ZAKRES CZYNNOŚCI
Pan
Stanowisko służbowe: Administrator
Podlega: Kierownikowi Działu Eksploatacji
Zakres obowiązków
1.Znajomość wszystkich obowiązujących aktów prawnych, przepisów, uchwał, zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących powierzonego zakresu pracy,
2. Załatwianie spraw związanych z zarządzaniem nieruchomościami według załączonego wykazu adresów nieruchomości ( załącznik nr .1 ).
3.Utrzymywanie właściwego stanu sanitarno-porządkowego i estetycznego w budynkach i ich otoczenia , pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku oraz organizowanie odśnieżania i usuwania skutków gołoledzi w okresie zimy.
4.Zapewnienie technicznej ochrony budynków a w szczególności :
4. 1. dokonywanie okresowych przeglądów technicznych budynków i znajdujących się w nich
urządzeń i instalacji oraz uzupełnianie wpisów pokontrolnych do książki obiektu
budowlanego,
4.2.dokonywanie przeglądów strychów i innych pomieszczeń budynków oraz lokali pod kątem bezpieczeństwa pożarowego lub zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców i niezwłoczne usuwanie ewentualnych zagrożeń,
4.3. ustalanie potrzeb konserwacyjnych i remontowych w celu utrzymania budynków w stanie niepogorszonym,
4.4.zabezpieczenie instalacji i innych urządzeń w budynkach przed awariami na skutek mrozu
oraz nad wykonaniem prac z tym związanych,
zabezpieczenie budynków i lokali przed zagrzybieniem i zawilgoceniem elementów
konstrukcyjnych budynku poprzez okresowe przeglądy dachów i piwnic oraz usuwanie
przyczyny zagrożenia.
5.Ustalanie potrzeb remontowych i konserwacyjnych oraz sporządzanie planów remontów
i konserwacji z uwzględnieniem:
5.1. dokładnej lokalizacji,
5.2. zakresu robót,
5.3. przedmiaru robót,
5.4. kosztorysowania robót.
6. Wystawianie zleceń na remonty i konserwacje w oparciu o ustalenia wynikające z przeglądów
okresowych budynków z uwzględnieniem przedmiaru robót i ich kosztorysowaniem.
7. Bieżąca analiza stopnia wykorzystania środków pieniężnych planowanych na remonty i konserwacje.
8. Ścisła współpraca ze specjalistą ds. zamówień publicznych ( znajomość zasad stosowania ustawy ).
9. Ścisła współpraca z inspektorami nadzoru w zakresie:
- wprowadzenie na budowę wykonawców,
- bieżącego nadzorowania prowadzonych prac remontowo-konserwacyjnych,
- odbioru robót,
- prowadzonej dokumentacji oraz prawidłowości wystawionych przez wykonawców
rachunków za wykonane prace.
10. Typowanie budynków do remontów kapitalnych w zakresie robót ogólnobudowlanych,
gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz uczestniczenie w nadzorze przebiegu robót
i odbiorach końcowych.
12. Współpraca z właściwymi organami w sprawach wykwaterowań z lokali zagrożonych
katastrofą budowlaną.
13. Bieżąca aktualizacja kart inwentaryzacyjnych budynków z uwzględnieniem dokonanych
zmian wyposażenia lokali w urządzenia techniczne oraz współudział przy inwentaryzacji
budynków, a także dokonanie zmian na kartach czynszowych lokali i w zasobach.
14. Sporządzanie protokołów szkód i wypadków zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz
niezwłoczne powiadamianie ubezpieczyciela budynku o zaistniałych szkodach zgodnie
z zakresem ubezpieczenia.
15. Udział w pomiarach, odbiorach i komisyjnych przeglądach stanu technicznego lokali.
16. Prawidłowy odbiór lokali zwalnianych z uwzględnieniem sporządzenia protokołu wstępnego
i końcowego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
20. Sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego w przypadku wzajemnych zamian lokali
mieszkalnych oraz zawarcie umowy najmu z nowym najemcą, windykacja należności w
przypadku wystąpienia zadłużenia poprzedniego najemcy i zaewidencjonowanie nowego
najemcy.
22. Prowadzenie spraw związanych z ekspozycją reklam tj.:
- wydawanie zgody na umieszczanie reklam z określeniem warunków,
- spisywanie umów na umieszczenie reklamy,
- negocjowanie stawek,
- windykowanie należności,
- bieżąca lustracja pod kątem estetyki i stanu technicznego umieszczonych reklam,
- przeciwdziałanie samowolnemu umieszczaniu reklam,
23. Prowadzenie wszelkich spraw meldunkowych zgodnie z obowiązującymi
przepisami i bieżąca aktualizacja prowadzonych ksiąg meldunkowych 24.Nadzór i kontrola nad prawidłowym wywozem nieczystości oraz kontrola obciążeń z tego
tytułu.
26. Prowadzenie rejestrów zgłoszeń awarii zlecanych na zewnątrz (pogotowie awaryjne), usług
kominiarskich, transportu w celu kontroli obciążeń za wykonane usługi.
27. Prowadzenie spraw związanych z wynajmem garaży zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami.
28. Prowadzenie korespondencji z najemcami zgodnie z Kodeksem Postępowania
Administracyjnego.
29. Organizowanie i kontrola doręczania przez podległych pracowników korespondencji do
najemców i użytkowników lokali.
33. Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy „ ochrony mienia oraz
przeciwpożarowych.
34. Wykonywanie czynności przy zastosowaniu następujących programów komputerowych:
- czynsze,
- windykacja,
- woda,
- prowadzenie zbioru danych o ilości zamieszkałych osób w lokalach mieszkalnych oraz zatrudnianych osób w lokalach użytkowych
35. Przestrzeganie przepisów zawartych w Ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych, a w szczególności dotyczących przetwarzania i zabezpieczania danych
niezbędnych do prowadzenia:
- książek meldunkowych,
- naliczania czynszu i innych należności,
- windykacja należności.
Zakres uprawnień
Niezależnie od uprawnień wynikających z ustawodawstwa pracy i zakładowego regulaminu pracy
Zakres odpowiedzialności
Administrator odpowiada za całokształt powierzonych mu obowiązków, a w szczególności za:
- przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów ustawodawstwa pracy oraz innych przepisów , zarządzeń, uchwał i instrukcji jednostek nadrzędnych,
- prawidłowe organizowanie własnej pracy i terminowe załatwianie spraw objętych zakresem obowiązków,
- przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony mienia i przeciwpożarowych,
- przestrzegania właściwej, kompetentnej i grzecznej obsługi petenta,
- przestrzeganie przepisów zawartych w ustawie z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych a w szczególności tych, które dotyczą przetwarzania i zabezpieczania danych,...