Wykonywanie schodów nauczyciel, Technikum Budowlane - Moduły PDF, Wykonywanie schodów

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Alicja Kulczycka
Wykonywanie schodów
311[04].Z2.04
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 Recenzenci:
mgr inż. Teresa Florczak
mgr inż. Alicja Zajączkowska
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].Z2.04
Wykonywanie schodów zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Przykładowe scenariusze zajęć dydaktycznych
6
5. Ćwiczenia
9
5.1. Klasyfikacja schodów
9
5.1.1. Ćwiczenia
9
5.1.2. Sprawdzian postępów
10
5.2. Wymiarowanie i projektowanie schodów
11
5.2.1. Ćwiczenia
11
5.2.2. Sprawdzian postępów
12
5.3. Pochylnie
12
5.3.1. Ćwiczenia
12
5.3.2. Sprawdzian postępów
13
5.4. Schody żelbetowe
13
5.4.1. Ćwiczenia
13
5.4.2. Sprawdzian postępów
14
5.5. Schody drewniane, stalowe, kamienne i ceglane
15
5.5.1. Ćwiczenia
15
5.5.2. Sprawdzian postępów
16
5.6. Schody zewnętrzne
16
5.6.1. Ćwiczenia
16
5.6.2. Sprawdzian postępów
17
5.7. Elementy wykończenia schodów
18
5.7.1. Ćwiczenia
18
5.7.2. Sprawdzian postępów
19
5.8. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej
i ochrony środowiska obowiązujące podczas wykonywania schodów
19
5.8.1. Ćwiczenia
19
5.8.2. Sprawdzian postępów
20
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
21
7. Literatura
29

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik budownictwa.
W poradniku zamieszczono:

wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć już ukształtowane,
aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,

cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy
z poradnikiem,

przykładowe scenariusze zajęć,

ćwiczenia, przykładowe ćwiczenia ze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami
nauczania-uczenia się oraz środkami dydaktycznymi,

ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzie pomiaru dydaktycznego.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, na przykład samokształcenia
kierowanego, tekstu przewodniego, metoda projektów.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od
samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej uczeń powinien umieć:

posługiwać się podstawowymi pojęciami i terminami z zakresu budownictwa,

posługiwać się dokumentacją techniczną,

wykonywać proste szkice i rysunki techniczne,

rozpoznawać elementy budynku,

rozpoznawać materiały budowlane,

rozpoznawać technologie wykonywania robót budowlanych,

rozpoznawać schematy konstrukcyjne elementów,

stosować układ SI,

biegle wykonywać obliczenia matematyczne,

stosować zasady organizacji robót budowlanych,

określać przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska
podczas wykonywania robót budowlanych,

korzystać z różnych źródeł informacji,

posługiwać się techniką komputerową,

stosować zasady współpracy w grupie,

uczestniczyć w dyskusji i prezentacji,

stosować różne metody i środki porozumiewania się na temat zagadnień technicznych.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl