złość, Psychologia, psychologia stosowana I, emocje

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

ĆWICZENIA V – ZŁOŚĆ

 

- Funkcje przystosowawcze złości

-

- złość sygnalizuje o relacji jednostki ze środowiskiem

- funkcje regulacyjne zachowań interpersonalnych w trakcie socjalizacji (Oakley, Jenkins)

-

-

 

ZŁOŚĆ U NIEMOWLĄT



             

 

 

 

 

 

 

 

 

Laik nie będzie umiał odróżnić od siebie negatywnych emo tylko dzięki max lub affex

 

WCZESNY ROZWÓJ ZŁOŚCI

-

-

- Kokainowe dzieci – złoszczące się przy wygaszaniu reakcji warunkowanej

 

 

 



      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a 5mies różnicują slowa kierowane do nich w złości lub z emo pozytywnymi

 

efekt przeniesienia

 

ZŁOŚĆ U DZIECI PRZEDSZKOLNYCH

- dalsza nauka koordynacji swoich celów z innymi celami

- pojawienie się umiejętności językowych stwarza nowe możliwości do wyrażania złości

- mała kontrola nad wyrażaniem złości

-

- wpływ rodziców na proces socjalizacji dziecka

 

(1)   przypadkowe okazywanie wrogich interakcji w rodzinie

(2)   trening emocjonalny – zw. z językiem

(3)  

 

·         zarówno w warunkach naturalnych jak i laboratoryjnych okazuje się, że negatywny afekt w kontekście interakcji rodzic-dziecko wiąże się ze słabymi wynikami dziecka

·         umiejętność regulowania emocji jest dla dziecka w tym wieku elementem przygotowania do interakcji z rówieśnikami. Z drugiej strony sami rówieśnicy mogą wywoływać i socjalizować złość u dziecka

·        

·         negatywna socjalizacja powoduje że dziecko częściej reaguje złością i ma problemy w rozwiązywaniu problemów

·        

     

-

-

- już dzieci 4letnie znają regóły okazywania złości i reagują n kontekst np. czy robią to w towarzystwie rówieśników czy rodziców

 

WIEK SZKOLNY

- znaczenie kontekstu rówieśniczego

·         w wypadku wyrażania złości i smutku dzieci oczekują bardziej negatywnych reakcji rówieśników niż rodziców i donoszą, że w towarzystwie kolegów zwracają większą uwagę na reguły okazywania niż  w obecności rodziców

·         uczniowie wspominają o znacznie częstszym maskowaniu złości w porównaniu do innych emocji

·         spostrzegają złość jako trudną do kontrolowania i stwierdzają u siebie mniejszą skuteczność w opanowywaniu złości niż w opanowywaniu smutku.

-

-

·         - badania wykazują istnienie różnic indywidualnych w zdolnościach do radzenia sobie ze złością i sytuacjami prowokacji.

 

- istnieje wiele różnic indywidualnych w tym okresie

- istotne jest znaczenie temperamentu w złości

 

                                                                                   

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl