Wykład II 10.10.2012, Prawo Administracyjne, Wykłady

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Wykład II:

 

Budżet państwa zawiera rozstrzygnięcia indywidualno-konkretne. Nie wprowadza do obiegu norm prawnych.

 

78,5 chuja – Dawid

 

Administracja publiczna powołana jest do stosowania prawa stanowionego i wydawania rozstrzygnięć. Posiada atrybut władczości.

 

Akty stosowania prawa pochodzące z administracji – organ administracji jest w tych aktach stroną (autorytatywny sposób stosowania prawa tj. nadrzędność jednej strony nad drugą). Funkcja administracyjna polega nie tylko na stosowaniu prawa ale również tworzeniu prawa tzw. aktów prawa miejscowego. Administracja jest bytem organizacyjno-prawnym.

 

Administracja władcza – ma kompetencje do kształtowania sytuacji prawnej adresatów.

 

Organy doradczo-pomocnicze – nie mają żadnej władzy.

 

Administracja świadcząca – udziela pomocy, wsparcia w różnych sytuacjach życiowych w różnych formach działania. Ma również funkcję dydaktyczną. Administracja świadcząca nie jest pozbawiona  atrybutu władczości. Skreślenie z listy studentów (ma charakter władczy). To samo przyjęcia do szpitala, przychodni. Rozstrzygnięcia są prawnie przywiązane do określonej instytucji prawnej np. dziekan, rektor, burmistrz, prezydent miasta itp. Rozstrzygnięcia na ogół wydają osoby, na podstawie przyzwolenia piastuna który może dekoncentrować swoje kompetencje.

 

Dekoncentracja kompetencji. Władzę można przekazać na podstawie i w granicach prawa.

 

Administracje, ich rodzaje, się przeplatają, jednakże można je rozdzielić na gruncie teoretycznym.

 

Administracja sterująca – ma podstawy do stosowania instrumentów prawnych motywujących adresatów do konkretnych działań. Pewnych zadań administracyjnych nie da się zrealizować za pomocą zakazów/nakazów (władza państwowa).

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl