Wyklad 5, INFORMATYKA, MOODLE

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

Projekt „Nowoczesne metody i techniki kształcenia w UMCS
Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Wydziału MFiI”
Dorota Kępa – Platforma Edukacyjna Moodle
Część 5
Składowa Zadanie
1
Projekt „Nowoczesne metody i techniki kształcenia w UMCS
Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Wydziału MFiI”
I.Zadanie (Assignment)
Zadania umożliwiają prowadzącemu określenie prac, które studenci mają wykonać w formie
elektronicznej (w dowolnym formacie) i przesłać na serwer. Typowe zadania to opisy, projekty,
raporty. Studenci będą mogli przesłać jeden lub kilka plików, aby spełnić ustalone wymagania. Data
przesłania pliku przez studenta zostaje zapisana. Moduł zawiera funkcje umożliwiające
wystawianie ocen i komentarzy. Ocena zostanie automatycznie przesłana do studenta pocztą
elektroniczną.
Rodzaje zadań (opis poniżej):

Zadanie off-line (Off-line activity)

Prześlij plik (Upload a single file)

Zaawansowane ładowanie plików (Advanced uploading of file)

Tekst online (Online text)
Dodawanie nowego zadania
Formularz edycyjny nowego zadania ma część wspólną, niezależną od rodzaju zadania, jakie
wybierzemy:
Rys. 1.
Formularz edycyjny nowego zadania
2
Projekt „Nowoczesne metody i techniki kształcenia w UMCS
Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Wydziału MFiI”
1. Nazwa zadania (Assignment name)
Nazwa krótko opisująca zadanie.
2. Opis (Description)
Dłuższy opis zadania.
3. Ocena (Grade)
Pozwala na wystawienie oceny z danej puli ocen. Domyślnie są to oceny punktowe z zakresu
0-100. Prowadzący ma możliwość wyboru skali ocen jaką chce użyć.
4. Data otwarcia i data zamknięcia zadania (Available from, Due date)
Określają przedział czasu, w którym student może wysłać rozwiązanie zadania.
5. Zapobiegaj przesyłaniu zadań po terminie (Prevent late submissions)
Za pomocą tej opcji możesz zdecydować czy istnieje możliwość wysłania rozwiązania po
zamknięciu zadania. Ustawienie „Tak” blokuje wysyłanie spóźnionych prac. Jeśli ustawisz opcję na
„Nie”, studenci będą mogli nadsyłać zadania po terminie, ale zostaną one oznaczone jako
spóźnione.
Kolejna część formularza edycyjnego zależy od rodzaju zadnia.
Zadanie off-line (Off-line activity)
Rodzaj ten jest przydatny w przypadku zadań wykonywanych poza platformą Moodle. Studenci
widzą opis zadania ale nie mogą przesłać plików ani wykonać innych czynności. Prowadzący mogą
jednak wystawić oceny studentom, którzy otrzymają powiadomienie o wystawionej ocenie.
Ten rodzaj zadania nie posiada odrębnych opcji formularza.
Prześlij plik (Upload a single file)
Ten rodzaj zadania umożliwia wszystkim studentom przesłanie pojedynczego pliku dowolnego
typu. Może to być dokument Word, plik graficzny, skompresowana witryna WWW lub dowolny
inny plik, który mają polecenie przysłać. Prowadzący mogą oceniać przesłane zadania w trybie on-
line.
Opcje formularza dla tego rodzaju zadania:
3
Projekt „Nowoczesne metody i techniki kształcenia w UMCS
Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Wydziału MFiI”
Rys. 2.
Fragment formularza edycyjnego w zadaniu typu „Wymagane przesłanie jednego pliku”
a) Zezwalaj na ponowne przesyłanie (Allow resubmitting)
Ustawienie domyślne platformy nie pozwalają studentom na powtórne przesyłanie rozwiązania po
wystawieniu oceny przez prowadzącego. Włączenie tej opcji pozwoli studentom na ponowne
przesyłanie projektów nawet po wystawieniu oceny. Opcja może być przydatna jeżeli chce się
zachęcić studentów do lepszej pracy poprzez powtarzanie zadania aż do skutku (aż uzyskają
satysfakcjonującą ocenę).
b) Wyślij powiadomienie do nauczycieli (Email alerts to teachers)
Jeżeli ta opcja jest włączona, wtedy nauczyciele są powiadamiani krótkim mailem kiedykolwiek
studenci dodadzą lub uaktualnią zadanie. Powiadamiani są tylko nauczyciele, którzy mają
możliwość oceniania poszczególnych studentów. Jeśli na kursie jest kilka oddzielnych grup, tylko
prowadzący grupę studenta, który wysłał zadanie, otrzyma powiadomienie.
c) Maksymalny rozmiar (Maximum size)
Określa maksymalny rozmiar pliku jaki może wysłać student.
Zaawansowane ładowanie plików (Advanced uploading of file)
Ten rodzaj zadania jest bardziej elastyczny od „Wymagania przesłania pojedynczego pliku”.
Pozwala studentowi na wysłanie więcej niż jednego pliku oraz przechowywanie ich na platformie w
wersji „roboczej”. Pliki „robocze” student może usuwać z platformy i podmieniać na nowe do
chwili ich zatwierdzenia (ostatecznego przesłania do oceny).
Opcje formularza dla tego rodzaju zadania:
4
Projekt „Nowoczesne metody i techniki kształcenia w UMCS
Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Wydziału MFiI”
Rys. 3.
Fragment formularza edycyjnego w zadaniu typu „Zaawansowane ładowanie plików”
a) Maksymalny rozmiar (Maximum size)
Patrz wyżej.
b) Zezwalaj na kasowanie przesyłanych plików (Allow deleting)
Student może usunąć z platformy wysłany plik w każdej chwili, do momentu przesłania go
ostatecznie do oceny.
c) Maksymalna liczba plików, które można przesłać (Maximum number of
uploaded files)
Określa ile plików student może jednocześnie przesłać na platformę. Domyślnie wartość ta jest
ustawiona na 3. Liczbę tę można zmienić ale ponieważ komunikat o dopuszczalnej liczbie
załadowanych plików nie jest nigdzie wyświetlany, należy ją wyraźnie zaznaczyć w polu „Opis”
zadania.
d) Zezwalaj na zamieszczanie przypisów do oddawanego zadania (Allow notes)
Jeśli ta opcja jest dostępna, student otrzyma możliwość wpisania komentarza w specjalnym polu
tekstowym. Może to służyć np. do komunikowania się z osobą oceniającą zadanie.
e) Ukryj opis przed udostępnieniem zadania (Hide description before available
date)
Opis zadania może być ukryty przed studentami do momentu otwarcia zadania.
5
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl