ZPiU Nowoczesne koncepcje zarzadzania przedsiebiorstwem, zarządzanie produkcją i usługami Marcin Wąsik-Wiszniewski
Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}Nowoczesne koncepcjezarządzania przedsiębiorstwemLMBPRTQMPrzyjęło się uważać, że nowoczesnymikoncepcjami zarządzania są:Business Proces Reengineering – BPR,Total Quality Management – TQM,Lean Management – LM,Time Based Management – TBMprzyspieszenie realizacji zleceń(wzorcowanie) – processystematycznej oceny usług, produktów i zasad postępowaniafirmy w porównaniu do norm, charakteryzujących liderówbranży i najlepszych konkurentów.•2Benchmarking - (BM)1Przyjęło się uważać, że nowoczesnymikoncepcjami zarządzania są:Outsourcing –polega na oddaniu na zewnątrz (partnerowi zewnętrznemu- outsourcerowi) zadań niezwiązanych bezpośrednio z podstawową działalnościąfirmy.zintegrowane zarządzanie)CIM - Computer Integrated Management -(komputerowoTPM - Total Productivity Management -(kompleksowaobsługa profilaktyczna) – zapobiegawcza konserwacja środków pracykoncepcja ta polega na eliminowaniumagazynów (nic na skład). Operacje są bardzo uproszczone, likwidacjaprzejawów marnotrawstwa. Koncepcja JIT opiera się na synchronizacjizaopatrzenia z systemami produkcji, aby czas ich realizacji był jak najkrótszy.„Just In time” – (JiT) -Controlling -Podstawowa technika nowoczesnego zarządzania wprzedsiębiorstwie, polegającą na koordynowaniu procesów planowania, decyzjioraz na zasilaniu tych procesów w informacje. Jest systemem ewidencjiksięgowej z rozbudowanymi funkcjami wyników przedsiębiorstwa.•3•41•5•61Lean ManagementLM•7Filozofia LEAN•81Lean Management(rozwinięcie JIT) to metoda organizacjiprodukcji oparta o Toyota ProductionSystem eliminujący przyczyny strat(muda), czyli to co nie dodaje wartości zpunktu widzenia klienta (strumieńwartości); dostarczający wymaganyprodukt w wymaganej jakości przy użyciuminimalnej ilości materiałów, sprzętu,miejsca, pracy i czasu.•9Koncepcja lean management opiera się na 6komponentach(według Stadelmanna i Luxa):1. Koncentracja na potrzebach klienta2. Nieustanne doskonalenie jakości3. Przyspieszenie rozwoju nowych produktówi szybsze wprowadzanie ich na rynek4. Stosowanie aktywnego marketingu w celupozyskania nowych klientów5. Zdolność do wzrostu i pozyskaniainwestora strategicznego6. Harmonijne powiązanie przedsiębiorstwaze społeczeństwem•101zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl kachorra.htw.pl