Wykład IV Wykazano, że środowisko skażone metalami ciężkimi oddziałuje negatywnie na rozwój psychiczny człowieka. Długotrwałe narażenie na dawki metali ciężkich może doprowadzić do nie bezpiecznych następstw zwłaszcza u dzieci następują w...
Wytyczne architektoniczne realizacji pomieszczenia kina domowego, Elektronika i elektryka, AUDIO elektronika
Akustyka w Architekturze Jacek DanielewskiJacek DanielewskiWytyczne Architektoniczne Realizacji Pomieszczenia Kina DomRealizacji Pomieszczenia Kina DomowegoowegoAkustyka w ArchitekturzeWytyczne Architektoniczne Wytyczne Architektoniczne Realizacji...
Wyklad 9(1), towaroznawstwo, chemia organiczna
Aldehydy i KetonyGrupa karbonylowa:COAldehydR COKetonR1R2COAldehyd = „alcohol dehydrogenatus” alkohol odwodornionyNazewnictwo:1. alkan + al grupa aldehydowa = lokant 1propanal CH3CH2CHO1,3-propanodial (aldehyd malonowy)OCCH2COHH2. aldehyd + nazwa...
Wyklad 08, Studia - Politechnika Opolska, Semestr 3, Systemy Operacyjne
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}DrzewaRównoważne definicje drzewa wolnego(przypomnienie):• Acykliczny, spójny graf nieskierowany,• Graf nieskierowany, w którym każde dwa wierzchołki łączy ze sobą dokładnie jedna...
Wykład 11 9, weterynaria, Diagnostyka obrazowa
Wykład 11 9.01.2014Cauda equina syndrom (syndrom końskiego ogona)Niestabilność lędźwiowa (lumbosacral stenosis, spondylolisthesis)Związana jest ze wszystkimi zmianami powodującymi zwiężenie kanału kręgowego L7/S1wady wrodzone: zaburzenia...
Wytyczne leczenia raka odby..., Medycyna
Wytyczne leczenia raka odbytnicy - choroba przerzutowa i zaawans...hp://www.chirurg.pl/mod/archiwum/7225/drukuj/Wytyczne leczenia raka odbytnicy chorobaprzerzutowa i zaawansowanaOpublikowane: 2007-09-01 w chirurg.plSłowa kluczowe: chemioterapiarak...
wykład 15, Studia, wykłady chemia
Sacharydy (węglowodany, cukry) Sacharydy-jedna z najważniejszych grup związków organicznych występujących w przyrodzie (materiał zapasowy, źródło energii, materiał strukturalny, ważne składniki związków istotnych ze względów...
Wykłady z ubezpieczeń całość, Studia Finanse i Rachunkowość FiR UMCS, Ubezpieczenia - dr hab. T. Bednarczyk
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}Angela Lewandowska FiR II rok Io– Ubezpieczenia dr hab. T. BednarczykWY 1 - 19.02.2014 r.Nauka o ubezpieczeniach– jest nauką interdyscyplinarną. Dużą rolę odgrywa w niej statystyka...
WYKLAD3, PWR [w9], WSZYSTKO W9, Przenoszenie Ciepła, wykłady (dziewczynazpwr)
WYKŁAD 3 l¹idem – współczynnik przewodzenia ciepła Zmienność współczynnika lz temperaturą – materiały o małej przewodności np. materiały ceramiczne. l= f(g) – funkcja temperatury Postać ogólna wyraża się wzorem:...
Wykład 11 - przestępczość - teorie socjologiczne [10 - 11], Studia - politologia, Kryminologia i kryminalistyka
Prof. dr hab. Krzysztof Krajewski Katedra Kryminologii Kryminologia Rok akademicki 2010/2011 Semestr zimowy Wykład 11 Przestępczość jako przedmiot badań kryminologicznych: socjologiczne teorie przestępczości Kryminologia pozytywistyczna Dwa pytania w...
wymagania techniczne i ekolog stacji demontazu, odpady, pojazdy wycofane z eksploatacji, PWE
gr inż. ariusz Staiarski arszaa, 7 lutego 2006 PIAP, Warszawa Wymagania techniczne i ekologiczne dla stacji demontażu i punktów zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz podstawowe metody spełniania tych wymagań 1. Uwagi wstępne Opracowanie...
Wykady całosc, Studia, farmakologia
155 Farmakologia wykłady prof. Konstantego Wiśniewskiego AMB 1999/2000/2001 Wykład Leki Układu Nerwowego Wegetatywnego (AUN) Nerwowy...
Wykrywacz kłamstwa, B.W, kryminologia, Kryminologia
Wykrywacz kłamstwa.Obowiązujące rozwiązania ustawowe w sposób jednoznaczny przesądziły o dopuszczalności stosowania w toku postępowania karnego badań z wykorzystaniem środków technicznych mających na celu kontrolę nieświadomych reakcji...
wyklad mieso 2l edu, weterynaria 5 rok WROC, semestr 9, Mięso
Wykład 2 Warunki produkcji i obrotu mięsem, łańcuch chłodniczy Podstawy formalnoprawne Rozporządzenie 852/2004 Istotne jest, w odniesieniu do Ŝywności, która nie moŜe być bezpiecznie przechowywana w temperaturze otoczenia, w szczególności...
wychowanie wolność czy powinność, UWMSC, pedagogika
mgr Agnieszka OlczakUniwersytet ZielonogórskiInstytut Pedagogiki i PsychologiiAl. Wojska Polskiego 6965-762 Zielona GóraMiędzy wolnością a powinnością w wychowaniuW obecnych czasach rodzicom i wychowawcom towarzyszą liczne dylematy, jak choćby ten...
Wywiad z Uhiyama-roshim, Ciekawee, Buddyjski Zen
WywiadzKoshoUchiyama-roshimSkładwykonanowprogramieLATEX2"Tekstjestdost¦pnypodadresemPoni»szywywiadzRosimKoshoUchiyam¡ukazałsi¦18sierpnia1994rokuwnumerzeSarai,modnegojapo«skiegoczasopisma.Zostałprzetłumaczonynaj¦zykangielskiprzezDaitsuTomaWrighta.Sarai:Niemapantutajtelefonu,prawda?RosiUchiyama:Rzeczywi±cie.Dlategomiałpantakietrudno±ciwskontaktowaniusi¦zemn¡.S:Czyniejesttodlapanado±¢uci¡»liwe?RU:Onie,wcalenie.Przeprowadziłemsi¦tuzUjiwroku1978,aleprzedtemmiesz-kałemprzezprawieczterdzie±cilatbezpr¡du,gazu,anawetbie»¡cejwody!Oddawnabyłemwi¦cprzyzwyczajonydotego,cowi¦kszo±¢ludzinazwałaby„niewygod¡”.Ob-serwuj¡cdzisiejsze[japo«skie]społecze«stwo,nasyconedogranicmo»liwo±citelefonami,telewizoramiigazetami—czyliwszelkiegorodzajumediami—orazludzi,którzymiota-j¡si¦wkoło,chc¡ctego,tamtegoijeszczeczego±,trudnooprze¢si¦wra»eniu,»eludzkachciwo±¢niemagranic.PrzypominamitooprzypadkuOgaki.S:Ogaki?RU:Tak.MieszkałemwOgaki[wprefekturzeGifu]przezdwalata—odroku1976dochwiliprzeprowadzeniasi¦tutaj.Ogakisłyniezkuzumochi1.Abyotrzyma¢dobreku-zumochi,trzebau»y¢czystejwody,aOgakiznanebyłoze¹ródełwodypierwszorz¦dnejjako±ci.Jako±¢tamtejszejwodygruntowejbyłatakznakomita,»eojcowiemiastaposta-nowiliwybudowa¢tamfabryk¦.Jakpanmy±li,jakibyłtegorezultat?Fabrykazu»ywałatylewody,»ejejzasobywyczerpałysi¦!D¡»¡cdozysku,wykazalisi¦tak¡chciwo±ci¡,»ezniszczyliswojezasobynaturalne,kur¦znosz¡c¡złotejajka.Nadmiernympragnieniomniemo»napozwoli¢wymkn¡¢si¦spodkontroli.S:Nocó»,rozumiemlogik¦panawywodu,ale...RU:Nie,obecniewieluludzinierozumienawettego.Pojmuj¡swoje»ycietylkowka-tegoriachporównywaniasi¦zinnyminapłaszczy¹niespołecznejipoprostupopisuj¡si¦.1Kuzumochi—przypominaj¡cepuddingciasto,zrobionezm¡kimaranty.1 Wpadaj¡wpułapk¦polegaj¡c¡na»yciuponadstan,nazaci¡ganiupo»yczekprzewy»sza-j¡cychzarobki.Wpadaj¡wniewol¦swoichokoliczno±ci»yciowychinieprzychodziimdogłowyspojrze¢uwa»nienaogólnykierunek,wjakimzmierzaich»ycie.Jesttonicinnego,jakwystawnystyl»ycia,alesamo»yciejestzubo»one.Je±lichodziomnie,tobezw¡tpieniamójstyl»ycianaznaczonyjestubóstwem,alemo-je»yciezawszebyłobogate.Przyj¡łem±wi¦ceniakapła«skiewroku1941,wwieku29lat.Przezwi¦kszo±¢swojegopó¹niejszego»yciaw¦drowałemzmiejscanamiejsce,»yj¡czta-kuhatsu[jałmu»nymnisiej]iuprawiaj¡czazen.Wci¡gutegookresutylkoprzez10latbyłemopatemAntaijiwKioto,alepozatymstosowałemdiet¦zło»on¡zbr¡zowegory»uiyakimiso2.Przypuszczam,»ewi¦kszo±¢ludziwnaszymspołecze«stwieuznałabymójpoziom»yciazaledwoprzekraczaj¡cyminimum»yciowe,cho¢jasamnigdysi¦tymnieprzejmowałemaninieuwa»ałemzakoniecznepodlizywa¢si¦innymwnadzieinajakie±korzy±ci.S:Od»ywiałsi¦pantylkobr¡zowymry»emiyakimiso?!RU:Nadaltak»yj¦.Mojejedynecodzienne¢wiczeniafizycznepolegaj¡nadwugo-dzinnymspacerzewzdłu»brzegurzekiUjiitomiwzupełno±ciwystarcza.Nieustannemy±lenieotym,cotoznaczyby¢»ywymicotoznaczyumiera¢,rozmy±lanianadtyminiemaj¡cymirozwi¡zaniakwestiami,tymiodwiecznymiproblemami—có»mo»eby¢bardziejfascynuj¡cego?Zastanawiałemsi¦nadtymisprawamiikontemplowałemjeodkiedybyłemgimnazjalist¡inadalnieczuj¦si¦nimiznudzony!S:Awi¦cposko«czeniugimnazjumposzedłpanzaswympowołaniemizostałkapła-nem?RU:No,niecałkiem.DogimnazjumchodziłempodczaswczesnegookresuShowa(po-łowalat1920).Czasytecechowałysi¦tym,i»niemal±lepeuwielbienieAmerykiiEuropy,którepanowałopodczaseryMeiji(1867—1912),zacz¦łotraci¢nasile,ust¦puj¡cwzrosto-wizainteresowaniamy±l¡Wschodu.Towła±niewtakichczasachprzyszłomidogłowy,»eprawdziwa±cie»ka,któr¡mogłabykroczy¢ludzko±¢,ujawnisi¦nastykumy±liZa-choduiWschodu.Najpierwwi¦cwst¡piłemnaUniwersytetWaseda,podejmuj¡cstudianadfilozofi¡Zachodu.Nast¦pniestudiowałemchrze±cija«stwowseminariumkatolickimwMiyazaki,ucz¡ctamjednocze±niematematyki.Potemprzyszedłbuddyzm.Awi¦cprzezniemal70latkontynuowałemswojedociekaniadotycz¡ce»yciai±mierci.Awła±ciwiemo»elepiejpansamzacz¡łbymy±le¢o±mierci?S:No...eee...wzasadzietowystarczaj¡codu»oczasuzajmuj¡miusiłowania,abyjako±»y¢zdnianadzie«.RU:Ach,tonanic.Cho¢zdrugiejstrony,przypuszczam,»ecechujetowi¦kszo±¢ludzi.Niedalejjakwczorajpewienmójznajomy,któryniedawnoprzeszedłnaemerytur¦,powiedziałmi,»ecodzienniejestokropniezaj¦typlanowaniem,wyjazdaminawycieczkiigr¡wkrokieta.Kiedymupowiedziałem,»epowinienzastanowi¢si¦nadwłasn¡±mierci¡,zezdumieniaopadłamuszcz¦ka.2Yakimiso—przetworyjedzonezry»em.2Alewiepan,kiedydochodzisi¦dopi¦¢dziesi¡tki,anawetczterdziestki,powinnosi¦naprawd¦my±le¢nietyleoemeryturzeistaro±ci,aleofakcie,»ekiedy±si¦umrze.S:Chodzipanuoto,»emy±leniezawczasuozajmowaniusi¦nastaro±¢wielomahobbymo»enieby¢a»takwa»ne???RU:Mog¦powiedzie¢tylkotyle,»emoimzdaniem»yciewszystkichtychludzipo-wy»ejsze±¢dziesi¡tki,wyje»d»aj¡cychzagranic¦nawycieczki„gastronomiczne”iwceluwydaniajaknajwi¦cejpieni¦dzynazakupy,przebiegapoddyktandoichpo»¡da«,którewymykaj¡si¦spodkontroli.Je±lichodziowi¦kszo±¢ludzizobecnegopokolenia,b¦d¡cegouszczytuswychmo»li-wo±ciprodukcyjnych,zdaj¡si¦onimy±le¢tylkoozarabianiupieni¦dzyiwydawaniuich.Totylkoinnyrodzajstaro±ci.Mamywi¦ccałetopokolenieludzi,niepanuj¡cychnadswymipo»¡daniami,którzywychowuj¡dzieci.Jaktacyludziemog¡spodziewa¢si¦,»ewychowaj¡dzieci,któreb¦d¡cokolwiekwarte?...Wkraczamychybawepok¦masowejprodukcjistaro±ci!S:Uwa»apanwi¦c,»eoszcz¦dzanieihobbynastaro±¢mog¡nieby¢a»takwa»ne???RU:[Kr¦c¡cgłow¡]ci±lerzeczbior¡c,dopókijestsi¦wstaniepodró»owa¢bezprze-szkód,podeszływiekjeszczesi¦niezacz¡ł.Ludzienaogółuto»samiaj¡emerytur¦zestaro±ci¡,aleciałoka»degoczłowiekastarzejesi¦wodmiennymtempie.Nienale»yarbi-tralniezakłada¢,»eludzies¡starzytylkodlatego,»eosi¡gn¦lijaki±wiek.Patrz¡cnatoszerzej,mo»nabypodzieli¢staro±¢natrzyetapy.Etapnumerjedentrwadopóty,dopókijeste±myjeszczewstaniewyj±¢zdomuizagra¢wkrokieta.Je±limasi¦natyleszcz¦±cia,abyumrze¢natymetapie,toniema»adnegoproblemu.Niestetypojawiaj¡si¦kłopoty,poniewa»ludziezazwyczajnieumieraj¡wtakichsprzyjaj¡cychokoliczno±ciach.S:Jakies¡wi¦cnast¦pneetapy?RU:Nieb¦d¡cju»wstaniepodró»owa¢anigra¢wkrokieta,wkraczamywetapdrugi.Zaczynasi¦wtedytraci¢siły,alenienatyle,abyniemócrazczydwarazywmiesi¡cuspotyka¢si¦zinnymisiwowłosymiznajomymi.„Słyszałem,»ewzeszłymtygodniuJirosi¦sko«czył,alemyci¡gnijmydalej”—takjedniprzekonuj¡drugich,abysi¦niepoddawa¢.Natrzecimetapiezaczynabrakowa¢siłnawetnawychodzeniezdomu.Dotyczytonietylkonas.Wszyscynasisrebrnowłosiprzyjaciele,jedenpodrugim,zaczynaj¡te»wkracza¢wtenetap,wi¦cniemog¡si¦ju»nawetwzajemnieodwiedza¢.Kiedydojdziedotego,zaczynasi¦wkrada¢samotno±¢.Astres,którynarastawwynikusamotno±ciibeznadziei,zapocz¡tkowujeprawdziw¡staro±¢.Wmoimwiekuzaczynasi¦stopniowozwraca¢uwag¦naró»nesprawy.S:Wtymrokuko«czypan82lata,prawda?RU:Wzeszłymrokupogodabyłado±¢kiepskaicz¦±ciowoztegopowodua»dozeszłejjesienisp¦dziłemwi¦kszo±¢czasusp¦dziłemwłó»ku.Wdu»ejmierzetakjestiteraz,apozatymtrac¦słuchiwzrokte»mamju»nienajlepszy.U±wiadomiłemsobiewi¦c,»e3nastaro±¢zczłowiekiemwła±nietaksi¦dzieje.Innymisłowy,sprawyspołecznestaj¡si¦nagledo±¢odległe.Tracimyzdolno±¢widzeniaisłyszenia”społecze«stwa”.Ujmuj¡ctometaforycznie,gdybymmiałporówna¢swójobecnystandosamolotu,tomógłbympowiedzie¢,»ecoraztrudniejjestmilata¢polegaj¡cnazmy±lewzroku.Dlategowła±niezanimznajdziemysi¦wtakimstanie,powinni±myprzygotowa¢map¦orazbusol¦.S:Czysugerujepan,»ereligiapowinnaby¢nasz¡„busol¡”?RU:Nocó»,mówi¡coreligii,zpewno±ci¡niesugeruj¦,abyprzył¡czy¢si¦doktórej±zlicznychsektreligijnych,coostatniojesttakmodne.Czychodziobuddyzm,czyochrze±cija«stwo,ichpodstawynieró»ni¡si¦odsiebie.Gdybypoło»y¢jenasobie,jakdwiepłytylaminowane,pojawiłybysi¦obszary,naktórychzachodz¡nasiebie.Towła±nieteobszarystanowi¡prawdziw¡nauk¦religijn¡.Towła±nieteobszaryzajmuj¡si¦istot¡»ycialubstruktur¡ludzkiego»ycia.S¡ludzie,którzyszukaj¡wreligiizdrowialubbogactwmaterialnych,aletesprawynale»¡dosferytechnikimedycznejipolityki.Niemaj¡nicwspólnegozreligi¡.S:Czymwi¦cjestdlapana„prawdziwa”religia?RU:Wiedz¡,cotoznaczyby¢istot¡ludzk¡.Mo»natotaknaprawd¦uj¡¢wtrzechpunktach.Popierwsze,istotyludzkiezcałychsiłstaraj¡si¦oto,abypozosta¢przy»y-ciu,obdarzones¡bowieminstynktemsamozachowawczym.Drugipunkttonieuniknionasprzeczno±¢,»ewktórym±momencieumrzemy.Ipotrzecie,homosapiensjestzwierz¦-ciem,któreboisi¦±mierci.Innymisłowy,ludzie—pomimopełnej±wiadomo±ci,»emusz¡umrze¢—strasznieboj¡si¦umierania,acozatymidzie,wysilaj¡swójinstynktprze-trwaniadoostatnichgranic.Takajestprawdziwakondycjaludzko±ci.Najwyra¹niejtowła±niestanowiwspólnygruntchrze±cija«stwaibuddyzmu.Có»wi¦cpowinni±myzrobi¢?Fundamentbuddyzmumo»nauj¡¢wnast¦puj¡cychsłowach:„FundamentemPrawdziwejJa¹nijestsamaJa¹«”,natomiastwchrze±cija«stwietosamowyra»onejestwsłowach„KrólestwoBo»ejestwtobie”.Wobuprzypadkachdajenamsi¦dobitniedozrozumienia,»ekwestiashoiji—»ycia/±miercijestspraw¡Ja¹ni.S:Czychodziwi¦cpanuoto,»epowinni±myd¡»y¢dojakiego±urzeczywistnieniasatorinatemat±mierci?RU:Ale»nie,sk¡d.Prosz¦pana,siedz¦wzazenprzezponad50lat,alegdybywdarłsi¦tujaki±rabu±,stawiałbymmuopórzewszystkichsił.Toludzkiinstynkt.Ka»dyczłowiektymdysponuje.Przewa»niecałatagadaninaoupolowaniujakiego±wielkiegosatoritonicinnegojakwielkiekłamstwo.Trzebapoprostusiedzie¢wzazeniprzekona¢si¦samemu.Toprzypominatroch¦ogl¡danietelewizji—wnaszejgłowiepojawiasi¦jednaniepowi¡zanamy±lpodrugiej,a»wkrótcezaczynamyby¢senni.Tojestzazen.S:Awi¦ctojestjedynyceluprawianiazazen?RU:Ha,todobrepytanie.Mo»nabypowiedzie¢,»ewi¡»esi¦toznaszymstosunkiemdozyskuistraty.Gdysiedzimywzazen,towarzyszynamprze±wiadczenie,»erobi¡cto,4co±osi¡gniemy.Rezygnowanieztejideitowła±niezazen.Okre±lasi¦tote»mianemsikantadza—samymsiedzeniem.Towła±niejestniezb¦dne.Wpewnymsensiemo»nabytoprzyrówna¢dowiruj¡cegob¡ka.S:B¡ka??RU:Tak.Lubi¦puszcza¢wruchb¡ki,którezrobiłemzpapieruworigami.Je±lizło»¦papierdokładnietak,jaktrzeba,b¡kb¦dziewirowałnaprawd¦do±¢długo.Imlepiejb¡ksi¦kr¦ci,tymlepiejutrzymujepion.Zgodniezeznanympowiedzeniemjesttojakruchbezruchualbobezruchruchu.Najlepiejkr¦cisi¦b¡k,którywydajesi¦poprostusta¢nieruchomo.Wystarczytylkozakr¦ci¢nimbez»adnychzb¦dnychrzeczywumy±le.Zazenjesttakiesamo.Wystarczytylkozostawi¢wszystkozazen.Otojedenznich.Niechpanspróbuje.S:[Kr¦c¡cb¡kiem]Jaktomo»liwe,»ebypapierowyb¡ktakdobrzewirował!?RU:Widzipan!Kr¦ciłsi¦przezponad30sekund.Ostatnioskładamprawiewył¡cznieb¡ki,cho¢ponaddziesi¦¢lattemurobiłemzpapieruwszystko—kwiaty,ludzi,ptaki,tygrysy,konie—zło»yłemcałezoo!SkładałemnawetdomyimałerodzinneołtarzeBuddy.S:Składałpante»figuryBuddy,prawda?RU:Och,mapannamy±lito?Toniebyłotrudne.Je±liprzestrzegasi¦zasadskładaniapapieru,ka»dymo»etworzy¢nowekształty.Zawszezastanawiałomnie,dlaczegoludziesaminiepróbuj¡tworzy¢nowychfigur.Mójojciec,MitsuhiroUchiyama,byłmistrzemorigamiistworzył„kamonori”,wzórkwiatowyzło»onyz[ró»nokolorowych]warstworigami.Alebezwzgl¦dunato,czyjestto„kamonori”,czytradycyjne»urawieorigami,którewszyscyznaj¡,kto±musiałkiedy±porazpierwszywpa±¢natakipomysł,prawda?Uznałemwi¦c,»eniema»adnegopowodu,dlaktóregojate»niemógłbymtegozrobi¢.Pracowałemnadtym,jakskłada¢papierwtakiczyinnysposóbodpocz¡tkugimnazjum.Samodzielnetworzenienowychfigurtoprawdziwaprzyjemno±¢.S:Czyjestjaki±punktstycznypomi¦dzyreligi¡aorigami?RU:Bezw¡tpienia.Abystworzy¢zczterok¡tnegokawałkapapierujaki±trójwymia-rowykształt,trzebamie¢zmysłmatematyczny,atak»ezdolno±¢[wła±ciwego]porz¡dko-waniarzeczy.Naprzykładje±liskładaj¡ckwiat,niepotrafimywyobrazi¢sobiekolejno±ciskładania,nieb¦dziemywstaniegozło»y¢.Podobniejestzreligi¡—poniewa»dotyczyonawyja±nianiastrukturyludzkiego»ycia,obja±nienietomusiby¢zzasadylogiczne.Bez»adnegozmysłumatematycznegojakmo»nazrozumie¢teologi¦?Niedasi¦.We¹-mynaprzykładPitagorasa.Byłonzarównoczłowiekiemreligijnym,czyduchowym,jakigenialnymmatematykiemifilozofem.S:Powró¢mywi¦cdozwi¡zkupomi¦dzyb¡kamiazazen.RU:Japo«skikoma,czylib¡k,jestdokładnietaki,jakopisuj¡cegoznaki—„ma”,drugiznak,oznaczaprzyjemno±¢lubrado±¢,natomiast„ko”,pierwszyznak,oznaczasamodzielnie.Innymisłowy,chodzioczerpanieprzyjemno±cilubrado±cisamodzielnie.5
Wydruk KDW, Budownictwo Politechnika Rzeszowska, Rok IV, Konstrukcje Metalowe, TEORIA
//-->.pos {position:absolute; z-index: 0; left: 0px; top: 0px;}-1-Kalkulator Długości Wyboczeniowych 1.0OBLICZENIA DŁUGOŚCI WYBOCZENIOWEJUżytkownik: Biuro Inżynierskie SPECBUD©2010 SPECBUD GliwiceAutor: mgr inż. Jan KowalskiTytuł:Obliczenia...
Wyklad 12 - rekurencja (1), Studia WIT - Informatyka, Programowanie C
Podstawy programowania. Wykład 12 – rekurencja Małgorzata Nalbach-Moszyńska 12.Rekurencja.......................................................................................................................... 212.1Wykorzystanie...