ZPiU Obsługa eksploatacyjna, zarządzanie produkcją i usługami Marcin Wąsik-Wiszniewski
Poza tym na świecie jest niewiele istot groźniejszych od kobiety.
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}Obsługa eksploatacyjna obiektówi wyposażenia produkcyjnegoStrategie obsługi eksploatacyjnej1W celu osiągnięcia określonych poziomów jakości i niezawodności orazefektywnego działania obiektów i wyposażenia produkcyjnegoistotne jest utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym.Nawet najlepsze urządzenia oraz maszyny nie będą działaćzadowalająco, jeżeli nie będzie się o nie dbać.Kosztami awarii systemu nie są tylko koszty finansowe, które mogą byćbardzo wysokie, ale także pogorszenie się morale załogi oraz złystosunek z klientem.Ludzi należy odpowiednio szkolić, motywować, zapewnić opiekęzdrowotną…Materiały należy prawidłowo magazynować i transportować.Cele obsługi eksploatacyjnej(wg Muhlemann, Oakland, Lockyer: Zarządzanie. Produkcja i usługi)1.Umożliwienie osiągnięcia pożądanej jakości wyrobów lubusług oraz zadowolenia klientów dzięki prawidłowowyregulowanym, konserwowanym i obsługiwanymurządzeniom produkcyjnym.2.Zmaksymalizowanie ekonomicznego okresu użytkowaniawyposażenia produkcyjnego.3.Utrzymywanie warunków bezpiecznej eksploatacji sprzętu izapobieganie rozwojowi zagrożeń.2Cele obsługi eksploatacyjnej – cd.(wg Muhlemann, Oakland, Lockyer: Zarządzanie. Produkcja i usługi)4.Minimalizacja kosztów produkcji lub kosztów własnychbezpośrednio związanych z obsługą i naprawą urządzeń.5.Minimalizacja częstotliwości i rozległości następstw przerww procesie produkcji.6.Maksymalizacja zdolności produkcyjnych obiektów iwyposażenia.DefinicjeEksploatacja– jest to użytkowanie bądź obsługiwanie obiektu lubwyposażenia. Okres użytkowania maszyn i urządzeń od momentu ichuruchomienia do momentu całkowitego ich zużycia.Strategia eksploatacyjnato sposób działania, w wyniku któregoosiąga się pożądany stan systemu eksploatacji. W przypadkunieefektywnej pracy strategię eksploatacyjną należy zmodyfikować lubzmienić w zależności od liczby godzin przepracowanych przezmaszynę.3DefinicjeUszkodzeniedefiniowane jest raczej jako niezdolność do poprawnegoświadczenia pracy niż jako niemożliwość świadczenia pracy w ogóle.Element instalacji określa się jako uszkodzony - to taki element, którypopsuł się i w skutek tego wykonuje pracę o zbyt niskiej jakości lub poza wysokich kosztach.Przeglądlubprofilaktyka remontowato obsługa wykonywanaprzed uszkodzeniemNaprawa awaryjnalubremont kapitalnyto obsługawykonywana po wystąpieniu uszkodzeniaMoment uszkodzeniaRys. 14.1. Moment uszkodzenia, Muhlemann, Oakland, Lockyer: Zarządzanie. Produkcja i usługi4Rodzaje strategii obsługi eksploatacyjnej1.Naprawylubwymianawskutek uszkodzenia sprzętu –jest to metoda doraźna, instalacje i urządzenia pracują domomentu, w którym się zepsują, a dopiero następnie sąremontowane.2.Profilaktyka obsługowaProfilaktyka obsługowaprzybiera cztery formy:1.2.3.4.OkresowaResursowaWedług możliwościUwarunkowana stanem5zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl kachorra.htw.pl