1. System żeglugowy to:
a. Zespół statków
b. Droga wodna + porty
c. Zespół kanałów
2. IMO jest skrótem nazwy:
a. Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych
b. Konferencji żeglugowej
c. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
3. SOLAS jest skrótem nazwy:
a. Konwencja „o bezpieczeństwie życia na morzu”
b. Konwencja „o liniach ładunkowych’
c. Zapobieganie zderzeniom na morzu
4. Towarzystwo Klasyfikacyjne jest organizacją:
a. Międzynarodową
b. Ponadnarodową
c. Międzyrządową
5. Końcowym dokumentem klasyfikacyjnym PRS (Polski Rejestr Statków) jest:
a. Świadectwo klasyfikacji statku
b. Karta bezpieczeństwa
c. Świadectwo klasy statku
6. normy ISO serii 9000 dotyczą:
a. Zapewnienia bezpieczeństwa statku
b. Zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów
c. Zapewnienia jakości
7. kontener ITU ma długość:
a. 6m
b. 12m
c. 20m
8. Memorandum Paryskie to porozumienie dotyczące:
a. Ochrony środowiska morskiego
b. Kontroli portowej statków
c. Jakości zarządzania na statku
9. Statek pana max ma szerokość nie większą niż:
a. 23,2m
b. 32,3m – Kanał Panamski (pana max)
c. 41,4m
10. Statek wielofunkcyjny to statek posiadający
a. jeden zespół funkcjonalny spełniający wiele funkcji
b. kilka zespołów funkcjonalnych spełniających różne funkcje
c. kilka zespołów funkcjonalnych spełniających te same funkcje – uniwersalny
11. Drobnicowce to statki do przewozu
a. ładunków drobnych
b. kontenerów
c. ładunków opakowanych
12. mały prom pasażerski to statek o liczbie pasażerów
a. 12osób
b. 20osób
c. 50osób
13. Holownik portowy to statek
a. transportu pracy
b. kooperacji
c. transportu pływającego
14. SWATH to statek o wyporze
a. Hydrostatycznym
b. Hydrodynamicznym
c. Innym
15. Nośność masowa to:
a. masa ładunku
b. masa ładunków i zapasów
c. różnica wyporności konstrukcyjnej, statku pełnego i statku pustego
16. Balast wodny statku jest składową:
a. Wyporności
b. Ładowności
c. Nośności
17. Tonaż rejestrowy GT jest w porównaniu z wyporem
a. mniejszy
b. większy
c. nieporównywalny
18. Współczynnik załadowania SEMI-kontenerowca to stosunek
a. Pn/D
b. Vx/Pn
c. Vkb/Mł
19. Ogólna sprawność napędowa statku to stosunek
a. EHP/BHP
b. FHP/DHP
c. DHP/BHP
20. współczynnik smukłości statku to:
L / V^(1/3)
Mogły wedrzeć się jakieś błędy, więc proszę sprawdzić!!!
...