Opinia publiczna
1. Definicja opinii publicznej.
2. Periodyzacja opinii publicznej i czynniki ją warunkujące.
3. Opinia publiczna a opinia społeczna.
4. Opinia publiczna czy opinie publiczne.
5. Kompetencje i znaczenie opinii publicznej.
6. Funkcje opinii publicznej.
7. Mechanizmy kształtowania opinii publicznej.
8. Sposoby manipulacji opinią publiczną.
9. Główne metody prowadzenia badań opinii publicznej.
Literatura:1. E. Młyniec, Opinia publiczna, Poznań –Wrocław 2002.
2. B. Dobek - Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Teoria i praktyka propagandy, Wrocław 1997, ss. 64 – 84.
3. F. Fulda, Procesy przemian opinii publicznej w związku z teorią spirali milczenia Elisabeth Noelle - Neumann, Edukacja polityczna 1988, vol.11.
4. M. Iłowiecki, Media, władza, świadomość społeczna, Warszawa 1997.
5. J. Potulski, Socjologia polityki. Wyd. U. Gd. Gdańsk 2007 roz. 10
6. M. G. Roskin I in., Wprowadzenie..., wyd. cyt., roz.8.
7. K. Popper, Opinia publiczna w świetle zasad liberalizmu, [w:] Studia Polityczne 3/1996, ss. 7 – 17.
8. F. Ryszka, Nauka o polityce, Warszawa 1984, ss.280-307.
9. A. Sułek, Sondaż Polski. Warszawa 2001.
10. Jabłoński Andrzej(2002) Opinia publiczna [w] Wprowadzenie do nauki o państwie i polityce, red. B. Szmulik, M Żmigrodzki, Lublin, ss. 475-497