ZAKRES ZNAJOMOŚCI KULTURY -zebranie danych, Dokumenty

Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.

ZAKRES ZNAJOMOŚCI KULTURY GÓRNEGO ŚLĄSKA PRZEZ DZIECI – ANKIETA DLA NAUCZYCIELI    - podsumowanie

 

 

 

PRZEDMIOT   

   BADAŃ             Przedmiotem badań był zakres kultury Górnego Śląska przez dzieci .

 

CEL                       Celem było zbadanie w jaki sposób nauczyciele zapoznają dzieci z kulturą                

   BADANIA        Górnego Śląska , jaki jest ich zdaniem zakres i poziom tej wiedzy u dzieci poszczególnych grup .

METODA

BADAWCZA       Metodą badawczą jest skonstruowana w tym celu ankieta .

 

ZAWARTOŚĆ

ANKIETY            Ankieta zawiera 5 pytań zarówno otwartych jak i zamkniętych .

                              Pytanie 1 o wiek dzieci pozwala stwierdzić czy zagadnienia poruszone przez nauczycielki są dostosowane do możliwości dzieci.

                            Pytanie 2 daje wgląd  w różnorodność zagadnień poruszanych przez nauczycielki w ramach działalności edukacyjnej .

                      Pytanie 3 pozwala sprawdzić przez jakiego typu działalność dzieci poznawały kulturę Górnego Śląska .

                Pytanie 4  jest oceną wychowawczyni stopnia opanowania proponowanej przez nią wiedzy przez dzieci w skali 1-10 .

              Pytanie 5 bada odczucia wychowawców względem osiągniętych rezultatów.

 

PRZEZNACZENIE

ANKIETY                           Ankieta jest przeznaczona dla wychowawców grup .

 

 

ZEBRANIE  I  PODSUMOWANIE  DANYCH

 

1.Wiek  dzieci zaznajamianych z zagadnieniami kultury Górnego Śląska – 3-6 lat , gr. I-V co stanowi 100%

2,Ilość zagadnień poruszanych przez nauczycielki w pracy edukacyjnej :

 

   ankieta nr 1 - 6

   ankieta nr 2 - 7               

   ankieta nr 3 - 6               

   ankieta nr 4 - 6                

   ankieta nr 5 – 6      średnio 6

 

Najczęściej wymieniane :

 

    lZapoznanie z nazwą Śląsk ,położeniem Śląska na mapie Polski .llNauka wierszy , piosenek , tańców śląskich .llSpotkanie z górnikiem w przedszkolu .llPoznawanie sprzętów codziennego użytku , potraw , zwyczajów śląskichl

 

 

 

3.Typ działalności dzieci, poprzez który poznawały kulturę  G.Śląska .Ankieta zawierała 7 propozycji , które zostały wskazane w następujący sposób :

 

   działalność umysłowa –  w 5 ankietach - 100%

   działalność plastyczna – w 5 ankietach – 100%

   działalność techniczna – w 0 ankietach – 0%

   działalność muzyczna -  w 5 ankietach – 100%

   kulinaria  - w 1 ankiecie – 20%

   poznanie bezpośrednie – w 5 ankietach –100%

 

4.Nauczyciele ocenili stopień opanowania proponowanego zakresu wiedzy przez dzieci w skali  1 – 10

 

   ankieta nr 1 - 8     

   ankieta nr 2 - 7               

   ankieta nr 3 - 7              

   ankieta nr 4 - 7                

   ankieta nr 5 –8       średnio 7,4

 

5.Nauczyciele określili stopień zadowolenia z osiągniętych rezultatów . Z pośród 5 propozycji odpowiedź „raczej tak „ została wybrana 5 razy co stanowi 100%

 

WNIOSKI :

1.Z zagadnieniem kultury Górnego Śląska zapoznane zostały wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola .

2.Zagadnienia jakie zostały zaproponowane dzieciom przez nauczycieli były urozmaicone i poruszały różne aspekty kultury Górnego Śląska .

3.Kulturę Górnego Śląska dzieci poznawały przez co najmniej 4 typy działalności edukacyjnej .

4.Zakres wiedzy i umiejętności dzieci z tej dziedziny jest zadowalający co potwierdzają same nauczycielki .

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Opracowanie wyników Bożena Wiarek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kachorra.htw.pl