Dobre strony
Słabe strony
Dowody na wsparcie przewagi mojej oferty
Produkt/usługa
Sprzedaż kosmetyków w perfumerii
Wzrasta zapotrzebowanie kobiet na kosmetyki, modne jest dbanie o siebie. Klientki są coraz bardziej świadome swoich potrzeb-a my możemy je zaspokajać ,a co za tym idzie cały czas generuje się nam zysk
Wysokie ceny, produkty ekskluzywne, nie każdy może sobie pozwolić na zakup kosmetyków w naszej perfumerii. Duża konkurencja na rynku.
Sprzedaż impulsowa czyli promowanie tanich produktów przy kasach i przy wejściu ,aby zachęcić klienta do zakupu i wejścia
Obsługa
Termin dostawy
Zapasy magazynowe
Kwalifikacje personelu
Dostępność personelu w sytuacjach awaryjnych
Wysoka jakość obsługi klienta, ze względu na to, że towar który sprzedajemy jest ekskluzywny, a klient wymagający nie możemy sobie pozwolić na złą obsługę i zle dobraną kadrę.
Przesyłki z dostawą w naszej perfumerii odbierane są praktycznie codziennie, lecz towar jest wprowadzany na stan sklepu kilka razy w tygodniu, jak tylko osoby za to odpowiadające znajdą chwilę czasu. Personel bardzo dobrze wykwalifikowany, na bieżąco doszkalany, indywidualne podejście do każde klienta ,przez co klient czuje się wyjątkowy i często docenia obsługę w naszej perfumerii. Ciągłe zaskakiwanie klienta poprzez specyficzną obsługę, ciekawe opowieści o produktach. Personel w sytuacjach awaryjnych najczęściej jest zapożyczany z innej perfumerii, w innym mieście.
Klienci czasami są czują się skrępowani czy też zszokowani specyficzną obsługa. Problem z zalegającym towarem na zapleczu. Wysokie koszty szkoleń.
Przydałaby się dodatkowa osoba do przyjmowania towarów, aby dostawy nie zalegały na zapleczu i szybko były wprowadzone.
Cena
Oferta katalogowa
Poziom rabatów
Poziom kredytu kupieckiego
Ceny w naszej perfumerii są wysokie ,dlatego staramy też poprzez różne narzędzia przekonać do siebie klientów średniej półki , którzy myślą ,że nie stać ich aby wejść do naszej perfumerii a co dopiero coś kupić. Zachęcenie klienta do kupienia danego produktu poprzez dołączenie prezentu do niego, stworzenie gotowych pomysłów na prezent oraz akcje promocyjne różnego rodzaju wspomagające również sprzedaż.
Oferty rabatowe
-10%,-20% dla stałych klientów, założenie karty lojalnościowej (która po czasie generuje rabaty) nowym klientom.
Akcje promocyjne są podzielone na segmenty klientów np. -20% dla klientów z karta black. Czasami klient dowie się o akcji i ma pretensje dlaczego on nie może skorzystać z tej oferty, mimo iż informacja o niej zostanie mu wysłana w późniejszym terminie. Zbyt mała ilość prezentów dołączanych do zakupów.
Wizerunek firmy
Udział w rynku i czas obecności na rynku
Lista aktywnych referencji
Udział w świadomości Klienta
Firma uważana za ekskluzywną, obecna na rynku od 1969r w Polsce natomiast od 1999r. Sieć cały czas się rozwija i z roku na rok powstaje coraz więcej nowych perfumerii w całym kraju i na świecie. Spora rzesza stałych klientów.
Duża konkurencja na rynku. Czasami tracimy klienta dlatego iż nie mamy produktu który ma konkurencja. Uprzedzeni klienci do marki i konsultantów . Wprowadzenie sklepu internetowego. Dużo potencjalnych klientów nie chce nawet wejść do sklepu , bo boi się, że ich na niego nie stać.
Promowanie marek „na wyłączność” dzięki którym klient przywiązuje się do naszej perfumerii i do naszego produktu którego nie zakupi nigdzie poza naszym sklepem. Wprowadzenie korzystniejszej oferty niż w sklepie online. Przekonanie do siebie nowych klientów poprzez darmowe akcje na pasażach przekonywujące klientów do naszej marki oraz pokazujące, że ta naprawdę każdy u nas znajdzie jakiś produkt dla siebie.