ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE KSZTAŁCENIE RUCHOWE ORAZ METODYKA NAUCZANIA RUCHU, ksztalcenie ruchu wyklady, cos

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE KSZTAŁCENIE RUCHOWE ORAZ METODYKA NAUCZANIA RUCHU.

 

1. Definicja kultury fizycznej, płaszczyzny kultury fizycznej. Miejsce rehabilitacji w kulturze fizycznej.

 

2Umiejętności ruchowe - ich miejsce i rola w aktywności fizycznej człowieka zdrowego i niepełnosprawnego.

 

3Motoryczność człowieka, motywy aktywności fizycznej, cechy ruchu prawidłowego. Główne cech motoryczne człowieka. Metody i zasady ich kształtowania

 

4     Akty ruchowe w ujęciu rozwojowym, kinezjologicznym i ergonomicznym. Rodzaje

aktywności ruchowej.

 

5  Sprawność fizyczna człowieka. Kontrola i ocena w nauczaniu czynności ruchowych. Metody jej oceny, testy sprawności fizycznej. Specyfika oceny sprawności osób niepełnosprawnych. Sposoby jej oceny i dokumentacji.

 

6  Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych. Możliwości i uwarunkowania procesu motorycznego uczenia się człowieka.

 

7  Etapy opanowywania czynności ruchowych.

 

8  Podstawowe zasady, metody i środki nauczania czynności ruchowych. Metody stosowane w wychowaniu fizycznym z akcentem na ich przydatność w procesie usprawniania

 

9.  Lekcja w procesie nauczania ruchu jako podstawowa jednostka organizacyjna. Budowa lekcji, typy lekcji. Krzywa natężenia wysiłku

 

10  Ogólna systematyka ćwiczeń. Zasady tworzenia ćwiczeń, gimnastyka i jej rodzaje, podział materiału ćwiczebnego, pozycje wyjściowe do ćwiczeń. Ćwiczenia statyczne i dynamiczne. Ułatwianie i utrudnianie ćwiczeń.

 

11 Zabawowe i muzyczno-ruchowe formy kształcenia umiejętności ruchowych

 

12  Aktywne i pasywne formy ćwiczeń w wodzie przydatne w procesie usprawniania.

 

13 Możliwości nauczania czynności ruchowych u niepełnosprawnych.

 

14 Kształtowanie równowagi ciała i możliwości koordynacyjnych człowieka

 

15 Zdolności manualne człowieka. Zasady Kształcenia niektórych czynności manualnych.

 

16 Postawa i lokomocja w ujęciu rozwojowym.

 

17 Edukacja i reedukacja posturalna.

 

 

18 Potrzeby i możliwości kształtowania, doskonalenia i przywracania lokomocyjnych zdolności człowieka.

 

19  Ogólne zasady lokomocji na wózkach inwalidzkich.

 

20 Diagnoza i prognoza pedagogiczna w procesie nauczania czynności ruchowych.

 

21 Planowanie procesu nauczania czynności ruchowych osób niepełnosprawnych.

 

22 Bezpieczeństwo i higiena zajęć. Przyczyny wypadków.

 

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl