Z-boczona Historia Kina, Filmy, Z-boczona Historia Kina

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

{1}{1}25{401}{500}www.NapiProjekt.pl - nowa jakosc napisów.|Napisy zostaly specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.{502}{547}Ogladaj legalnie, polecaj i zarabiaj Vodeon.pl{551}{654}Nie stawiajmy sobie pytania:|"Czy nasze żšdze sš zaspokojone?"{728}{798}Ale: "Skšd wiemy, czego pożšdamy?"{819}{940}W ludzkich żšdzach nie ma nic|spontanicznego, naturalnego.{947}{998}Nasze żšdze sš sztuczne.{1009}{1069}Trzeba nas uczyć pożšdania.{1145}{1238}Kino jest najbardziej|perwersyjnš ze sztuk.{1251}{1334}Nie daje ci tego, czego pożšdasz,|ale mówi, jak pożšdać.{1394}{1522}Z-BOCZONA HISTORIA KINA{1575}{1693}Przedstawia filozof i psychoanalityk Slavoj Zizek{1743}{1865}Czeć I{2057}{2177}Podobasz mi się,|ale to nie wystarczy.{2202}{2326}KOBIETY BEZ PRZYSZŁOCI (1931 ){2348}{2434}Zapomniałem. Twoja matka|zaprosiła mnie na kolację.{2441}{2531}- Przynie lody.|- Czekoladowe czy waniliowe?{2541}{2597}- Czekoladowe.|- Dobrze.{2607}{2698}Ten cudowny fragment|"Kobiet bez przyszłoci"{2701}{2822}zawiera komentarz o magicznej|sztuce kina w samym filmie.{2829}{2937}Zwykła dziewczyna z klasy pracujšcej mieszka|w ponurym prowincjonalnym miasteczku.{2944}{3050}Nagle znajduje się w sytuacji,|w której sama rzeczywistoć{3057}{3137}odtwarza magiczne doznanie filmowe.{3148}{3289}Dziewczyna podchodzi do torów,|przejeżdża pocišg, i jest tak, jakby{3304}{3432}rzeczywista osoba stojšca|obok wolno jadšcego pocišgu{3504}{3642}zmieniła się w widza|obserwujšcego magię na ekranie.{4669}{4704}Napije się pani?{4748}{4806}Proszę nie odchodzić. Zaglšda pani?{4823}{4875}Błšd. Proszę wsišć i wyglšdać.{4891}{4972}Oglšdamy rzeczywistš,|zwyczajnš scenę,{4979}{5069}na którš nakłada się|wewnętrzna przestrzeń bohaterki,{5076}{5133}przestrzeń jej fantazji.{5138}{5258}Choć więc jest tu rzeczywistoć:|pocišg, dziewczyna,{5263}{5366}to czeć rzeczywistoci w jej percepcji|- i w naszej, widzów,{5369}{5503}zostaje wyniesiona na magiczny poziom,|staje się ekranem jej marzeń.{5507}{5570}To jest sztuka filmowa|w najczystszej formie.{5576}{5737}MATRIX (1999){5742}{5847}Twoja ostatnia szansa.|Nie będzie odwrotu.{5866}{5946}Wemiesz niebieskš kapsułkę|- i koniec historii,{5963}{6038}obudzisz się w swoim łóżku,|będziesz wierzył, w co chcesz.{6044}{6124}Wemiesz czerwonš|- i zostaniesz w Krainie Czarów,{6135}{6208}a ja pokażę ci,|jak głęboka jest królicza nora.{6413}{6502}Wybór między niebieskš|a czerwonš kapsułkš{6507}{6601}wcale nie jest wyborem|między iluzjš a rzeczywistociš.{6604}{6693}Oczywicie, matrix jest maszynš fikcji,{6698}{6823}ale ta fikcja porzšdkuje|naszš rzeczywistoć.{6826}{6949}Zabierajšc z rzeczywistoci|fikcję, która niš rzšdzi,{6953}{7016}stracisz samš rzeczywistoć.{7032}{7135}Chcę trzeciš kapsułkę!|Jaka jest trzecia kapsułka?{7164}{7284}Z pewnociš nie jest to transcendentalna|kapsułka umożliwiajšca fałszywe,{7286}{7407}fast-foodowe przeżycie religijne,|ale kapsułka, dzięki której{7430}{7523}postrzegałbym nie rzeczywistoć|ukrytš za złudzeniem,{7529}{7624}lecz rzeczywistoć w samym złudzeniu.{7642}{7805}Gdy co staje się zbyt traumatyczne,|zbyt gwałtowne, a nawet radosne,{7830}{7938}to niszczy współrzędne naszej rzeczywistoci.|Musimy więc to zbeletryzować.{8324}{8428}PTAKI (1963){8432}{8504}Oto, jak należy podchodzić do horrorów:{8510}{8602}"Wyobramy sobie tę samš historię,|ale bez elementu grozy".{8608}{8675}To daje nam podstawę do rozważań.{8749}{8800}Jestemy w Bodega Bay,{8803}{8883}gdzie toczy się akcja|"Ptaków" Hitchcocka.{9065}{9222}"Ptaki" to film o młodej,|bogatej, obytej dziewczynie{9224}{9302}z San Francisco,|która zakochuje się w facecie,{9329}{9369}jedzie za nim do Bodega Bay,{9374}{9459}i odkrywa, że on mieszka z matkš.{9476}{9549}To nie moja sprawa,|ale kiedy sprowadzasz takš dziewczynę...{9552}{9593}- Kochanie?|- Tak?{9604}{9680}Sam poradzę sobie|z Melanie Daniels.{9693}{9781}Oby tylko wiedział, czego chcesz.{9823}{9856}Dobrze to wiem.{9863}{9955}Dalej jest typowe|edypalne zagmatwanie,{9963}{10029}kazirodcze napięcie|pomiędzy matkš a synem.{10035}{10131}Syn jest rozdarty między|zaborczš matkš i natarczywš dziewczynš.{10148}{10222}- Co się z nimi dzieje?|- l z wszystkimi ptakami?{10226}{10304}- Gdzie postawić kawę?|- Na stole.{10307}{10413}Pospiesz się. Panna Daniels|na pewno chce już wracać.{10419}{10477}Zostań na noc, Melanie.{10485}{10535}Na górze mamy wolny pokój.{10538}{10637}Najważniejsze pytanie o "Ptaki"|jest głupie i oczywiste:{10641}{10696}Dlaczego ptaki atakujš?{10876}{11011}Nie można powiedzieć, że ptaki należš|do naturalnej struktury rzeczywistoci.{11022}{11119}Jest raczej tak,|jakby wtargnšł obcy wymiar,{11127}{11208}który dosłownie rozrywa rzeczywistoć.{11285}{11371}My, ludzie, nie rodzimy się|przystosowani do rzeczywistoci.{11379}{11484}Żebymy zachowywali się normalnie,|wchodzili w relacje z innymi ludmi{11488}{11542}żyjšcymi w przestrzeni|rzeczywistoci społecznej,{11548}{11625}wiele musi się wydarzyć.|Powinnimy zostać usytuowani{11632}{11681}w symbolicznym porzšdku itd.{11688}{11819}Gdy nasze miejsce w symbolicznej|przestrzeni zostanie zakłócone,{11823}{11860}rzeczywistoć się rozpada.{11951}{12022}Zaproponuję|wyjanienie psychoanalityczne:{12044}{12155}ataki ptaków to oczywicie|gwałtowne działanie{12163}{12254}matczynego superego,|postaci matki{12260}{12333}starajšcej się zapobiec|zwišzkowi seksualnemu.{12360}{12440}Ptaki sš zatem kazirodczš energiš.{12513}{12582}Co ja robię?|Przepraszam, już dobrze.{12741}{12843}Mylę jak Melanie!|Wiecie, co teraz mylę?{12864}{12924}"Chcę przelecieć Mitcha!"|To włanie mylała.{12928}{12994}Przepraszam!{13002}{13097}Mylš mi się kierunki.{13347}{13392}PSYCHOZA (1960)|Pani Bates!{13392}{13434}PSYCHOZA (1960){13726}{13837}Jestemy w piwnicy|domu matki z "Psychozy".{13854}{13963}Zwróćmy uwagę|na rozkład przestrzenny.{13994}{14093}Akcja toczy się na trzech poziomach:{14119}{14201}na piętrze, na parterze i w piwnicy.{14219}{14353}Tak jakby odzwierciedlały 3 poziomy|ludzkiej subiektywnoci.{14394}{14442}Parter to ego.{14451}{14522}Norman zachowuje się tam|jak normalny syn,{14551}{14626}panuje nad nim to,|co zostało z jego normalnego "ja".{14672}{14722}Na górze jest superego.{14784}{14910}Matczyne.|Superego ucielenia tu zmarła matka.{14917}{15013}Nie, mamo. Przyniosę co na górę.{15017}{15106}Wybacz, chłopcze,|ale jeste mieszny,{15109}{15179}wydajšc mi polecenia!|Proszę, mamo.{15181}{15251}Nie schowam się w piwnicy na soki!{15255}{15305}Mylisz, że jestem soczysta?{15331}{15430}W piwnicy jest id,{15477}{15571}zbiornik zakazanych popędów.{15611}{15741}Zinterpretujmy więc|scenę ze rodka filmu,{15752}{15853}gdy Norman znosi matkę,{15858}{15975}a raczej, jak dowiadujemy się na końcu,|jej mumię, ciało, szkielet,{15983}{16041}z piętra do piwnicy.{16047}{16132}Nie zrobisz tego więcej! Wyjd!{16159}{16235}- Kazałam ci wyjć!|- Zaniosę cię.{16247}{16367}Jest tak, jakby przeniósł jš|w swoim umyle,{16370}{16487}jako czynnik psychiczny,|z superego do id.{16489}{16546}Postaw mnie!{16595}{16708}Oczywicie płynie z tego wniosek|omówiony już przez Freuda,{16713}{16809}że superego jest cile powišzane z id.{16813}{16887}Matka najpierw protestuje,|jako ucielenienie władzy:{16889}{16976}"Jak możesz mi to zrobić? Nie wstyd ci?{16980}{17108}To piwnica na soki!"|l od razu staje się obsceniczna:{17111}{17162}"Mylisz, że jestem soczysta?"{17164}{17269}Superego nie jest czynnikiem etycznym.|To czynnik obsceniczny,{17274}{17384}bombarduje nas rozkazami|niemożliwymi do wykonania, szydzi z nas,{17387}{17503}gdy, co oczywiste,|nie możemy spełnić jego żšdań.{17505}{17589}im bardziej go słuchamy,|tym większe poczucie winy w nas budzi.{17594}{17724}W działaniu superego zawsze jest|element obscenicznego szaleństwa.{17798}{17899}KACZA ZUPA (1933){17955}{18057}Często znajdujemy|odniesienia do psychoanalizy{18062}{18153}zawarte w relacjach między postaciami.{18176}{18242}Na przykład trzej bracia Marx,{18245}{18337}Groucho, Chico, Harpo.{18346}{18424}To jasne, że Groucho,|najbardziej lubiany,{18426}{18529}nerwowy i nadpobudliwy, to superego.{18534}{18608}Zajmuje dużo miejsca. Pani też!{18612}{18698}Podobno majš paniš rozjechać|i postawić tu biurowiec.{18703}{18816}Niech pani jedzie taksówkš.|Albo wyjdzie oburzona.{18820}{18866}Cały czas pani mówi!{18869}{19000}Chico, racjonalny, egoistyczny|i wyrachowany, to ego.{19036}{19135}Jeste oskarżony o zdradę.|Grozi ci rozstrzelanie.{19139}{19193}- Sprzeciw!|- Ty się sprzeciwiasz?{19198}{19274}- Na jakiej podstawie?|- Nie mam innego pomysłu.{19281}{19310}Podtrzymuję sprzeciw!{19314}{19453}Największy dziwak to Harpo.|Jest niemy. Nic nie mówi.{19459}{19596}Zdaniem Freuda, popędy sš milczšce.|On nie mówi. Oczywicie jest id.{19619}{19659}Cocie za jedni?{19686}{19723}Co robicie w moim pokoju?{19728}{19786}To mój wspólnik. Nie mówi.|Jest głuchoniemy.{19789}{19879}MAŁPI INTERES (1931 ){19886}{19959}I w całej swojej|radykalnej niejednoznacznoci.{20106}{20175}U Harpo dziwi zwłaszcza to,{20178}{20295}że jest niewinny jak dziecko,|spragniony przyjemnoci.{20300}{20375}Lubi dzieci, bawi się z nimi itd.{20378}{20522}Ale jednoczenie|jest opętany przez jakie{20525}{20621}pierwotne zło, zachowuje się agresywnie.{20625}{20739}Jedyne w swoim rodzaju połšczenie|całkowitej deprawacji i niewinnoci{20744}{20809}- o to włanie chodzi w id.{20816}{20869}Zejd ze stołu!{20886}{20931}Wariat!|Przestań!{21194}{21348}EGZORC YSTA (1973)|- Dr KIein?|- Tak, a to dr Taney.{21353}{21430}Jest coraz gorzej.|Chodmy na górę.{21433}{21480}- Konwulsje?|- Coraz silniejsze.{21483}{21582}Głos nie jest|nama...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl