ZAŁOŻENIA KONSTRUKCYJNE PRZEKŁADNI ZĘBATEJ, Lotnictwo i Kosmonautyka WAT, semestr 3, Podstawy konstrukcji maszyn

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}13.11.2015ZAŁOŻENIA KONSTRUKCYJNE PRZEKŁADNI ZĘBATEJCopyright © Mαrshall2004Kraków 2005Założenia Konstrukcyjne Przekładni Zębatej1. Opis Przekładni Zębatej1.  Przekładnia o zębach prostych (zarysie ewolwentowym), uzębieniu zewnętrznym2.  Przekładnia jest dwustopniowa zwykła.3.Całkowite przełożenie przekładni zębatej wynosi iC=14.4.  Zakładam:Moc silnika P = 12 [kW]Prędkość obrotowa wału sprzęgłowego n1= 560Materiał na koła zębate: Stal 40HMUłożyskowanie wałów na łożyskach tocznychTrwałość przekładni – 20 000 godzinObliczenia Konstrukcyjne Przekładni Zębatej 1. Ustalam wartość przełożenia przekładni na poszczególnych stopniachZ  założeń  konstrukcyjnych  wynika,  że ,  a  więc  stosujemy  tu  przekładnię  dwu  stopniową.  Zachowującwarunek współosiowości wału sprzęgłowego i wału głównego wynika, że odległość a1 pomiędzy wałami W1i W2 jestrówna  odległości  a2  (pomiędzy  wałami  W2i W3).  Zakładając  również  jednakowe  moduły  na  obu  przełożeniachuzyskujemy  jednakowe  sumy  zębów  w  tych  przekładniach.  Liczby  zębów  poszczególnych  kół  wyznaczamy,obliczając najmniejszą wspólną wielokrotną (NWW) dla sum liczników i mianowników poszczególnych przełożeń.dla:1/22http://gemini.net.pl/~marshall/pkm/reduktor/cz2/czesc2.htm13.11.2015ZAŁOŻENIA KONSTRUKCYJNE PRZEKŁADNI ZĘBATEJdla:2. Obliczam NWW(Najmniejszą Wspólną Wielokrotność)(NWW) =3. Liczba Zębów W Poszczególnych PrzełożeniachPrzyjmuję następujące ilości zębów:PRZEŁOŻENIE PIERWSZE1. Współczynnik pokrycia zębów Przyjmuję: 2. Współczynnik przeciążenia Zakładam, że silnik użyty w napędzie przekładni jest elektryczny a przekładnia pracuje ok. 8 h/ dobę. Przyjmuję  (dla obrabiarek, suwnic i pomp tłokowych).3. Współczynnik nadwyżek dynamicznych Przyjmuję wstępnie wartość współczynnika nadwyżek dynamicznych 4. Obliczam wartość momentu obliczeniowego http://gemini.net.pl/~marshall/pkm/reduktor/cz2/czesc2.htm2/2213.11.2015ZAŁOŻENIA KONSTRUKCYJNE PRZEKŁADNI ZĘBATEJ5. Obliczam wartość modułu dla koła (dla stali 40HM)Zakładam:Przyjmuję wstępnie moduł uprzywilejowany 6. Obliczam prędkość obwodową.Do wstępnych obliczeń założyliśmy Zalecana chropowatość powierzchni uzębień: 7. Obliczam szerokość wieńca, które spełnia warunki (10; 6,3; 3,2).8. Obliczam wartość nacisków dopuszczalnychGdzie:http://gemini.net.pl/~marshall/pkm/reduktor/cz2/czesc2.htm3/2213.11.2015ZAŁOŻENIA KONSTRUKCYJNE PRZEKŁADNI ZĘBATEJ9. Obliczam siłę obliczeniową 10. Obliczam naprężenia stykowe kół w przełożeniu z warunku wytrzymałościowego na naciski powierzchniowe (wzórHertza)Gdzie:Dla kół współpracujących stal­stal.Warunek:Warunek został spełniony dla Stali 40HM.PRZEŁOŻENIE DRUGIE1. Współczynnik pokrycia zębów Przyjmuję: http://gemini.net.pl/~marshall/pkm/reduktor/cz2/czesc2.htm4/2213.11.2015ZAŁOŻENIA KONSTRUKCYJNE PRZEKŁADNI ZĘBATEJ2. Współczynnik przeciążenia Zakładam, że silnik użyty w napędzie przekładni jest elektryczny a przekładnia pracuje ok. 8 h/dobę. Przyjmuję  (dla obrabiarek, suwnic i pomp tłokowych).3. Współczynnik nadwyżek dynamicznych Przyjmuję wstępnie wartość współczynnika nadwyżek dynamicznych 4. Obliczam prędkość obrotową wału pośredniego 5. Obliczam wartość momentu obliczeniowego6. Obliczam wartość modułu dla koła (dla stali 40HM)Zakładam:http://gemini.net.pl/~marshall/pkm/reduktor/cz2/czesc2.htm5/22
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl