Wykład - Metodologiczna tożsamość pedagogiki, Pedagogika, Pedagogika ogólna - podstawy

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Wykład III
Wykład III
Metodologiczna toŻsamoŚĆ pedagogiki
dr Jakub Jerzy Czarkowski
Na ostatnim wykładzie:
Poznaliśmy znaczenie pojęcia nauka
Rozważaliśmy znaczenie słowa pedagogika,
Poznaliśmy przedmiot pedagogiki ogólnej,
Poznaliśmy przedmiot pedagogiki ogólnej,
jako subdyscypliny pedagogiki zajmującej się
podstawowymi kwestiami pedagogiki jako
nauki,
Poznaliśmy klasyfikacje nauk.
Co to jest nauka (dyscyplina
naukowa)?
W znaczeniu
treściowym
nauka to system uzasadnionych
pojęć, twierdzeń i hipotez
będących wytworem
odkrywczej działalności badawczej i stanowiących
najwyżej rozwiniętą postać świadomości społecznej.
najwyżej rozwiniętą postać świadomości społecznej.
Nauka może być też rozpatrywana w znaczeniu
funkcjonalnym
. Jest ona wówczas ogółem
czynności
składających się na działalność badawczą. W tym ujęciu
mówi się o nauce jako o procesie badawczym.
Stanowisko takie znajduje wsparcie w filozofii nauki.
Nauka.
Nauka jest jedną z form zorganizowanej działalności
społecznej której zadaniem jest opisywanie i
wyjaśnianie rzeczywistości od innych form poznawczej
działalności człowieka odróżnia ją:
działalności człowieka odróżnia ją:
własny przedmiot badań
,
własne metody badań
,
własne teorie opisujące i wyjaśniające
przedmiot badań w tym własny system
pojęciowy
.
Epistemologiczna tożsamość
pedagogiki
lub
lub
Metodologiczna tożsamość
pedagogiki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl