodu pokarmowego u +Ťwi+ä, Studia, IV ROK, Bydło, Zakaźne, ZAKAZY, kolos 3, cw1 pok
Kolibakterioza Najczęstsza przyczyna biegunek u prosiąt Występuje Po porodzie (2-3 h) W okresie przystosowywania się przewodu pokarmowego do nowego rodzaju pokarmu Okres odsadzeniowy Zakażenia przewodu pokarmowego świńKamila...
Zależność przesunięcia chemicznego od struktury cząsteczki, Studia, Technologia chemiczna, Wykład II
Zależność przesunięcia chemicznego od struktury cząsteczkis = sdia+ spara1. lokalny diamagnetyczny wkład powłoki elektronowej rozważanego jądra (protonu)2. wpływ sąsiednich atomów i grup w cząsteczce Przesunięcie chemiczne a elektroujemność...
zarzadzanie sprzedaza ćwiczenie 2, Turystyka uzdrowiskowa i odnowa biologiczna
Dobre stronySłabe stronyDowody na wsparcie przewagi mojej ofertyProdukt/usługaSprzedaż kosmetyków w perfumeriiWzrasta zapotrzebowanie kobiet na kosmetyki, modne jest dbanie o siebie. Klientki są coraz bardziej świadome swoich potrzeb-a my możemy...
Zauważyć przestrzeń, Ciekawee, Buddyjski Zen
Zauwa»y¢przestrze«AjahnSumedhotłumaczenie:AndrzejOsi«skiSkładwykonanowprogramieLATEX2"Tekstjestdost¦pnypodadresemKrótkanotabiograficznaAjahnSumedhourodziłsi¦wSeattle(USA)w1934roku.Pozako«czeniuczteroletniejsłu»bylekarskiejwMarynarceWojennejStanówZjedno-czonych,uzyskałstopie«naukowywStudiumDalekiegoWschoduorazmagisteriumnaWydzialeStudiównadPołudniow¡Azj¡.W1966r.udałsi¦doTajlandiiabypraktykowa¢medytacj¦wWatMahathatwBang-koku.Wkrótcepotem,ju»jakomnichnowicjusz,wyruszyłwodległ¡północno-wschodni¡cz¦±¢kraju,doNongKhai,gdzieprzezcałyrokkontynuowałpraktyk¦odosobnienia.W1967r.otrzymałpełne±wi¦cenia.Chocia»praktykaodosobnieniabyładlamłodegoSumedhoniezwykleowocna,u±wia-domiłamujednocze±niepiln¡potrzeb¦pod¡»aniazanauczycielem,którymógłbypokie-rowa¢nimwsposóbbardziejaktywny.Przypadkowespotkaniezinnymmnichemzapro-wadziłoSumedhodoprowincjiUbon,gdzierozpocz¡łintensywn¡praktyk¦podokiemCzcigodnegoAjahnaChaha.WklasztorachprowadzonychprzezAjahnaChahapanowałygeneralnietrudnewarun-ki.Najwi¦kszymwyzwaniemdla±wie»oprzybyłegomnichabyłgor¡cy,tropikalnyklimat,aleistaro»ytnaobcakultura,pełnaniezwykłychznacze«,równie»wymagałaprzyswoje-nia.Sumedhoczekałatunaprawd¦trudnalekcja,leczpodporz¡dkowałsi¦bezwahaniaCzcigodnemuChahipozostałpodjego±cisł¡opiek¡iprzewodnictwemprzeznast¦pne10lat.W1974r.Sumedhoopu±ciłnajedensezonTajlandi¦,udaj¡csi¦zpielgrzymk¡do±wi¦tychmiejscbuddyzmu,poło»onychwIndiach,gdzieutrzymywałsi¦wtradycyjny,wypływaj¡cyzWinajisposóbtj.wył¡czniewoparciuojałmu»n¦idaryzestronyludzi±wieckich.Wzwi¡zkuzcorazliczniejszymnapływemdoWatPahPongzachodnichmnichówiwyznawcówbuddyzmu,w1975r.Sumedhozało»yłnapolecenieswojegoNauczycielaWat1PahNanachat—Mi¦dzynarodow¡Sangh¦Le±n¡,gdzienauczanoiwykładanoDhamm¦wj¦zykuangielskim.W1977r.towarzyszyłswojemumistrzowiwpodró»ydoAnglii,gdziepozostałiwrazztrzemainnymimnichamipostanowiłobra¢sobiezasiedzib¦vihar¦wHampstead.Ko-lejnewydarzenianast¦powałybardzoszybkoposobieinaprzestrzenidwóchlatklasztorprzeniesionozLondynudoChithurstwrolniczejsceneriiZachodniegoSussex.OdtamtejporyCzcigodnySumedhowy±wi¦ciłponad100mnichówró»nychnaro-dowo±ciizało»yłtrzydalszeklasztorywAnglii,jakrównie»ichfiliepozaWyspamiBrytyjskimi,m.in.wSzwajcarii,naNowejZelandiiiweWłoszech.AktualnierezydujewbuddyjskimklasztorzeAmaravatiwHertfordshireijakomnich-seniorsprawujenadzórnadtymo±rodkiem.NaukiAjahnaSumedhobardzoszybkoznajduj¡drog¦doserciumysłówtych,któ-rzygosłuchaj¡.Niezwykłaprostotawypowiedzi,poł¡czonazespecyficznympoczuciemhumoruigł¦bokimosobistymdo±wiadczeniemwpraktykowaniuDhammy,sprawiaj¡,i»nawettrudniejszeaspektytegonauczanias¡wpełniprzyst¦pneizrozumiałe.GłównymcelemrozległychwysiłkówczcigodnegoSumedho,opróczsamegonaucza-nia,jesttak»estworzeniewewspółczesnymspołecze«stwiejaknajlepszychwarunkówdopraktykowaniaDhammyorazprowadzenia±wi¦tego»yciazarównoprzezludzi±wieckichjakimnichów,pozostaj¡cychwramachtradycyjnejmnisiejWspólnoty.2Zauwa»y¢przestrze«Wtrakciemedytacjipozostajemyczujniiuwa»ni;tojestniczymsłuchanie—przeby-waniezchwil¡tak¡,jakajest—tylkosamosłuchanie.Naszymzadaniemjestprzyj¦ciedo±wiadomo±cirzeczywisto±ci,zwrócenieuwaginaprzestrze«iform¦,Nie-uwarunkowaneorazUwarunkowane.Naprzykładmo»emyzauwa»y¢przestrze«wjakim±pomieszczeniu.Wi¦kszo±¢ludziprzypuszczalnieniezwróciłouwaginaprzestrze«;zauwa»ylionijedynierzeczyizjawiska,któresi¦wniejznajduj¡:ludzi,±ciany,podłog¦,meble.Leczcorobiszabyzauwa»y¢przestrze«?Wycofujeszswoj¡uwag¦zprzedmiotówiprzenosiszj¡naprzestrze«.Nieoznaczatoodrzucaniarzeczylubzaprzeczeniaichprawadoznajdowaniasi¦wła±niewtymmiejscu.Oznaczatojedynie,»eniekoncentrujeszsi¦narzeczach,niezmierzasznieustannieodjednejdodrugiej.Przestrze«wpomieszczeniujestpełnaspokoju.Przedmiotywpomieszczeniumog¡ekscytowa¢,odrzuca¢b¡d¹przyci¡ga¢,aleprzestrze«nieprzejawiawła±ciwo±ci,któreekscytuj¡,odrzucaj¡b¡d¹przyci¡gaj¡.Alechocia»nieprzyci¡gaonanaszejuwagi,mo-»emyby¢jejwpełni±wiadomi,istajemysi¦jejwpełni±wiadomi,kiedyniejeste±myju»dłu»ejzaabsorbowaniprzedmiotami,wypełniaj¡cymipomieszczenie.Kiedyzastanawiamysi¦nadprzestrzeni¡,odczuwamyspokój,poniewa»przestrze«wsz¦dziejestidentyczna;przestrze«wokółciebieiprzestrze«wokółmnienieró»ni¡si¦odsiebie.Onaniejestmo-ja.Niemog¦powiedzie¢:„taprzestrze«nale»ydomnie”,albo„taprzestrze«nale»ydociebie”.Przestrze«jestzawszeobecna.Sprawia,»ejeste±myrazem,w±rodkutegopokoju,wprzestrzeni,któr¡ograniczaj¡wprawdzie±ciany,leczktórarównie»przekraczatopo-mieszczenienazewn¡trz.Przestrze«zawierawsobiecałybudynek,cały±wiat.Niejestograniczonawjakimkolwiekstopniuprzedmiotami;niejestograniczonaczymkolwiek.Oczywi±cieje»elichcemy,mo»emyj¡postrzega¢jakoograniczon¡dojakiego±miejsca,leczwrzeczywisto±ciprzestrze«jestbezkresna.PrzestronnyumysłZwrócenieuwaginaprzestrze«otaczaj¡c¡ludziirzeczyzmieniasposóbichpostrzega-nia,arozwijanietegoposzerzonegospojrzeniaprowadzijednostk¦dootwarciasi¦.Kiedynaszumysłjestprzestronny,mie±cisi¦wnimwszystko.Kiedyumysłjestw¡skiiogra-niczony,jestwnimmiejscetylkonanielicznerzeczy.Wówczaswszystkimmusiszmani-pulowa¢inadwszystkimobj¡¢kontrol¦,takaby±mógłposiada¢tylkoto,cowtwoimprzekonaniujestsłuszne—tylkotoczegopragniesz—wszystkoinnemusiby¢usuni¦teze±wiadomo±ci.yciezograniczonympogl¡demjeststłumioneizaw¦»one;jestzawszezmaganiem.Zawartewnimjestci¡głenapi¦cie,poniewa»utrzymywaniewszystkiegowporz¡dkuprzezcałyczaswymagaogromnegozasobuenergii.Je±litwojespojrzeniena±wiatjestw¡skie3iograniczone,czujeszsi¦zmuszonyabyuporz¡dkowa¢wszelkibałaganiniepokójw»yciu,st¡dte»jeste±nieustanniezabieganyimanipulujeszumysłem,odrzucaj¡crzeczylublgn¡cdonich.Otodukkha,cierpienieignorancjipłyn¡cezbrakuzrozumieniarzeczywisto±ci.Przestronnyumysłmie±ciwsobiewszystko.Jestniczymprzestrze«wpomieszczeniu,którejnienaruszaanito,codoniejwkracza,anito,coj¡opuszcza.Zaiste,mówimy„przestrze«wtympokoju”,jednakwrzeczywisto±citotenpokójjestcz¦±ci¡przestrzeni—całybudynekznajdujesi¦wniej.Kiedybudynekzniknie,przestrze«ci¡gletamb¦dzie.Otaczabudynek,ajednocze±niemo»emyj¡zamkn¡¢wjednympokoju.B¦d¡c±wiadomymtakiegopogl¡du,mo»emyrozwin¡¢zupełnienow¡perspektyw¦.Ujrzymyzjednejstrony,»e±cianytworz¡kształtpomieszczeniaijestonowypełnioneprzestrzeni¡.Patrz¡cwi¦cnatowtensposób,to±cianyograniczaj¡przestrze«.Alezdrugiejstronyzobaczymy,»eprzestrze«jestbezkresna,pozbawionajakichkolwiekgranic.Niemaszzwyczajudostrzega¢przestrzeni,poniewa»nieprzyci¡gaonatwojejuwagi.Niejestanipi¦knymkwiatemaniprzera»aj¡c¡katastrof¡;niejestwogóleczym±oczywi-±ciepi¦knymb¡d¹czym±naprawd¦przera»aj¡cym,naconatychmiastkierujesi¦naszauwaga.Co±ekscytuj¡cego,fascynuj¡cego,przera»aj¡cegolubokropnegomo»ezahipnoty-zowa¢ciebiewokamgnieniu,aleprzestrze«?Abyj¡zauwa»y¢musiszsi¦uspokoi¢;musiszj¡kontemplowa¢.Jesttak,poniewa»onaniema»adnychszczególnychcech;poprostujestprzestronna.Kwiatypotrafi¡by¢niezwyklepi¦kne,jasnoczerwone,pomara«czowelubfioletowe,ocudownychkształtach,któreo±lepiaj¡naszezmysły.Zkolei±miecis¡brzydkieiod-ra»aj¡ce.Przestrze«—przeciwnie—niejestanipi¦knaaniodpychaj¡ca.Jestzaledwiewidocznaajednakbezniejniebyłobyniczegoinnego.Niebyliby±mywstanieczegokolwiekzobaczy¢.Gdyby±wypełniłpokójrzeczamitak,a»stałbysi¦litylubzapełniłgocementem,wtympomieszczeniuniepozostałaby»adnaprzestrze«.Wówczasniemógłby±oczywi±ciemie¢jakichkolwiekkwiatówczyczego±innego;istniałbytylkopot¦»nyblok.Czy»niebyłbyzupełniebezu»yteczny?Takwi¦cpotrzebujemyobojga;musimydoceni¢zarównoform¦jakiprzestrze«.Tworz¡onedoskonał¡par¦,prawdziwyzwi¡zekmał»e«ski,doskonał¡harmoni¦—przestrze«iform¦.Mo»emyjekontemplowa¢,awszerszejperspektywie—którasi¦rozwinie—pojawisi¦m¡dro±¢.D¹wi¦kciszyMo»emyu»y¢tejperspektywywpracyzumysłem,wykorzystuj¡c±wiadomo±¢„ja”,abyspogl¡da¢naprzestrze«jakonaobiekt.Wumy±ledostrzegamymy±liiemocje—warunkimentalne—którepojawiaj¡si¦iustaj¡.Zazwyczajjeste±myprzeznieza±le-pieni,odpychanib¡d¹ograniczeni.Przemykamyodjednejrzeczydonast¦pnej,reaguj¡c,kontroluj¡c,manipuluj¡cb¡d¹te»próbuj¡csi¦ichpozby¢.Itakwnaszym»yciunigdyniezyskujemyszerszejperspektywy.Wobsesyjnysposóbtłumimyb¡d¹pobła»amywa-runkommentalnym;stajemysi¦wi¦¹niamitychdwóchskrajno±ci.4Wrazzmedytacj¡zyskujemyokazj¦dokontemplowaniaumysłu.Ciszaumysłujestniczymprzestrze«wpomieszczeniu.Jesttamzawsze,alejestsubtelna—nierzucasi¦woczy.Nieposiada»adnejekstremalnejcechy,którastymulowałabyb¡d¹przyci¡gałanasz¡uwag¦,takwi¦ctomymusimyby¢uwa»niabyj¡dostrzec.Jedyn¡drog¡prowadz¡c¡doskupieniauwaginaciszyumysłujestusłyszenied¹wi¦kuciszy.D¹wi¦kiemciszy(albod¹wi¦kiemprzyrodzonym,d¹wi¦kiemumysłulubjakkolwiekchciałby±gonazwa¢)mo»naposłu»y¢si¦bardzozr¦cznie,zwracaj¡csi¦doniegoipo-±wi¦caj¡cmupełn¡uwag¦.D¹wi¦ktenodznaczasi¦bardzowysok¡cz¦stotliwo±ci¡,któr¡niezwykletrudnoopisa¢.Nawetje±lizakryjeszuszy,wło»yszwniepalcelubnawetzanu-rzyszwwodzie,usłyszyszgo.Tod¹wi¦kwypełniaj¡cytło,któryjestcałkowicieniezale»nyodzmysłusłuchu.Wiemy,»ejestniezale»ny,poniewa»słyszymytenwibruj¡cyiowysokiejcz¦stotliwo±cid¹wi¦knawetwówczas,kiedynaszeuszys¡zablokowane.Koncentruj¡cprzezchwil¦uwag¦nad¹wi¦kuciszy,zaczynaszgonaprawd¦poznawa¢.Rozwijaszpewientypm¡dro±ci,wktórejmo»eodzwierciedla¢si¦rzeczywisto±¢.Niejesttoskoncentrowanystanumysłu,którymjeste±wpełnipochłoni¦ty;niejesttotakisposóbkoncentracji,któryogniskujesi¦tylkonajednympunkcie,tłumi¡cinnezjawiska.Umysłjesttuskupiony,pozostaj¡craczejwstaniezrównowa»eniaiotwarcia,ani»elimedytacyjnejabsorpcjijednegoobiektu.Tozrównowa»oneipełneotwarto±ciskupieniejestpodstaw¡ujrzeniarzeczyizjawiskwewła±ciwym±wietle;jestdrog¡rozlu¹nianiaipuszczania.Terazprosz¦was,aby±cienaprawd¦rozwin¦liwsobietensposóbpoznaniarzeczy,takaby±ciemoglizrozumie¢jakjefaktyczniepuszcza¢,zamiasttylkoprzejawia¢pogl¡d,»enale»ypozwoli¢rzeczomodej±¢.Mo»ecienawetwysnu¢zbuddyjskichnaukzało»e-nie,»epowinni±ciepuszcza¢rzeczyizjawiska.Apotem,kiedysi¦przekonacie,»eniepotraficietegouczyni¢wtakiprostysposób,pomy±liciepewnie:„Och,niepotrafi¦pu-±ci¢rzeczy!”.Opiniatakajestkolejnymproblemem,jakikreujewasze„ego”.„Tylkoinnipotrafi¡puszcza¢,leczjategoniepotrafi¦.Musz¦puszcza¢rzeczy,poniewa»CzcigodnySumedhopowiedział,i»ka»dypowinientorobi¢!”—tenos¡djestnast¦pn¡manifestacj¡ja¹ni„ja”,nieprawda»?Anadtotylkomy±l¡—stanemmentalnym,któryprzejawiasi¦chwilowowrozległejprzestrzeniumysłu.Przestrze«wokółmy±liWe¹mynaprzykładprostezdanie„jajestem”ispróbujmydostrzec,rozwa»y¢orazzwróci¢uwag¦naprzestrze«wokółtychsłów.Zamiastposzukiwa¢cokolwiekinnego,podtrzymujswoj¡uwag¦naprzestrzeniotaczaj¡cejsłowa.Przyjrzyjsi¦tak»esamemumy±leniu,faktyczniebadaj¡cjeianalizuj¡c.Wówczasnieb¦dzieszju»wstanieobserwo-wa¢swojegonawykowegomy±lenia,poniewa»zaledwiezorientujeszsi¦,»emy±lisz,procesmy±lowyustanie.Mo»esznawetchodzi¢przezcałyczasiwyra»a¢niepokój:„Zastanawiamsi¦czytosi¦wydarzy.Cosi¦stanie,je±litosi¦wydarzy?...”—chodziszimamroczesz:„Och,my±l¦”—imy±leniezatrzymujesi¦.5
zastosowania kombinatoryki1, Matematyka, Matematyka(4)
Zadania dotyczące wykorzystania kombinatoryki do obliczania prawdopodobieństwa Zadanie 1 Z grupy składającej się z 10 kobiet i 5 mężczyzn wybrano w sposób losowy 3 – osobową delegację. Jakie jest...
Zarządzanie publiczne Wykład, Studia
Zarządzanie publiczne1.Pojęcie zarządzania publicznego- dotyczy zapewnienia porządku i sprawnego działania na danym terytorium.2.Porządek- gdy wszystko znajduje się na swoim miejscu, wszystko dzieje się w tym czasie, kiedy powinno.3.Optimum pareto-...
Zadanie z zakresu prawa karnego, PRAWO, APLIKACJE, TESTY, Testy na egzaminy kończące aplikacje, Egzamin radcowski 2009
EGZAMIN RADCOWSKI Zadanie z zakresu prawa karnego Do Sądu Rejonowego w Kraśniku, prokurator Prokuratury Rejonowej w Kraśniku, wniósł akt oskarżenia przeciwko Mariuszowi Walczakowi.Dane osobowe zawarte w akcie oskarżenia:Mariusz Walczak, syn...
Zapoznanie i praca z programem OBL, SPRAWOZDANIA, stare sprawozdania
POLITECHNIKA LUBELSKAWYDZIAŁ ELEKTRYCZNY LABORATORIUM INSTALACJI I OŚWIETLENIA ELEKTRYCZNEGO Temat: Zapoznanie i praca z programem OBL Wykonali: ...
ZadaniaRozdzial8, Chemia, Obliczenia
...
Załącznik nr 1 - do opisu Pinokia, Szkoła j polski, scenariusze lekcji
Załącznik nr 1lUporządkuj podane niżej informacje w taki sposób, aby utworzyły opis Pinokia. Nie zapominaj o kolejności podawanych informacji (przedstawienie postaci, wygląd sylwetki, sposób ubierania, opis głowy- elementów twarzy, najważniejsze...
Zadanie 21, SiMR - st. mgr, fizyka mgr, FIZYKA II KOLO, FIZYKA II KOLO, fizyka-kolokwium II, zadania dodatkowe
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}21. Pręt lasera rubinowego ma średnicęD= 8 mm i długośćl= 60 mm. Rubin jest kryształem Al2O3, wktórym 0,03% cząsteczek stanowi domieszka Cr2O3. Gęstość rubinu jestρ= 4 g/cm3, masa...
zasiedzenie, Technikum PSBiG Lublin, Geodezja w gospodarce nieruchomościami
3.Co to jest zasiedzenie i kto orzeka o nabyciu praw w tej drodze? Definicja: Zasiedzeniem nazywamy nabycie praw posiadacza nieruchomości nie będącego jej właścicielem, jeżeli posiada nieruchomość nieprzerwanie od lat...
Zalozenia do konstrukcji stalowej, Praca, kosztorysy
05.03.2015r. Założenia do konstrukcji stalowej dla Hali „MM Tomber Windows” Sp. z o.o. W Koszalinie,dz.nr 13/12, 13/13. Założenie: Kategoria agresywności z/wC3/C2Temp.obliczeniowa wewnątrz16 stopniKlasa odporności budynkuE,...
Zadania laboratoryjne ver. 3, WAT, SEMESTR I, PKC
Zadanie laboratoryjne nr 1Napisać program, który:• daje do wyboru użytkownikowi trzy opcje: zamianę cali kwadratowych na metry kwadratowe, operację odwrotną i zakończenie programu,• zawiera dwie funkcje zamieniające cale kwadratowe na metry...
Zaklocenia promieniowane, Elektrotechnika-materiały do szkoły, Zakłócenia w układach elektroenergetycznych
Politechnika CzęstochowskaWydział Elektryczny LaboratoriumZakłócenia w układach elektronicznych Temat: Zakłócenia promieniowane.. Studia niestatcjonarne II stopniaSemestr IGrupa dziekańska IRok akademicki...
zalacznik nr 3 regulaminy, Przegrane 2012, Rok 2012, poczta 31.08 Jelenia Góra tablice
Załącznik Nr 3 Regulaminy parków do umieszczenia na tablicach (7 regulaminów) Wyciąg z Uchwały Nr 249.XXVI.2012Rady Miejskiej Jeleniej Góryz...
zaklad. modlitby po isl, Stryco, Liturgia, Sviatosti, Eucharistia, 1.sv. prijimanie, trufræðslu
ALMENNAR BÆNIR SIGNINGINÍ nafni Föðurins og Sonarins og hins Heilaga Anda. Amen. FAÐIRVORIÐFaðir vor, þú sem ert á himnum. Helgist þitt nafn; komi þitt ríki; verði þinn vilji, svo á jörðu sem á himni. Gef oss í dag vort daglegt brauð; og fyrirgef...