Wystapienia publiczne w biznesie Warsztaty wypubo, SAMOKSZTAŁCENIE, Perswazja i NLP

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Wyst¹pienia publiczne
w biznesie. Podrêcznik
Autorzy: Agata Rzêdowska, Jerzy Rzêdowski
ISBN: 978-83-246-1100-3
Format: A5, stron: 160
Jak czêsto masz tremê przed swoim wa¿nym
wyst¹pieniem publicznym i to pomimo dobrego przygotowania?
Wywo³ywanie wra¿enia pewnoœci siebie i profesjonalizmu
Skuteczne pos³ugiwanie siê g³osem
Nawi¹zywanie kontaktu ze s³uchaczami
Poznaj mistrzowskie sposoby na tworzenie przemówieñ
Przetestuj siê: Twoje mocne i s³abe strony w roli mówcy
Jeœli interesujesz siê ksi¹¿k¹ „Wyst¹pienia publiczne w biznesie. Podrêcznik”,
to wyst¹pienia s¹ czêœci¹ Twojej pracy i po prostu potrzebujesz takich umiejêtnoœci.
Je¿eli Twoja aktywnoœæ zawodowa polega na wyst¹pieniach publicznych, to masz
dwa rozwi¹zania: mo¿esz zdaæ siê na intuicjê i fart i pope³niaæ b³êdy albo skorzystaæ
z doœwiadczeñ profesjonalistów — uczyæ siê na ich przyk³adach, stosowaæ sposoby
przez nich wypracowane, uzupe³niaæ je swoimi doœwiadczeniami.
Autorzy tej ksi¹¿ki zebrali doœwiadczenia mened¿erów, aktorów, trenerów,
kaznodziejów, polityków, przywódców i mówców biznesowych, z którymi pracowali.
Z ca³ej tej wiedzy wybrali piêæ umiejêtnoœci dobrego mówcy, których poznanie umo¿liwi
Ci osi¹gniêcie sukcesu podczas wyst¹pieñ publicznych. Oto one:
profesjonalne przygotowanie — co warto wiedzieæ przed wyst¹pieniem;
przyci¹gaj¹ce rozpoczêcie — sprawdzone sposoby na to, jak zacz¹æ;
przejrzysty przekaz — jak u³o¿yæ konspekt wyst¹pienia;
perswazyjny jêzyk — w jaki sposób mówiæ, ¿eby inni s³uchali;
porywaj¹ce zakoñczenie — co zrobiæ, aby pozostawiæ niezapomniane wra¿enie.
Spis treści
CZEŚĆ I
PIĘĆ UMIEJĘTNOŚCI DOBREGO MÓWCY
Co chcesz osiągnąć? ............................................................... 9
U
MIEJĘTNOŚĆ NR
1. P
ROFESJONALNE
P
RZYGOTOWANIE
............... 13
Pierwsze ważne zadanie — styl Twoich wystąpień ........... 15
Dlaczego tylko niektórzy mówcy nie narzekają na głos ..... 21
Jak wygląda profesjonalista ................................................. 25
O mowie ciała — trochę inaczej ......................................... 31
Trema (dlaczego na końcu?) ................................................ 35
U
MIEJĘTNOŚĆ NR
2. P
RZYCIĄGAJĄCE
R
OZPOCZĘCIE
..................... 41
Główny Przekaz, czyli o czym będziesz mówić ................. 43
„Tak po prostu wyjść i zacząć” ........................................... 48
Kont(r)akt z grupą ................................................................ 58
Wcześniej poznaj miejsce .................................................... 64
U
MIEJĘTNOŚĆ NR
3. P
RZEJRZYSTY
P
RZEKAZ
................................ 69
Jak napisać konspekt wystąpienia ....................................... 71
Lejek perswazyjny ................................................................ 76
U
MIEJĘTNOŚĆ NR
4. P
ERSWAZYJNY
J
ĘZYK
................................... 83
Zmysły .................................................................................. 85
Ale dlaczego by nie spróbować strzelić sobie w stopę? ..... 91
 6
W
YSTĄPIENIA PUBLICZNE W BIZNESIE
. P
ODRĘCZNIK
U
MIEJĘTNOŚĆ NR
5. P
ORYWAJĄCE
Z
AKOŃCZENIE
........................ 99
Co dalej, czyli jak odpowiadać na pytania ........................ 101
Sześć mocnych zakończeń ................................................ 107
C
O MOŻE SIĘ TERAZ ZMIENIĆ W
T
WOIM ŻYCIU
I
W
T
WOJEJ PRACY
? .................................................................. 113
CZEŚĆ II
Odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań
S
KOROWIDZ
............................................................................. 151
U
MIEJĘTNOŚĆ NR
3.
P
RZEJRZYSTY
P
RZEKAZ
  P
RZEJRZYSTY PRZEKAZ
71
tego rozdziału dowiesz się:
z
jak ułożyć konspekt wystąpienia, i to na 6 różnych
sposobów;
z
jak (technicznie) przygotować notatki z konspektem;
z
co to jest „lejek perswazyjny”;
z
jak wykorzystać doświadczenia handlowców
w każdym perswazyjnym wystąpieniu.
Jak napisać
konspekt wystąpienia
Być może znasz słynną receptę na udane wystąpienie pu-
bliczne:
1.
najpierw powiedz, o czym będziesz mówił;
2.
potem powiedz to;
3.
na końcu powiedz, o czym powiedziałeś.
Jak tę zasadę zastosować w konkretnym wystąpieniu?
To bardzo częste pytania na naszych szkoleniach: jak ułożyć
konspekt wystąpienia? Jak uporządkować treść?
Zanim przejdziemy do przykładowych wzorów, poznaj
podstawowe zasady, według których nasz umysł przyswaja
informacje. To pozwoli Ci dopasować podane przez nas
pomysły do Twoich konkretnych potrzeb.
Pierwsza sprawa: od czego zacząć. W podrozdziale
„Kont(r)akt z grupą” czytałeś o Bezpiecznej Strefie — wiesz
już, że czujemy się komfortowo w sytuacjach, które znamy.
Zanim podasz nowe informacje, odnieś się do tego, co już
znane. Układając poszczególne punkty konspektu, zacznij od
rzeczy łatwiejszych i lepiej znanych, a dopiero potem mów
Z
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl