Samochodowe zbiorniki paliwowe Mateusz Soja IM gr.2
Materiał z którego są wytwarzane zbiorniki to stal nierdzewnej 18-8 dodatkowo niklowana. Stal ta została wybrana ponieważ jest odporna na korozję, tania, wytrzymała na warunki atmosferyczne. Dodatkowo aby podnieść jej odporność korozyjną została poniklowana.
Metody wytwarzania to:
Prasowanie - za pomocą tej techniki możemy nadać skomplikowany kształt zbiornika,
Spawanie - najlepsza metoda aby połączyć 2 arkusze blachy tak aby zbiornik nie przeciekał.
Sposób wytwarzania:
1. Dolna część zbiornika – arkusz niklowanej blachy umieszcza się w prasie która naciska na nią z siłą 800t, prasa wciska ją pomiędzy 2 formy które nadają kształt spodu zbiornika.
Górna część zbiornika – analogicznie przeprowadzamy proces jak przy dolnej części zbiornika.
2. W górnej części przebijak robi 2 otwory: 1 na wlew paliwa, 2 do odpowietrzenia.
3. Dospawany do odpływu paliwa stalowe pierścienie – w nich zostaną osadzone przewody.
4. W dolnej części na jej środku zostaje umieszczony przewód odpowietrzający oraz montuje się specjalny stalowy ekran mający na celu zmniejszyć chlupotanie paliwa w zbiorniku.
5. Za pomocą palnika do górnej pokrywy zostają przyczepione w wyciętych już otworach 2 rury:pierwsza to rura do której wlewamy paliwo, druga służy do odpowietrzania.
6. Obie pokrywy zostają spięte a następnie zespawane liniowo metodą TIG.
7. Wystające końcówki zbiornika zostają zagięte, pozwala to zmniejszyć wymiary zbiornika.
8. Sprawdzenie szczelności – Wszystkie otwory zostają zamknięte, a do jednego z nich podłączana jest dysza ze sprężonym powietrzem, po czym zbiornik zanurza się do wody. Jeśli w wodzie widać bąbelki powietrza to znaczy że zbiornik przecieka. Jeśli nie, zbiornik może iść do sprzedaży.